Przedszkole Trzylatka – plany miesięczne.
Treści programowe
Dzień tygodnia i temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele główne
Cele operacyjne
Przedszkole trzylatka,
Ćwiczenia plastyczne,
karty pracy
A, B
Numery
obszarów
z podstawy
programowej
1
2
3
4
5
6
7
Wrzesień - tygodnie pierwszy i drugi. Tematy tygodni: Jestem w przedszkolu
· Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu.
· Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.
· Zabawa muzyczno-ruchowa Szukam przyjaciela.
· Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.
To ja
Podawanie informacji o sobie:
• podawanie imienia, nazwiska.
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
- zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
- zakładanie ubrań, butów,
- korzystanie z toalety.
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspora - gający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A., Kielce 2009, s. 14, 17).
1.Poznajmy się.
· Zabawa ułatwiająca poznawanie i zapamiętywanie imion dzieci Powitanie.
· Oglądanie obrazka przedstawiającego słonika Felka. Zachęcanie do wypowiedzi o tym, jak wygląda słonik ( karta pracy).
· Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.
· Zabawa słowna utrwalająca imiona dzieci, ułatwiająca ich rytmizację Nasze imiona.
- utrwalanie imion kolegów z grupy
Dziecko:
- wymienia imiona kolegów
s. 3
1, 3, 8, 10, 14.
2. Nasza sala.
· Oglądanie obrazka przedstawiającego sale maluchów; zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat bawiących się w niej dzieci. Odszukiwanie Oli; określanie, po czym można ją poznać ( karta pracy).
· Burza mózgów Co mogą robić dzieci w przedszkolu?
· Spacerkiem po naszej sali – zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.
· Zabawa utrwalająca nazwy zabawek Porządkujemy zabawki
· Ćwiczenia artykulacyjne Odwiedziny w przedszkolnej sali.
- zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich
- wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali; korzysta z nich
s. 4
3.Znaczki rozpoznawaczki
· Omówienie co robią dziewczynka i chłopiec przedstawieni na rysunku, naśladowanie czynności, które wykonują ( karta pracy).
· Ćwiczenia logarytmiczne.
· Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Maczek.
· Zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni Gdzie jest miś?
· Prawidłowe posługiwanie się określeniami na i pod. Odszukiwanie we wkładce obrazków przedstawiających słonika Felka. Przyklejanie ich na stoli i pod stolikiem ( karta pracy).
-rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą
- rozpoznaje swój znaczek; określa, co przedstawia; wskazuje miejsca, gdzie można go zobaczyć
A nr 1
B nr 1
4. Nasze zabawki.
· Kończenie malowania misia palcem umoczonym w żółtej farbie. Odciskanie palcem żółtych kropek na kokardzie. Malowanie rysunku misia żółtą farbą za pomocą kawałka waty( karta pracy).
· Odszukiwanie we wkładce wybranych zabawek; naklejanie ich na odpowiednich półkach na rysunku ( karta pracy).
...
gusko_i