pakiet_93.pdf

(4890 KB) Pobierz
p
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, pakiet 93, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
E
muz
Chrońmy gatunki zagrożone
acja
duk
yczna
Wstaw znak
×
pod elementami, które tworzą przyrodę.
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
2
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Zaznacz pomniki przyrody.
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
p
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, pakiet 93, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
acja
W
k
każdym parku narodowym obowiązują przepisy dotyczące
du
uzyczna
E
m
odpowiedniego zachowania. Wpisz w tabelce wyraz TAK, jeżeli
zdanie opisuje prawidłowe zachowanie, lub wyraz NIE, jeżeli
opisuje złe zachowanie.
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Zdanie
TAK lub NIE
1. W parku narodowym można chodzić,
gdzie się chce.
a
2.
t
k
m
cj
t
a
czn
W parku narodowym nie można zrywać
du
e
a
y
E
a
a
m
żadnych roślin.
3. W parku narodowym można robić zdjęcia.
owan
ych
yczne
ie
4.
z
W
fi
W parku
narodowym można karmić dzikie
zwierzęta.
5. W parku narodowym można chodzić tylko
po wytyczonych drogach i ścieżkach.
6.
kacja
W parku narodowym należy hałasować,
u
tyczn
a
Ed
las
p
ponieważ jest to miejsce, w którym w końcu
można się wykrzyczeć.
7. W parku narodowym nie można porzucać
żadnych śmieci, z wyjątkiem skórek od
kacja
du
a
bananów.
E
l
styczna
p
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
p
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, pakiet 93, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
4
Młody naukowiec
acja
uk
Ed
uzyczna
m
Wytnij wyrazy z dołu strony, a następnie uzupełnij nimi schemat.
Niektóre rośliny i zwierzęta
są zagrożone wyginięciem.
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Dlaczego?
Na przykład przez:
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Zastanów się, co można zrobić, aby chronić rośliny i zwierzęta
zagrożone wyginięciem.
acja
duk
tyczna
E
plas
handel
kacja
du
astyczna
E
pl
wycinanie lasów
zatruwanie wody
polowania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, pakiet 93, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
owan
Chrońmy gatunki zagrożone
ych
yczne
ie
W
fiz
Figura szachowa
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
Pionek
Skoczek
Goniec
Wieża
Hetman
Król
1
To jest szachownica. Odczytaj, na jakich polach znajdują się
kolorowe kropki. Zapisz ich położenie w tabeli.
8
7
6
5
4
3
2
1
A
B
C
D
E
F
G
H
cam
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, pakiet 93, s.
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
2
W
fizy
owan
Zaznacz na szachownicy z polecenia 1 pola:
ych
czne
ie
A7
E4
H8
A3
C6
3
acja
duk
tyczna
E
plas
Wytnij figury. Policz, ile jest figur każdego rodzaju.
kacja
du
astyczna
E
pl
cam
i
Razem
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin