125 pytan na temat e biznesu do Piotra Majewskiego.pdf

(11275 KB) Pobierz
IDŹ DO:
�½
Spis treści
�½
Przykładowy rozdział
125 PYTAŃ
NA TEMAT E-BIZNESU
DO PIOTRA MAJEWSKIEGO
Autor: Piotr Majewski
ISBN: 978-83-246-2723-3
Format: A5, stron: 224
KATALOG KSIĄŻEK:
�½
Katalog online
�½
Zamów drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
�½
Zamów informacje
o nowościach
�½
Zamów cennik
Zadaj pytanie, otrzymasz odpowiedź
Dla tysięcy osób czujących w sobie żyłkę przedsiębiorczoœci internet jest prawdziwą
ziemią obiecaną — trochę jeszcze dziką i nie do końca rozpoznaną, jednak oferującą
niezmierzone wprost możliwoœci. E-biznes zaœ to najbardziej smakowita wisienka
na tym wirtualnym torcie.
Nowe e-inicjatywy powstają codziennie; często wystarczy po prostu dobry pomysł,
by bardzo niewielkim kosztem wejœć na rynek i podbić go dzięki swoim usługom
czy produktom. Ale skąd wiadomo, że pomysł jest dobry? Od czego zacząć?
Jakie rozwiązania najlepiej zastosować? Jak ograniczyć koszty do minimum?
Sam pewnie masz ochotę zadać setki pytań na ten temat. Potrzebujesz więc
kompetentnego eksperta i praktyka w jednej osobie; człowieka, który pozwoli Ci
rozwiać wszelkie wątpliwoœci w dziedzinie e-biznesu — Piotra Majewskiego.
Przeczytaj, co mówi na temat e-biznesu, i poznaj odpowiedzi na 125 najważniejszych
pytań, m.in.:
• Jak wejœć w internet i odnieœć sukces bez wielkich inwestycji?
• Gdzie są pieniądze w sieci, a gdzie ich nie ma?
• Jak przeprowadzić efektywną analizę rynku i konkurencji?
• Jak zacząć, jeœli nie mamy doœwiadczenia informatycznego i funduszy,
ale mamy czas?
• Jak stworzyć kampanię marketingową dla nowo powstałego portalu?
• Jak wypromować swój e-biznes skutecznymi i darmowymi metodami?
• W jaki sposób klienci najchętniej płacą w e-sklepach i jak ułatwić im
transakcje?
• Gdzie szukać i jak znaleźć dobrego copywritera?
• Jak zwabić klientów do sklepu internetowego?
• Jak blog może wpływać na sprzedaż?
CZYTELNIA:
�½
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treści
SŁOWO OD PIOTRA ............................................... 7
JAK ZACZĄĆ? ...................................................... 9
CECHY E-BIZNESMENA ......................................... 37
BIZNESPLAN ..................................................... 47
POMYSŁY NA BIZNES ........................................... 55
E-COMMERCE .................................................... 63
E-LEARNING I ZARABIANIE NA WIEDZY ..................... 83
ZARABIANIE NA REKLAMIE ...................................105
PROGRAMY PARTNERSKIE ...................................111
MLM ..............................................................125
STRONY WWW .................................................129
PROMOCJA .....................................................147
POZYCJONOWANIE W WYSZUKIWARKACH ...............175
SKUTECZNA SPRZEDAŻ .......................................179
COPYWRITING ..................................................193
E-MAIL MARKETING ...........................................217
POMYSŁY NA BIZNES
56
125 pyta
ń
na temat e-biznesu do Piotra Majewskiego
24. Czy stworzenie serwisu z rankingiem nauczycieli
jest dobrym pomysłem?
Istnieje serwis Ocen.pl, który czymś podobnym się zajmuje… Myślę
jednak,
że
pytanie zostało
źle
sformułowane. To tak jakby zapytać:
„Czy stworzenie nowego modelu samochodu osobowego jest do-
brym pomysłem?”. Nazbyt ogólnie. Należałoby podejść do sprawy
w ten sposób: „Jeśli wziąć pod uwagę,
że
serwis Ocen.pl ma tylu
a tylu odwiedzających i wielu z nich zwraca uwagę na fakt,
że
takiej
a takiej funkcjonalności im bardzo brakuje, czy dobrym pomysłem
jest stworzenie serwisu, który będzie bardzo podobny do Ocen.pl,
ale będzie posiadał tę funkcjonalność, której brak użytkownikom
tamtego serwisu?”.
I na podobnie sformułowane pytanie mógłbym odpowiedzieć —
tak albo nie, albo prawdopodobnie tak. Zastanów się, czego brakuje
w serwisie Ocen.pl lub innym portalu tego typu, jaki ma on wskaź-
nik odwiedzin, czy jest szansa, by na podobnym przedsięwzięciu
zarobić. Uważam,
że
trudno będzie na nim zarobić, zwłaszcza jeśli
pojawią się tam negatywne elementy.
Wydaje się,
że
najłatwiej znaleźć jedną funkcję konkurencyjnego
portalu, która jest tak naprawdę ważna dla odwiedzających, i zro-
bić własny serwis posiadający właściwie tylko tę jedną funkcję. Im
więcej bowiem funkcji, tym trudniej zaistnieć.
Trzeba by się dobrze zastanowić, jak z takiego serwisu czerpać
zyski. Warto przy tym pamiętać,
że
jeżeli serwis sieje negatywną
energię, to generalnie trudno jest na nim zarobić.
Moja propozycja — przygotować moduł do oferowania płatnych
lekcji dodatkowych przez ocenianych nauczycieli, rozliczać wszyst-
kie transakcje i pobierać od nich prowizję.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin