Część wniosku do uzupełnienia na zaliczenie przedmiotu
I. INFORMACJE O PROJEKCIE
1.1 Program Operacyjny: Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 - 2020
1.2 Numer i nazwa Osi priorytetowej: 2 Kadry dla Gospodarki
1.3 Numer i nazwa Działania: 2.2. Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów
1.4 Numer i nazwa Poddziałania: 2.2.2. Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg
1.8 Tytuł projektu:
1.9 Typ projektu SZOOP: Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu(2 typ projektu)
1.12 Okres realizacji projektu: od: 01.06.2017 r. do: 31.08.2019 r.
1.13 Miejsce realizacji projektu: województwo: warmińsko-mazurskie, gmina Elbląg, powiat : elbląski
2.16 Krótki opis projektu
Uwaga: Pole posiada jedynie charakter informacyjny i nie jest punktowane w procesie oceny wniosku o dofinansowanie. Limit znaków w ramach tego pola nie wlicza się do ogólnego limitu znaków we wniosku o dofinansowanie.
1) Jaki jest cel lub cele projektu?
2) Jakie zadania będą realizowane?
3) Jakie są jego grupy docelowe (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta)?
4) Co zostanie zrobione w ramach projektu (jakie będą jego efekty i jakie powstaną w jego wyniku produkty)?
Głównym celem projektu jest kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki poprzez
realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego,
realizację różnych form rozwijających uzdolnienia uczniów oraz organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratorium dla uczniów;
2.16. Krótki opis projektu – W tym punkcie należy w sposób zwięzły przedstawiać przedmiot i główne założenia projektu.
III. OPIS PROJEKTU W KONTEKŚCIE WŁAŚCIWEGO CELU SZCZEGÓŁOWEGO RPO WiM 2014-2020
3.1 Opis grupy docelowej (z uwzględnieniem uzasadnienia realizacji projektu)
- Opisz kogo i dlaczego obejmiesz wsparciem w ramach projektu - wskaż istotne cechy uczestników (osób lub podmiotów), którzy zostaną objęci wsparciem
tekst
- Opisz potrzeby uczestników projektu i bariery, na jakie napotykają (przy opisie barier określ planowany sposób ich niwelowania)
- Opisz, w jaki sposób zrekrutujesz uczestników projektu, w tym kwestię zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Opisz kogo i dlaczego obejmiesz wsparciem w ramach projektu - wskaż istotne cechy uczestników (osób lub podmiotów), którzy zostaną objęci wsparciem.
Opis grupy docelowej, którą wnioskodawca zamierza objąć wsparciem projektowym, powinien zawierać informacje nt. sytuacji problemowej dotykającej tej właśnie grupy i dotyczyć miejsca realizacji projektu wskazanego w pkt. 1.13 wniosku o dofinansowanie projektu. Obszar realizacji projektu powinien być dokładnie określony, co umożliwi precyzyjne opisanie problemów, na które mogą napotkać/ napotykają odbiorcy wsparcia. Należy unikać ogólnych sformułowań niezwiązanych z grupą docelową, ani miejscem realizacji projektu.
Sytuacja problemowa w kontekście grupy docelowej, do której odnosi się projekt, powinna być opisana z uwzględnieniem zasady niedyskryminacji, a także sytuacji kobiet i mężczyzn oraz być potwierdzona aktualnymi danymi statystycznymi wraz z podaniem źródeł ich pochodzenia (jako aktualne dane statystyczne należy rozumieć dane pochodzące z okresu ostatnich trzech lat w stosunku do roku, w którym składany jest wniosek o dofinansowanie projektu). Jeżeli nie jest możliwe skorzystanie z danych aktualnych, wówczas należy tę sytuację odnotować w treści wniosku o dofinansowanie. Wnioskodawca powinien opisać grupę docelową w sposób pozwalający osobie oceniającej wniosek jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w SZOOP i regulaminie danego konkursu lub wezwaniu do złożenia wniosku o dofinansowanie. Informacje na temat osób planowanych do objęcia wsparciem powinny być znacznie bardziej szczegółowo opisane, niż tylko wskazanie grup odbiorców zapisanych w SZOOP.
Uczestnicy projektu muszą odpowiadać definicji uczestnika określonej w Wytycznych w zakresie monitorowania…, a więc powinny to być jedynie osoby i podmioty otrzymujące wsparcie bezpośrednie.
W sytuacji, gdy obok rozwiązywania/ łagodzenia problemów uczestników, projekt będzie nastawiony na wsparcie instytucji (np. szkoleniowych, edukacyjnych, rynku pracy, pomocy społecznej, itp.) należy opisać jakie problemy występują w zdefiniowanym obszarze oraz uzasadnić za pomocą danych statystycznych potrzebę objęcia wsparciem instytucji wskazanych we wniosku.
Osoby, które zostaną objęte wsparciem, należy opisać z punktu widzenia istotnych cech takich jak: np. wiek, status zawodowy, wykształcenie, płeć, niepełnosprawność, itp. W przypadku, gdy dana cecha osób, do których skierowane będzie wsparcie, nie ma znaczenia w kontekście planowanego do realizacji projektu, wnioskodawca nie musi jej uwzględniać w opisie.
Opisz potrzeby uczestników projektu i bariery, na jakie napotykają (przy opisie barier określ planowany sposób ich niwelowania)
Należy wskazać, jakie są potrzeby potencjalnych uczestników w kontekście wsparcia, które ma być udzielane w ramach projektu oraz bariery, na które napotykają uczestnicy projektu.
Przy opisie barier należy wziąć pod uwagę bariery uczestnictwa, czyli czynniki, które zniechęcają kobiety/ mężczyzn do wzięcia udziału w projekcie lub uniemożliwiają im udział w projekcie (patrz: Instrukcja do standardu minimum…).
Przykład:
Często spotykanymi w projektach barierami są: brak świadomości potrzeby dokształcania się, niechęć do podnoszenia kwalifikacji, trudności z dojazdem do miejsc realizacji projektu, niska motywacja, brak wiary we własne siły. Wpisanie tych informacji w projekt implikuje konieczność zajęcia się właśnie tymi osobami, dla których wymienione wcześniej bariery stanowią realne zagrożenie w życiu zawodowym i powinno mieć odzwierciedlenie również w kryteriach rekrutacji.
Przy opisie barier należy uwzględniać także bariery utrudniające lub uniemożliwiające udział w projekcie osobom z niepełnosprawnościami. Są to w szczególności wszelkie bariery wynikające z braku świadomości nt. potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności (inne potrzeby mają osoby z niepełnosprawnością motoryczną, inne osoby niewidome czy niesłyszące, a jeszcze inne osoby z niepełnosprawnością intelektualną), a także z braku dostępności, w szczególności środków transportu, przestrzeni publicznej i budynków (np. brak podjazdów, wind, sygnalizacji dźwiękowej dla osób niewidzących), materiałów dydaktycznych, zasobów cyfrowych (np. strony internetowe lub usługi internetowe takie jak e-learning niedostosowane do potrzeb osób niewidzących i niedowidzących), niektórych środków masowego przekazu dla konkretnych grup osób z niepełnosprawnościami (np. radio dla niesłyszących).
Zidentyfikowane bariery i problemy potencjalnych uczestników projektu muszą mieć odzwierciedlenie w działaniach zaplanowanych w projekcie, np. podczas formułowania kryteriów rekrutacji, planowania dodatkowego wsparcia, itp.
W tym polu należy również opisać, jakie działania wnioskodawca będzie podejmował w sytuacji pojawienia się trudności w rekrutacji założonej liczby uczestników projektu (o ile nie zostaną one opisane w pkt. 3.3 wniosku dotyczącym ryzyka).
Opisz, w jaki sposób zrekrutujesz uczestników projektu, w tym kwestię zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Opis przebiegu rekrutacji powinien być szczegółowy oraz obejmować wskazanie i uzasadnienie wybranych kryteriów, technik i metod rekrutacji, dopasowanych do grupy odbiorców oraz charakteru projektu.
Sposób rekrutacji należy opisać uwzględniając planowane działania informacyjno-promocyjne, procedurę rekrutacyjną, ewentualny dodatkowy nabór, selekcję uczestników projektu oraz katalog dostępnych i przejrzystych kryteriów rekrutacji ze wskazaniem sposobu, w jaki w ramach rekrutacji została uwzględniona zasada równych szans oraz niedyskryminacji (w tym zasada dostępności dla osób z niepełnosprawnościami), a także zasada równości szans płci (patrz: Instrukcja do standardu minimum…). Kryteria rekrutacji powinny być mierzalne (np. poprzez zastosowanie odpowiednich wag punktowych za spełnienie przez uczestników określonych warunków).
W przypadku, gdy projekt skierowany jest do osób, niezbędne jest opisanie we wniosku sposobu prowadzenia rekrutacji uwzględniającego: czas i miejsce przeprowadzonej rekrutacji, środki/ metody przekazu, możliwość dotarcia z informacją o projekcie i oferowanym w nim wsparciu do potencjalnych odbiorców (w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności). Sposób rekrutacji zależy od wielu czynników, m.in. profilu grupy docelowej i musi być dostosowany do jej potrzeb i możliwości.
Spotkania rekrutacyjne dla osób pracujących powinny być organizowane poza godzinami ich pracy – wieczorem, bądź w weekendy. Przyjmowanie zgłoszeń do projektu wyłącznie za pośrednictwem internetu będzie sposobem nietrafionym w przypadku szkolenia dla długotrwale bezrobotnych osób z terenów wiejskich, dla których dostęp do sieci internetowej jest ograniczony.
Kryteria rekrutacji należy określać w sposób pozwalający na wybór uczestników projektu w sposób przejrzysty.
Kryterium kolejności zgłoszeń, co do zasady, nie powinno być jedynym sposobem na dobór uczestników projektu, należy wskazać inne kryteria rekrutacji wraz z określeniem, które z nich mają pierwszeństwo przy wyborze uczestników projektu (wyjątek stanowią projekty realizowane w systemie popytowym – szczegółowe zapisy odnoszące się do przedmiotowego zakresu znajdują się we właściwych Regulaminach konkursów).
Dodatkowo wnioskodawca musi wskazać na podstawie jakich dokumentów źródłowych będzie kwalifikował uczestników do projektu, np. orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Liczba osób, podmiotów objętych wsparciem
Wnioskodawca wypełnia pola liczbowe, wskazując planowaną liczbę osób/ podmiotów objętych wsparciem w ramach projektu. Należy pamiętać, iż w przypadku objęcia wsparciem jednego uczestnika lub podmiotu kilkoma rodzajami wsparcia, wnioskodawca zobligowany jest wykazać ww. uczestnika/ podmiot tylko jeden raz.
Ilość uczniów – 65 (40 chłopców, 25 dziewcząt) w wieku 13-15 w tym 10 dzieci w wieku 13 lat, 53 w wieku 14 lat i 2 w wieku 15 lat (w tym 2 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności).
60 rodziców – 54 kobiety i 6 mężczyzn
10 nauczycieli (43 zatrudnionych – 23% nauczycieli weźmie udział w projekcie)
3.2 Zgodność projektu z właściwym celem szczegółowym RPO WiM 2014-2020
- Wskaż cel szczegółowy RPO WiM, do którego osiągnięcia przyczyni się realizacja projektu,
- Wskaż cel projektu,
- Wskaż wskaźniki realizacji celu projektu (wskaźniki rezultatu i produktu),
- Określ jednostki pomiaru i wartości wskaźników,
- Podaj sposób pomiaru i określ, na jakiej podstawie mierzone będą wskaźniki realizacji celu (ustal źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźnika oraz częstotliwość pomiaru),
Cel szczegółowy RPO WiM [lista rozwijana]
Cel projektu [należy samodzielnie uzupełnić]
Wskaźnik realizacji celu
Jednostka pomiaru
Wartość bazowa wskaźnika
Wartość docelowa wskaźnika
Źródło danych do pomiaru wskaźnika
Sposób pomiaru wskaźnika
K
M
OGÓŁEM
...
gagagan