00:00:34:www.NapiProjekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. 00:00:38:Klasa 00:01:22:Czeć! 00:01:24:- Ok, François?|- A ty? 00:01:26:Stéphane... François... 00:01:28:- Cišgle w zespole?|- Gotowy jak zwykle. 00:01:38:Czeć. 00:01:43:Gdzie zanieć tę ławkę? 00:01:44:Tam z tyłu, proszę. 00:01:57:Dzień dobry wszystkim, jestem Herve. 00:01:59:Nauczyciel wuefu od 3 lat. 00:02:02:Witam wszystkich nowych kolegów. 00:02:05:Uczniowie mogš być trudni, 00:02:07:ale to dobre dzieciaki. 00:02:10:Czeć, jestem Olivier. Uczę fizyki. 00:02:15:Jestem w szkole od 4 lat. 00:02:19:Jestem Patrick. 00:02:21:Uczę tabliczki mnożenia 00:02:24:i czasami matematyki. 00:02:27:Jestem w tej szkole od lat. 00:02:31:Czeć, jestem Anne. 00:02:32:Pracowałam na przedmieciach Lyonu.|Uczę angielskiego. 00:02:37:I teraz szukam nowych kolegów. 00:02:39:Czeć, jestem Isabelle.|Miło mi. 00:02:42:Ja Christiane. 00:02:44:Jestem Frederic.|Uczę historii i geografii. 00:02:47:Pracowałem na przedmieciach Paryża. 00:02:51:Cieszę się, że mogę być teraz w miecie. 00:02:55:Jestem Julie, nadzorca w tym roku. 00:02:57:Chciałbym was serdecznie powitać|i życzyć dobrego roku. 00:03:01:Jestem Aline i jestem kucharkš. 00:03:03:Chciałbym was wszystkich powitać. 00:03:06:Dziękuję, Aline. 00:03:09:Witam. Jestem Gilles, 00:03:12:Uczę matematyki od wielu lat. 00:03:17:Przechodzę na emeryturę pod koniec tego roku. 00:03:20:Chciałbym życzyć nowo przybyłym dużo odwagi. 00:03:29:Jestem François. 00:03:30:Uczę francuskiego|i zaczynam tutaj czwarty rok. 00:03:34:Witam wszystkich. 00:03:44:Wszyscy spotkamy się w południe 00:03:47:w stołówce na drinka, aby uczcić|nowy rok szkolny. 00:04:02:Masz rody tak jak chciała. 00:04:04:Możemy pozamieniać się klasami. 00:04:10:Miły, miły. 00:04:12:Niemiły, zupełnie niemiły... 00:04:14:On jest miły, 00:04:16:Niemiły, uważaj na niego, zupełnie niemiły, 00:04:19:Miły, niemiły, 00:04:22:Ona jest bardzo niemiła. Bardzo. 00:04:32:Arthur, czapka. 00:04:35:Dzień dobry. 00:04:39:To moje miejsce. 00:04:41:Spadaj! 00:05:11:Uspokójcie się już! 00:05:16:Przestańcie robić zamieszanie. 00:05:17:Zdejmij kaptur, proszę. 00:05:20:Wy tam z tyłu, tu jest miejsce. 00:05:22:- Jedno z przodu.|- Tu też jest miejsce! 00:05:25:Wyjanijmy sobie co... 00:05:33:Marnujemy 5 minut ustawiajšc się|w kolejce na zewnštrz, 00:05:36:5 na wejcie, 5 na usadowienie się.|Całe 15 minut z godziny. 00:05:40:Wiecie co znaczy 15 straconych minut? 00:05:43:Z każdej z 25 godzin tygodniowo 00:05:45:i 30 tygodni w roku,|tracimy tysišce minut. 00:05:49:W innych szkołach, uczš się pełnš godzinę. 00:05:51:Wyobracie sobie jak daleko zajdš|w przecišgu roku. 00:05:56:Przemylcie to! 00:05:58:My nigdy nie siedzimy pełnej godziny. 00:06:00:Podnie rękę jak chcesz mówić. 00:06:02:O co chodzi? 00:06:03:My nigdy nie robimy pełnej godziny.|Wy zawsze tak powtarzacie. 00:06:06:Nauczyciele mówiš, że robimy godzinę|w klasie, ale nigdy tak nie jest. 00:06:12:Od 8.30 do 9.25 to nie jest godzina. 00:06:15:Racja, to 55 minut. 00:06:17:To bardzo ważna uwaga. 00:06:20:Więc pan przestanie mówić, że inne|szkoły robiš godzinę. 00:06:23:Bo tak wcale nie jest! 00:06:25:Wszystko co chcę powiedzieć, to to,|że marnujemy czas. Jak teraz na przykład. 00:06:29:Na poczštek, wyjmijcie kartkę papieru. 00:06:33:Zegnijcie na dwie częci. 00:06:36:Postawcie na przodzie ławki. 00:06:39:Użyjcie drukowanych liter 00:06:43:piszšc imię i nazwisko. 00:06:45:Po co mamy to robić? 00:06:47:Żebym wiedział, kim jestecie. 00:06:49:Ale pan nas zna! 00:06:50:Uczył nas pan w zeszłym roku. 00:06:52:Esmeraldo, połowa uczniów jest nowa. 00:06:56:Powinna się cieszyć. W ten sposób|ludzie będš znać twoje imię. 00:06:59:Nie zrobię tego. 00:07:00:Nie zrobię tego, jeli pan też|tego nie zrobi. 00:07:03:Zgoda. 00:07:05:Dla tych, którzy mnie nie znajš,|Jestem pan Marin. 00:07:08:Pani Marin. 00:07:10:- Marina?|- Bardzo zabawne. 00:07:11:Kiczowaty żart! 00:07:14:Zmiótł pana. 00:07:18:No dalej, to nie powinno trwać tak długo. 00:07:23:Pięć minut na napisanie imienia. 00:07:25:To niedorzeczne! 00:07:49:Biszkopta w pierwszy dzień? 00:07:51:Nie, dziękuję. 00:07:56:Rachel, biszkopt cię rozchmurzy. 00:08:03:A więc... 00:08:04:Zabawny. 00:08:06:To słowo 00:08:07:spróbujemy póniej wyjanić. 00:08:10:Sš jakie inne słowa, 00:08:12:których nie rozumienie? 00:08:16:Burak. 00:08:17:Słowo protekcjonalnoć. 00:08:19:Tak, to skomplikowane słowo. 00:08:21:Masz jaki pomysł 00:08:23:co to może oznaczać? 00:08:26:Co mi chodzi po głowie,|ale nie jestem pewny. 00:08:29:Nie jeste pewny? 00:08:30:Więc porozmawiamy o tym póniej. 00:08:33:Tak, Damien? 00:08:35:Argentyt. 00:08:37:Argentyt. Co to znaczy? 00:08:40:Człowiek, który mieszka w Argentynie. 00:08:42:Racja, mieszkaniec Argentyny. 00:08:45:Nie, z pewnociš nie. 00:08:48:Damien, kto mieszka w Argentynie? 00:08:50:Argentyci. 00:08:52:Przecież wiesz.|Jak oglšdasz mecz piłki nożnej, 00:08:53:to gracze Argentyny nazywani sš... 00:08:56:Piłkarzami. 00:08:59:Idmy dalej. 00:09:01:Jakie inne trudne słowo w tym tekcie? 00:09:05:Henriette? 00:09:07:Jest tam co czego nie rozumiesz? 00:09:17:Odtšd. 00:09:19:Odtšd. 00:09:21:Dzięki za podpowied, Samantho. 00:09:26:Mylę, że zaczniemy.|Spójrzmy na te słowa. 00:09:31:Dobra. Austriak... 00:09:33:Wey wybrał słowo Austriak. 00:09:37:Tak, Esmeraldo? 00:09:38:My wszyscy wiemy co znaczy Austriak. 00:09:41:- Człowiek z Austrii.|- Wey nie wie i... 00:09:45:Może, ale wszyscy poza nim owszem! 00:09:47:Zrozumielimy. 00:09:48:Ty nie wiedziała co to mylšcy, 00:09:50:więc raczej nie powinna dyskutować. 00:09:54:Ale każdy wie kto to jest Austriak! 00:09:57:Nikt nie jest idealny. 00:10:00:Austriak to nie jest bardzo|ważne słowo, Wey. 00:10:04:Odnosi się do kogo z obszaru Austrii, 00:10:07:która jest maleńkim krajem. 00:10:09:Możemy ominšć to słowo. 00:10:12:Kto zna jakiego sławnego Austriaka? 00:10:16:Mozart. 00:10:17:Wolfgang Amadeusz Mozart. 00:10:19:- Jak?|- Wolfgang Amadeusz Mozart. 00:10:22:Mógłby wymówić Wolfgang jeli byłby|Anglikiem, a nie Autriakiem. 00:10:26:Jacy inni sławni Autriacy? 00:10:29:Austria mogłaby zniknšć|i nikt by tego nie zauważył. 00:10:33:Na prawdę, to jest blisko południa Niemiec.|Więc sprawd na mapie, Wey. 00:10:36:To zobaczysz, gdzie leży. 00:10:39:Souleymane, możesz zapisywać słowa? 00:10:42:Zapomniałem rzeczy. 00:10:44:Kto może mu dać kartkę? 00:10:46:- Przepiszę od kogo w domu.|- Zrobisz w domu. 00:10:49:Jestem tego pewny. Taka twoja polityka. 00:10:52:Tylko praca w domu. 00:10:54:Mówię poważnie. 00:10:55:Jeli byłbym pewny, że zrobisz|zadania w domu... 00:10:58:Pan się nie martwi. 00:11:00:Będzie dobrze. 00:11:01:Dziękuję. 00:11:02:Przejdmy do słowa succulent.|Succulent to słowo, 00:11:06:którego znaczenie spróbujemy odgadnšć. 00:11:10:Co mamy w succulent? 00:11:11:Suck. 00:11:13:Suck off. 00:11:15:Bardzo mieszne, Boubacar. 00:11:17:Rzeczywicie, bardzo zabawne. 00:11:20:Tu jest zdanie 00:11:23:ze słowem succulent. 00:11:25:Bill lubi wymienite... 00:11:31:cheeseburgery. 00:11:32:Cheeseburgery mierdzš. 00:11:36:- Kto to powiedział?|- Ja. 00:11:38:Dlaczego cheeseburgery? 00:11:39:Cóż, kiedy powiedziałe,|że cheeseburgery mierdzš, 00:11:42:uznałe, że nie sš wymienite. 00:11:46:Może, ale i tak nie sš dobre. 00:11:48:Ok, ale to co powiedziałem sprawiło,|że zawitało ci w głowie. 00:11:52:Co to znaczy? 00:11:53:Co? 00:11:54:witanie co tam... 00:11:57:Zawitać w głowie 00:12:00:Nikt nie zna tego wyrażenia? 00:12:02:Co zawitało w głowie, to znaczy,|że w końcu co zrozumiałe. 00:12:04:Kiedy mówię: 00:12:06:skoro cheeseburgery mierdzš,|to nie sš wymienite. 00:12:10:To powinno ci pomóc zrozumieć|co znaczy wymienity. 00:12:14:- Dlaczego pan napisał Bill?|- Debil? 00:12:17:Nie debil. Bill 00:12:19:Zawsze pan używa dziwnych imion. 00:12:21:Dziwne? Poprzedni prezydent USA|nazywał się Bill. 00:12:24:Dlaczego nie użyje pan Aissata albo Rachid|albo Ahmed albo... 00:12:29:Zawsze używa pan białych imion. 00:12:31:- Jakich imion?|- Imion białasów. 00:12:33:Co to białas? 00:12:35:Białasy, Francuziki, żabojady. 00:12:39:Nie jeste Francuzkš? 00:12:40:- Nie, nie jestem.|- Nie wiedziałem. 00:12:42:Właciwie to tak, ale nie jestem|z tego dumna. 00:12:45:Ja też nie jestem. 00:12:48:Dlaczego pan używa takich imion? 00:12:50:Khoumba, jeli zaczšłbym wybierać imiona 00:12:54:pasujšce do wszystkich korzeni,|to trwałoby to wieki. 00:12:57:Ale, żeby trochę zmienić chociaż. 00:13:00:Co proponujecie? 00:13:03:Aissata. Fatou... 00:13:05:Nie, Aissata! 00:13:37:Przepraszam. Ty masz klasę 4/3|na francuskim? 00:13:40:Tak, jestem też ich wychowawcš. 00:13:42:Wiesz jakie lektury będziecie przerabiać? 00:13:45:Nie, jeszcze nie zdecydowałem. 00:13:48:Z historii, zacznę|z Ustrojem Starożytnym. 00:13:53:Jeli chciałby nawišzać do tego tematu, 00:13:55:to jakie ksišżki by polecił? 00:14:00:"Owiecenie" było by dla nich za ciężkie. 00:14:03:A co z Wolterem? Trudny jest? 00:14:06:Na pewno nie łatwy. 00:14:08:Kandyd jest prosty... 00:14:11:Nie w ich wieku. 00:14:13:Zadig... 00:14:15:Tak, ale... 00:14:17:Będzie ciężko. 00:14:51:- 20 sekund do końca.|- Nie, proszę pana, proszę! 00:14:55:Nie skończylimy. 00:14:57:Nie możemy siedzieć nad tym|w nieskończonoć. 00:15:03:Dalla, mogę dać ci czas. 00:15:09:Proszę pana, długopis mi przecieka. 00:15:11:- Kto ma chusteczkę... 00:15:13:Ja! 00:15:15:Rabah... 00:15:17:Spytaj zanim wstaniesz. 00:15:20:- Mogę?|- Tak. 00:15:24:Uważnie. 00:15:25:Zbok! 00:15:27:Dotknšł jej cycków! 00:15:29:Po prostu daj mu tę chusteczkę! 00:15:32:Oszczędcie komentarzy. 00:15:33:Cholerny pedofil! 00:15:37:Już spok...
Pikachu85