Entre.Les.Murs.DVDRiP.XviD.txt

(123 KB) Pobierz
00:00:34:www.NapiProjekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.
00:00:38:Klasa
00:01:22:Czeć!
00:01:24:- Ok, François?|- A ty?
00:01:26:Stéphane... François...
00:01:28:- Cišgle w zespole?|- Gotowy jak zwykle.
00:01:38:Czeć.
00:01:43:Gdzie zanieć tę ławkę?
00:01:44:Tam z tyłu, proszę.
00:01:57:Dzień dobry wszystkim, jestem Herve.
00:01:59:Nauczyciel wuefu od 3 lat.
00:02:02:Witam wszystkich nowych kolegów.
00:02:05:Uczniowie mogš być trudni,
00:02:07:ale to dobre dzieciaki.
00:02:10:Czeć, jestem Olivier. Uczę fizyki.
00:02:15:Jestem w szkole od 4 lat.
00:02:19:Jestem Patrick.
00:02:21:Uczę tabliczki mnożenia
00:02:24:i czasami matematyki.
00:02:27:Jestem w tej szkole od lat.
00:02:31:Czeć, jestem Anne.
00:02:32:Pracowałam na przedmieciach Lyonu.|Uczę angielskiego.
00:02:37:I teraz szukam nowych kolegów.
00:02:39:Czeć, jestem Isabelle.|Miło mi.
00:02:42:Ja Christiane.
00:02:44:Jestem Frederic.|Uczę historii i geografii.
00:02:47:Pracowałem na przedmieciach Paryża.
00:02:51:Cieszę się, że mogę być teraz w miecie.
00:02:55:Jestem Julie, nadzorca w tym roku.
00:02:57:Chciałbym was serdecznie powitać|i życzyć dobrego roku.
00:03:01:Jestem Aline i jestem kucharkš.
00:03:03:Chciałbym was wszystkich powitać.
00:03:06:Dziękuję, Aline.
00:03:09:Witam. Jestem Gilles,
00:03:12:Uczę matematyki od wielu lat.
00:03:17:Przechodzę na emeryturę pod koniec tego roku.
00:03:20:Chciałbym życzyć nowo przybyłym dużo odwagi.
00:03:29:Jestem François.
00:03:30:Uczę francuskiego|i zaczynam tutaj czwarty rok.
00:03:34:Witam wszystkich.
00:03:44:Wszyscy spotkamy się w południe
00:03:47:w stołówce na drinka, aby uczcić|nowy rok szkolny.
00:04:02:Masz rody tak jak chciała.
00:04:04:Możemy pozamieniać się klasami.
00:04:10:Miły, miły.
00:04:12:Niemiły, zupełnie niemiły...
00:04:14:On jest miły,
00:04:16:Niemiły, uważaj na niego, zupełnie niemiły,
00:04:19:Miły, niemiły,
00:04:22:Ona jest bardzo niemiła. Bardzo.
00:04:32:Arthur, czapka.
00:04:35:Dzień dobry.
00:04:39:To moje miejsce.
00:04:41:Spadaj!
00:05:11:Uspokójcie się już!
00:05:16:Przestańcie robić zamieszanie.
00:05:17:Zdejmij kaptur, proszę.
00:05:20:Wy tam z tyłu, tu jest miejsce.
00:05:22:- Jedno z przodu.|- Tu też jest miejsce!
00:05:25:Wyjanijmy sobie co...
00:05:33:Marnujemy 5 minut ustawiajšc się|w kolejce na zewnštrz,
00:05:36:5 na wejcie, 5 na usadowienie się.|Całe 15 minut z godziny.
00:05:40:Wiecie co znaczy 15 straconych minut?
00:05:43:Z każdej z 25 godzin tygodniowo
00:05:45:i 30 tygodni w  roku,|tracimy tysišce minut.
00:05:49:W innych szkołach, uczš się pełnš godzinę.
00:05:51:Wyobracie sobie jak daleko zajdš|w przecišgu roku.
00:05:56:Przemylcie to!
00:05:58:My nigdy nie siedzimy pełnej godziny.
00:06:00:Podnie rękę jak chcesz mówić.
00:06:02:O co chodzi?
00:06:03:My nigdy nie robimy pełnej godziny.|Wy zawsze tak powtarzacie.
00:06:06:Nauczyciele mówiš, że robimy godzinę|w klasie, ale nigdy tak nie jest.
00:06:12:Od 8.30 do 9.25 to nie jest godzina.
00:06:15:Racja, to 55 minut.
00:06:17:To bardzo ważna uwaga.
00:06:20:Więc pan przestanie mówić, że inne|szkoły robiš godzinę.
00:06:23:Bo tak wcale nie jest!
00:06:25:Wszystko co chcę powiedzieć, to to,|że marnujemy czas. Jak teraz na przykład.
00:06:29:Na poczštek, wyjmijcie kartkę papieru.
00:06:33:Zegnijcie na dwie częci.
00:06:36:Postawcie na przodzie ławki.
00:06:39:Użyjcie drukowanych liter
00:06:43:piszšc imię i nazwisko.
00:06:45:Po co mamy to robić?
00:06:47:Żebym wiedział, kim jestecie.
00:06:49:Ale pan nas zna!
00:06:50:Uczył nas pan w zeszłym roku.
00:06:52:Esmeraldo, połowa uczniów jest nowa.
00:06:56:Powinna się cieszyć. W ten sposób|ludzie będš znać twoje imię.
00:06:59:Nie zrobię tego.
00:07:00:Nie zrobię tego, jeli pan też|tego nie zrobi.
00:07:03:Zgoda.
00:07:05:Dla tych, którzy mnie nie znajš,|Jestem pan Marin.
00:07:08:Pani Marin.
00:07:10:- Marina?|- Bardzo zabawne.
00:07:11:Kiczowaty żart!
00:07:14:Zmiótł pana.
00:07:18:No dalej, to nie powinno trwać tak długo.
00:07:23:Pięć minut na napisanie imienia.
00:07:25:To niedorzeczne!
00:07:49:Biszkopta w pierwszy dzień?
00:07:51:Nie, dziękuję.
00:07:56:Rachel, biszkopt cię rozchmurzy.
00:08:03:A więc...
00:08:04:Zabawny.
00:08:06:To słowo
00:08:07:spróbujemy póniej wyjanić.
00:08:10:Sš jakie inne słowa,
00:08:12:których nie rozumienie?
00:08:16:Burak.
00:08:17:Słowo protekcjonalnoć.
00:08:19:Tak, to skomplikowane słowo.
00:08:21:Masz jaki pomysł
00:08:23:co to może oznaczać?
00:08:26:Co mi chodzi po głowie,|ale nie jestem pewny.
00:08:29:Nie jeste pewny?
00:08:30:Więc porozmawiamy o tym póniej.
00:08:33:Tak, Damien?
00:08:35:Argentyt.
00:08:37:Argentyt. Co to znaczy?
00:08:40:Człowiek, który mieszka w Argentynie.
00:08:42:Racja, mieszkaniec Argentyny.
00:08:45:Nie, z pewnociš nie.
00:08:48:Damien, kto mieszka w Argentynie?
00:08:50:Argentyci.
00:08:52:Przecież wiesz.|Jak oglšdasz mecz piłki nożnej,
00:08:53:to gracze Argentyny nazywani sš...
00:08:56:Piłkarzami.
00:08:59:Idmy dalej.
00:09:01:Jakie inne trudne słowo w tym tekcie?
00:09:05:Henriette?
00:09:07:Jest tam co czego nie rozumiesz?
00:09:17:Odtšd.
00:09:19:Odtšd.
00:09:21:Dzięki za podpowied, Samantho.
00:09:26:Mylę, że zaczniemy.|Spójrzmy na te słowa.
00:09:31:Dobra. Austriak...
00:09:33:Wey wybrał słowo Austriak.
00:09:37:Tak, Esmeraldo?
00:09:38:My wszyscy wiemy co znaczy Austriak.
00:09:41:- Człowiek z Austrii.|- Wey nie wie i...
00:09:45:Może, ale wszyscy poza nim owszem!
00:09:47:Zrozumielimy.
00:09:48:Ty nie wiedziała co to mylšcy,
00:09:50:więc raczej nie powinna dyskutować.
00:09:54:Ale każdy wie kto to jest Austriak!
00:09:57:Nikt nie jest idealny.
00:10:00:Austriak to nie jest bardzo|ważne słowo, Wey.
00:10:04:Odnosi się do kogo z obszaru Austrii,
00:10:07:która jest maleńkim krajem.
00:10:09:Możemy ominšć to słowo.
00:10:12:Kto zna jakiego sławnego Austriaka?
00:10:16:Mozart.
00:10:17:Wolfgang Amadeusz Mozart.
00:10:19:- Jak?|- Wolfgang Amadeusz Mozart.
00:10:22:Mógłby wymówić Wolfgang jeli byłby|Anglikiem, a nie Autriakiem.
00:10:26:Jacy inni sławni Autriacy?
00:10:29:Austria mogłaby zniknšć|i nikt by tego nie zauważył.
00:10:33:Na prawdę, to jest blisko południa Niemiec.|Więc sprawd na mapie, Wey.
00:10:36:To zobaczysz, gdzie leży.
00:10:39:Souleymane, możesz zapisywać słowa?
00:10:42:Zapomniałem rzeczy.
00:10:44:Kto może mu dać kartkę?
00:10:46:- Przepiszę od kogo w domu.|- Zrobisz w domu.
00:10:49:Jestem tego pewny. Taka twoja polityka.
00:10:52:Tylko praca w domu.
00:10:54:Mówię poważnie.
00:10:55:Jeli byłbym pewny, że zrobisz|zadania w domu...
00:10:58:Pan się nie martwi.
00:11:00:Będzie dobrze.
00:11:01:Dziękuję.
00:11:02:Przejdmy do słowa succulent.|Succulent to słowo,
00:11:06:którego znaczenie spróbujemy odgadnšć.
00:11:10:Co mamy w succulent?
00:11:11:Suck.
00:11:13:Suck off.
00:11:15:Bardzo mieszne, Boubacar.
00:11:17:Rzeczywicie, bardzo zabawne.
00:11:20:Tu jest zdanie
00:11:23:ze słowem succulent.
00:11:25:Bill lubi wymienite...
00:11:31:cheeseburgery.
00:11:32:Cheeseburgery mierdzš.
00:11:36:- Kto to powiedział?|- Ja.
00:11:38:Dlaczego cheeseburgery?
00:11:39:Cóż, kiedy powiedziałe,|że cheeseburgery mierdzš,
00:11:42:uznałe, że nie sš wymienite.
00:11:46:Może, ale i tak nie sš dobre.
00:11:48:Ok, ale to co powiedziałem sprawiło,|że zawitało ci w głowie.
00:11:52:Co to znaczy?
00:11:53:Co?
00:11:54:witanie co tam...
00:11:57:Zawitać w głowie
00:12:00:Nikt nie zna tego wyrażenia?
00:12:02:Co zawitało w głowie, to znaczy,|że w końcu co zrozumiałe.
00:12:04:Kiedy mówię:
00:12:06:skoro cheeseburgery mierdzš,|to nie sš wymienite.
00:12:10:To powinno ci pomóc zrozumieć|co znaczy wymienity.
00:12:14:- Dlaczego pan napisał Bill?|- Debil?
00:12:17:Nie debil. Bill
00:12:19:Zawsze pan używa dziwnych imion.
00:12:21:Dziwne? Poprzedni prezydent USA|nazywał się Bill.
00:12:24:Dlaczego nie użyje pan Aissata albo Rachid|albo Ahmed albo...
00:12:29:Zawsze używa pan białych imion.
00:12:31:- Jakich imion?|- Imion białasów.
00:12:33:Co to białas?
00:12:35:Białasy, Francuziki, żabojady.
00:12:39:Nie jeste Francuzkš?
00:12:40:- Nie, nie jestem.|- Nie wiedziałem.
00:12:42:Właciwie to tak, ale nie jestem|z tego dumna.
00:12:45:Ja też nie jestem.
00:12:48:Dlaczego pan używa takich imion?
00:12:50:Khoumba, jeli zaczšłbym wybierać imiona
00:12:54:pasujšce do wszystkich korzeni,|to trwałoby to wieki.
00:12:57:Ale, żeby trochę zmienić chociaż.
00:13:00:Co proponujecie?
00:13:03:Aissata. Fatou...
00:13:05:Nie, Aissata!
00:13:37:Przepraszam. Ty masz klasę 4/3|na francuskim?
00:13:40:Tak, jestem też ich wychowawcš.
00:13:42:Wiesz jakie lektury będziecie przerabiać?
00:13:45:Nie, jeszcze nie zdecydowałem.
00:13:48:Z historii, zacznę|z Ustrojem Starożytnym.
00:13:53:Jeli chciałby nawišzać do tego tematu,
00:13:55:to jakie ksišżki by polecił?
00:14:00:"Owiecenie" było by dla nich za ciężkie.
00:14:03:A co z Wolterem? Trudny jest?
00:14:06:Na pewno nie łatwy.
00:14:08:Kandyd jest prosty...
00:14:11:Nie w ich wieku.
00:14:13:Zadig...
00:14:15:Tak, ale...
00:14:17:Będzie ciężko.
00:14:51:- 20 sekund do końca.|- Nie, proszę pana, proszę!
00:14:55:Nie skończylimy.
00:14:57:Nie możemy siedzieć nad tym|w nieskończonoć.
00:15:03:Dalla, mogę dać ci czas.
00:15:09:Proszę pana, długopis mi przecieka.
00:15:11:- Kto ma chusteczkę...
00:15:13:Ja!
00:15:15:Rabah...
00:15:17:Spytaj zanim wstaniesz.
00:15:20:- Mogę?|- Tak.
00:15:24:Uważnie.
00:15:25:Zbok!
00:15:27:Dotknšł jej cycków!
00:15:29:Po prostu daj mu tę chusteczkę!
00:15:32:Oszczędcie komentarzy.
00:15:33:Cholerny pedofil!
00:15:37:Już spok...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin