dobra_wieść.pdf
(
16355 KB
)
Pobierz
Gra planszowa „Dobra wieść”
Wstęp
Dwóch uczniów Jezusa już dowiedziało się od niewiast odwiedzających grób
Zbawiciela, że On zmartwychwstał. Biegną do Jerozolimy i chcą koniecznie
o tym wszystkim opowiedzieć. Na swojej drodze spotkają zarówno innych
uczniów jak i zupełnie przypadkowych mieszkańców dawnej stolicy Izraela.
Pola z samymi liczbami oznaczają zwykłych mieszkańców miasta oraz
wielkość grupy w jakiej stoją. Oczywiste jest to, że im większa grupa
tym trudniej ją przekonać. Te osoby mogą potem pomóc w szerzeniu
Ewangelii, ale ich wiara jest na tyle mała, że łatwo zmienią zdanie.
Pola z dodatkową literą K oznaczają osoby, które wcześniej uwierzyły
Panu Jezusowi. Jeśli te osoby ci zaufają, to ich wiara i świadectwo
będzie stale pomagać w grze.
Przed rozpoczęciem gry należy przygotować po 2 sztuki kostek k4
(czterościennych), k6 (zwykłe, sześciościenne), k8 (ośmiościenne), k12
(dwunastościenne), k20 (dwudziestościenne) oraz 1 żółty i 1 czerwony
pionek. Kostki takie są dostępne w specjalistycznych sklepach z grami
planszowymi. Do każdej rozgrywki potrzebna będzie wydrukowana kartka
z proroctwami i ołówek.
Zasady gry
Na początku gracze dostają kostki K4 (czterościenne) i wybierają kolor
(żółty lub czerwony) pól, po których będą się potem poruszać. Zaczyna
osoba, która wyrzuci więcej oczek. Pierwszym zadaniem jest próba
dostania się do miasta. Trzeba podzielić się dobrą wieścią ze
strażnikiem przy bramie wejściowej (pola z liczbą 1). Tak jak w
przypadku próby zajmowania kolejnych pól trzeba wylosować więcej niż
liczba zapisana w kole. (W przypadku pola na bramie, aby ustawić na nim
pionek trzeba wylosować więcej niż 1.) We własnej kolejce można podjąć
tylko jedną próbę przesunięcia się na inne pole.
Przed rzutem należy poinformować drugiego gracza, na które pole staramy
się przesunąć. Jeśli gracz rzucał jedynie kostkami (bez asysty) i próba
się nie powiedzie to pionek pozostaje na swoim miejscu. Gracz może też
poprosić o asystę osób, które ostatnio mu uwierzyły. W takim wypadku do
własnego rzutu kostką dodaje liczbę z pola, na którym stoi. Jeśli jednak
mu się nie uda, to ci ludzie przestają wierzyć i gracz musi się wrócić
aż do bramy. Nie traci jednak żadnej ze zdobytych wcześniej kostek
(jeśli miał jakieś dodatkowe).
Oprócz pól z liczbami we własnym kolorze jest jeszcze niebieskie pole
na terenie świątyni. Czekam tam 100 osób do przekonania a wśród nich
kapłani i uczeni w piśmie. Jeśli któremuś z graczy uda się przekonać ich
do uwierzenia w zmartwychwstanie Jezusa, to gra się zakończy i to
wygraną obu graczy. Przegrać można jedynie porzucając rozgrywkę.
Każdy z graczy ma też pola z literą k. Te pola oznaczają osoby, które
wcześniej uwierzyły Jezusowi a obecnie są załamane Jego śmiercią. Aby
ich przekonać należy uzyskać wynik większy niż wynik kostki, która jest
do nich przypisana. Na przykład dla pola k6 będzie to więcej niż rzut
kostką sześciościenną. Jednak jeśli graczowi nie uda się ich przekonać
to nie musi się wracać do bramy a pozostaje na swoim dotychczasowym
polu. Gracz może też powtórzyć 1 rzut swoimi kostkami jeśli wymieni
jedno ze starotestamentowych proroctw spełnionych podczas męki lub
śmierci pana Jezusa. Plansza z proroctwami powinna być zakryta w trakcie
rozgrywki i odsłaniania jedynie na czas sprawdzenia, czy gracz wymienił
właściwe proroctwo. Jeśli graczowi się uda to dostaje tę kostkę i w
następnych kolejkach może dodawać jej wynik do wyników posiadanych
kostek. Każdy z graczy może mieć tylko jedną kostkę każdego rodzaju (w
sumie 5 szt.).
W grze użyto grafik na licencji Public Domain z następujących źródeł:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Atlas_Van_der_Hagen-KW1049B13_010-
IERUSALEM_EN_SYN_TEMPEL.jpeg ; autor: nieznany
Gracz może
podać jedno z nich, gdy nie uda mu się próba przekonania grupy innych uczniów
Jezusa (pola z literą k i liczbą). Kartka ta powinna być ukryta (odwrócona) w czasie
rozgrywki. Gdy gracz użyje proroctwa (dla przedłużenie rozmowy z innymi uczniami należy
odwrócić kartkę i sprawdzić, czy jest ono na niej zapisane. Właściwa odpowiedź ma oddawać
sens proroctwa (opis) lub być dokładnym wskazaniem biblijnego adresu proroctwa (zapowiedź).
Jeśli opis lub adres się zgadzają należy wykreślić to proroctwo a gracz dostaję prawo do
dodatkowego rzutu swoimi kostkami. Tego proroctwa nie będzie już można użyć do końca gry.
Starotestamentowe proroctwa na temat męki i śmierci Pana Jezusa.
Jest też miejsce na wpisanie innych proroctw (wg uznania graczy).
Opis proroctwa
Milczenie w trakcie sądu
Zaćmienie słońca
Przebicie boku
Rzucanie losów o ubranie
Zniewagi i bicie
Śmierć
z
przestępcami
i grób od bogacza
Zapowiedź
Izajasz 53:7
Amos 8:9
Zachariasz 12:10
Psalm 22:19
Izajasz 50:6
Izajasz 53:9
Wypełnienie
Ew. Mateusza 27:12–14
Ew. Mateusza 27:46
Ew. Jana 19:34
Ew. Jana 19:23-24
Ew. Marka 15:19
Ew. Mateusz 27:57-60
Plik z chomika:
planszowe
Inne pliki z tego folderu:
bezcenne-znaczki.pdf
(13979 KB)
braille.pdf
(65 KB)
syn-marnotrawny.pdf
(19461 KB)
przypowiesc-o-zagnionej-owcy.pdf
(739 KB)
Co-to-za-werset.pdf
(3841 KB)
Inne foldery tego chomika:
Galeria
Gry_dla_starszych
Prywatne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin