BSI prezentacja.pdf

(618 KB) Pobierz
D4EA049JP0
Prezentacja : BSI (inteligentny moduł sterujący)
1. Położenie/lokalizacja
Rysunek : c5fa078d
(1) BSI (inteligentny moduł sterujący) .
Inteligentny moduł sterujący (urządzenie sterujące) jest zabudowany pionowo w desce
rozdzielczej.
2. Opis
Inteligentny moduł sterujący (BSI1) jest sercem systemu architektury multipleksowanej.
Inteligentny moduł sterujący składa się z następujących elementów :
Interfejs mechaniczny
Karta elektroniczna na bazie mikrosterowników
Interfejs programowy
Funkcje inteligentnego modułu sterującego :
Funkcje pomostu pomiędzy poszczególnymi sieciami multipleksowanymi
Funkcje
pomostu pomiędzy połączeniami przewodowymi i połączeniami
multipleksowanymi
Funkcje diagnostyczne
Pobieranie informacji pochodzących z czujników
Rozdzielanie i ochrona zasileń elektrycznych urządzeń połączonych z BSI1
Zarządzanie protokółami dialogu w połączeniach
multipleksowanych
BSI1 grupuje następujące działania :
Moduł całkowicie ognioodporny
Ewolucja SMART power analogicznie do PSF1
Przejście na 32ko RAM i 1Mo FLASH
Zwiększenie pojemności obliczeniowej programu
Tylko jedno zasilanie w +Akumulatora Stałe
dla 5 przekaźników zamykania
Ewolucja interfejsu pilotowania kontrolek świetlnych włączników (diody
dedykowane), pozwalająca na eliminację przypadkowego zapalania się kontrolek na
postoju (prądy upływowe źle opanowane)
3. Interfejs programowy
Funkcje interfejsu programowego :
Inicjowanie uruchamiania inteligentnego modułu sterującego
Sterowanie mikroprocesorem obsługującym funkcje inteligentnego modułu
sterującego
BSI1 umożliwia teleładowanie oprogramowania (sterowników) dedykowanych
poszczególnym opisanym
niżej funkcjom, poprzez sieć CAN DIAGNOSTIC :
Sterowanie przekaźnikami wycieraczek szyb, podnośnikami szyb
Przerwy czasowe centralki kierunkowskazów
Oświetlenie różne
Interfejs z poszczególnymi sieciami: CAN I/S, CAN CONFORT, CAN CAR, CAN
LAS, CAN INFODIV
4. Tryb działania
Inteligentny moduł sterujący posiada cztery tryby działania :
Tryb "nieaktywny", wszystkie wejścia sterowane przez BSI1 są w stanie czuwania
Tryb "czuwania" odpowiadający brakowi sygnału +APC (przekaźnik przełączany
przez moduł sterujący silnika) i +ACC
Tryb w trakcie budzenia, który wyznacza fazę budzenia pomiędzy momentem, w
którym BSI1 powinien być przebudzony i momentem, w którym jest przebudzony
Tryb przebudzenia, w którym aktywne są wszystkie funkcje, zwłaszcza
komunikowanie po sieciach multipleksowanych CAN Intersystème
(międzysystemowej), CAN CONFORT, CAN CAR, Can INFODIV et CAN LAS
UWAGA
: Stan przebudzony obejmuje zwłaszcza fazę inicjalizacji oprogramowania.
5. Wymiana
Operacja wymiany BSI1 jest operacją poważną, która ma bezpośredni wpływ na działanie
pojazdu.
Zły montaż BSI może pociągnąć za sobą następujące niesprawności :
Całkowita utrata funkcji samochodu lub degradacja tych funkcji
Pojawienie się kodów usterek mogących uniemożliwić metody prawidłowej
diagnostyki narzędzia
i prowadzić do nieuzasadnionej wymiany części
6. Bezpieczniki
Rysunek : d4ea23zd
(1) BSI (inteligentny
moduł sterujący) .
Bezpieczniki Skalibrowany Zasilanie elektryczne
F2
7,5A
+PERM
F3
3A
+PERM
F4
5A
F5
3A
F6A
15A
F6B
F7
15A
15A
F8
3A
F9
3A
Przyporządkowanie
Gniazdo diagnostyczne
Stacyjka
Przełącznik rozruchu silnika
+PCS (plus wyłączone Moduł autonomiczny telematyki-BTA
na parkingu
fabrycznym)
+PCS (plus wyłączone
Wykrywanie niedopompowania
na parkingu
Przygotowanie do montażu wyposażenia :
fabrycznym)
Serwis posprzedażny
Przygotowanie do montażu wyposażenia
taksówki
+PCS (plus wyłączone
Radioodtwarzacz RT6
na parkingu
fabrycznym)
+ trwaly
Radio posprzedażne
+PCS (plus wyłączone
Skrzynka bezpieczników kabiny (BFH3)
na parkingu
fabrycznym)
+PCS (plus wyłączone
Alarm i syrena
na parkingu
Przygotowanie do montażu
fabrycznym)
radioodtwarzacza i czytnika karty w
ramach obsługi posprzedażnej
+PCS (plus wyłączone Moduł przełączników pod kierownicą
na parkingu
F11
5A
F12
15A
F13
F14
F16
F17
F19
F20
F21
F22
10A
10A
3A
3A
5A
5A
10A
5A
F23
F24
F25
F26
F27
F28A
F28B
F29
F30
F31
5A
3A
5A
-
3A
15A
15A
3A
20A
30A
F32
F33
10A
3A
fabrycznym)
+PCS (plus wyłączone
Kalkulator dynamicznej kontroli
na parkingu
stabilności ESP (ESP)
fabrycznym)
Czujnik
żyroskopowy
Czujnik kąta położenia kierownicy
+PCS (plus wyłączone
Zestyk swiatel stopu
na parkingu
fabrycznym)
+ ACC
Zapalniczka lub przednie gniazdo 12 V
+ ACC
Gniazdko 12 V w bagażniku
+ ACC
Oświetlenie schowka
Lampka punktowa z tyłu
+ ACC
Lusterka kosmetyczne
Lampki do czytania map z przodu
+CAN
Zestaw wskaźników
+CAN
Kamera wspomagania świateł drogowych
+CAN
Blok przełącznika wielofunkcyjnego
Fasada MUX
+CAN
Wspomaganie parkowania
Wyświetlacz matrycowy zestawu
wskaźników
Ekran wielofunkcyjny
+CAN
Moduł sterujący silnika (PSF1)
+CAN
Czujnik deszczu i oświetlenia
+CAN
Poduszki powietrzne
+CAN
-
+CPC
Dźwignia zmiany
biegów (Manualna
sterowana skrzynia biegów)
+CPC
Radioodtwarzacz RD5
+ ACC
Radio posprzedażne
+CPC
Moduł przełączników pod kierownicą
+CPC
Silnik wycieraczki tylnej szyby
+PERM
Zamki z silnikiem, zewnętrzne
Zamki z silnikiem, zewnętrzne
selektywne
Zamki z silnikiem wspólny
Zamki z silnikiem wewnętrzne, przód
Zamki z silnikiem wewnętrzne, tył
+CAN
Wzmacniacz audio
+CAN
Tylna tablica sterująca
Przygotowanie do montażu wyposażenia
:
Serwis posprzedażny
F34
F35
5A
3A
+CAN
+CAN
F37
3A
+APC
F38
F39
3A
30A
+APC
Masa
F42
5A
Masa
System wyświetlania refleksyjnego (typu
HUD)
Wyswietlacz kontrolek niezapiecia pasów
Przygotowane dla przekaźnika
wspomagania układu kierowniczego
Pokrętło korekty ustawienia reflektorów
Pudło basów
Przygotowanie do montażu wyposażenia
taksówki
Elektrochromatyczne wewnętrzne
lusterko wsteczne
Powrót do masy : Zamki z silnikiem,
zewnętrzne
Powrót do masy : Zamki z silnikiem,
zewnętrzne selektywne
Powrót do masy : Zamki z silnikiem
wspólny
Powrót do masy : Zamki z silnikiem
wewnętrzne, przód
Powrót do masy : Zamki z silnikiem
wewnętrzne, tył
Powrót do masy : Lampka punktowa z
przodu
Powrót do masy : Lampka punktowa z
tyłu
7.
Usytuowanie złączy
Rysunek : d4ea3nxd
Zgłoś jeśli naruszono regulamin