Wątpliwe święcenia kapłańskie w soborowym Kościele.docx

(85 KB) Pobierz

Wątpliwe święcenia kapłańskie w soborowym Kościele

List abpa Lefebvre

Questionable priestly ordinations in the conciliar Church

— A letter of Archbishop Lefebvre:

[uwaga: zachowaliśmy oryginalną pisownię i styl listu]

Ecône, 28 października 1988

Drogi Mr Wilson,

Bardzo dziękuję za miły list. Zgadzam się z Pana pragnieniem ponownego wyświęcenia warunkowo tych księży, i wielokrotnie dokonywałem tej ponownej ordynacji.

Wszystkie sakramenty od modernistycznych biskupów czy księży są teraz wątpliwe. Zmiany zwiększają się i ich intencje nie są bardziej katolickie.

Żyjemy w czasach wielkiej apostazji.

Potrzebujemy dużo więcej bardzo katolickich biskupów i księży. To konieczne jest wszędzie na świecie.

Dziękuję za artykuł z gazety autorstwa jezuity ks. Alvaro Antonio Perez!

Musimy się modlić i ciężko pracować żeby poszerzać królestwo Jezusa-Chrystusa.

Modlę się za Pana i Pana uroczą rodzinę.

Oddany Jezusowi i Maryi.

Marcel Lefebvre

 

Handwritten Letter from Arch Lefebvre - necessary to conditionally ordain

Komentarz

Abp Lefebvre opiera się na dwóch zasadniczych argumentach żeby dowieść, że nowe sakramenty, zwłaszcza ordynacje, dlatego są wątpliwe:

* ewolucja obrzędów

* i wada w intencji.

Nowe obrzędy / ryty sakramentów głoszone przez Kościół soborowy są prawdopodob-nie ważne, skoro ogłoszono je w typowych wydaniach po łacinie. [1] Ale to nie prze-szkadza licznym sakramentom w byciu nieważnymi w praktyce, z dwóch wymienio-nych wyżej przyczyn.

Abp Lefebvre powiedział, że jego zdaniem wielka liczba nowych mszy jest nieważna – choć potwierdza ważność samego nowego rytu.

Bp Tissier de Mallerais, w homilii z 29 czerwca 2016 w Econe, o rycie ordynacji księży powiedział co następuje:

"Jasne jest, że nie możemy przyjąć tego fałszywego nowego rytu ordynacji, który pozostawia wątpliwości w kwestii ważności licznych ordynacji dokonanych zgodnie z nowym rytem. A zatem nowy ryt ordynacji nie jest katolicki. I dlatego będziemy, oczywiście, wiernie kontynuować przekazywanie prawdziwego i ważnego kapłaństwa poprzez tradycyjny kapłański ryt ordynacji".

W artykule opublikowanym w Le Sel de la terre 54 na temat ważności nowego rytu konse-kracji biskupów, po pokazaniu, że ryt sam w sobie jest prawdopodobnie ważny, dodaliśmy:

"Z uwagi na powszechny chaos na poziomach liturgicznym jak i dogmatycznym, możemy mieć poważne powody wątpienia co do ważności pewnych ordynacji biskupów".

I zacytowaliśmy uwagi abpa Lefebvre na temat konsekracji biskupa Daneelsa, biskupa pomocniczego w Brukseli:

"Z okazji tej konsekracji wydano małe broszurki. Dla modlitw publicznych oto co mówił i powtarzał tłum:

Bądź apostołem jak Piotr i Paweł, bądź apostołem jak patron tej parafii, bądź apostołem jak Gandhi, bądź apostołem jak Luter, bądź apostołem jak (Martin) Luther King, bądź apo-stołem jak Helder Camara; bądź apostołem jak Romero.

Apostoł jak  Luter, ale jaką intencję mieli biskupi kiedy konsekrowali tego biskupa, bpa Daneelsa?" [2]

"To jest przerażające… Czy tego biskupa naprawdę konsekrowano? I tak możemy wątpić. I jeśli taka jest intencja konsekratorów, to jest niezrozumiała! Sytuacja jest jeszcze gorsza niż myśleliśmy". [3]

Moglibyśmy pokazać liczne przykłady sakramentów dokonywanych przez Kośicół soborowy, które na pewno nie były ważne: bierzmowania udzielane bez uzycia świętych olejów, chrzty gdzie jedna osoba polewa wodą, a druga wymawia słowa, itd. [4]

To dlatego stanowisko abpa Lefebvre wyrażone w pokazanym tu liście wydaje się mądre: z uwagi na szczególne znaczenie sakramentu ordynacji, konieczne jest warunkowe ponowne ordynowanie księży Kościoła soborowego na ryt tradycyjny.

(Źródło;Le Sel de la terre” 98)

http://www.dominicansavrille.us/questionable-priestly-ordinations-in-the-conciliar-church/

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin