Przedszkole trzylatka-plany miesięczne.doc

(847 KB) Pobierz
Treści programowe

 

Przedszkole Trzylatka – plany miesięczne.

 

 

Treści programowe

Dzień tygodnia i temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne

Cele operacyjne

Przedszkole trzylatka,

Ćwiczenia plastyczne,

karty pracy

A, B

Numery

obszarów

z podstawy

programowej

1

2

3

4

5

6

7

Wrzesień - tygodnie pierwszy i drugi. Tematy tygodni: Jestem w przedszkolu

 

· Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu.

· Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

· Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.

· Zabawa muzyczno-ruchowa Szukam przyjaciela.

· Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.

 

 

To ja

 

Podawanie informacji o sobie:

              podawanie imienia, nazwiska.

- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

- zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym  miejscu w szatni,

- zakładanie ubrań, butów,

- korzystanie z toalety.

 

Nasza grupa

 

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,

- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

- rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

- podejmowanie prób wspólnych zabaw.

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspora - gający rozwój aktywności dzieci, 
Grupa Edukacyjna S.A., Kielce 2009, s. 14, 17).

 

1.Poznajmy się.

 

·     Zabawa ułatwiająca poznawanie i zapamiętywanie imion dzieci Powitanie.

·     Oglądanie obrazka przedstawiającego słonika Felka. Zachęcanie do wypowiedzi o tym, jak wygląda słonik
( karta pracy).

·     Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.

·     Zabawa słowna utrwalająca imiona dzieci, ułatwiająca ich rytmizację Nasze imiona.

 

 

 

 

 

- utrwalanie imion kolegów z grupy

 

 

Dziecko:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wymienia imiona kolegów

 

s. 3

 

1, 3, 8, 10, 14.

2. Nasza sala.

 

 

·     Oglądanie obrazka przedstawiającego sale maluchów; zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat bawiących się w niej dzieci. Odszukiwanie Oli; określanie, po czym można ją poznać ( karta pracy).

·     Burza mózgów Co mogą robić dzieci w przedszkolu?

·     Spacerkiem po naszej sali – zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.

 

 

 

·     Zabawa utrwalająca nazwy zabawek Porządkujemy zabawki

·     Ćwiczenia artykulacyjne Odwiedziny w przedszkolnej sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

- zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali; korzysta z nich

s. 4

 

3.Znaczki rozpoznawaczki

 

 

 

 

·     Omówienie co robią dziewczynka i chłopiec przedstawieni na rysunku, naśladowanie czynności, które wykonują
( karta pracy).

·     Ćwiczenia logarytmiczne.

·     Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Maczek.

 

 

 

 

 

 

 

·     Zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni Gdzie jest miś?

·     Prawidłowe posługiwanie się określeniami na i pod. Odszukiwanie we wkładce obrazków przedstawiających słonika Felka. Przyklejanie ich na stoli i pod stolikiem
( karta pracy).

 

 

 

 

 

 

 

-rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- rozpoznaje swój znaczek; określa, co przedstawia; wskazuje miejsca, gdzie można go zobaczyć

A nr 1

B nr 1

4. Nasze zabawki.

 

 

·     Kończenie malowania misia palcem umoczonym w żółtej farbie. Odciskanie palcem żółtych kropek na kokardzie. Malowanie rysunku misia żółtą farbą za pomocą kawałka waty
( karta pracy).

·     Odszukiwanie we wkładce wybranych zabawek; naklejanie ich na odpowiednich półkach na rysunku
( karta pracy).

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin