winda2.doc

(191 KB) Pobierz
3-EE-DI

 

3-EE-DI                                                                                                                    Rzeszów, 23.01.2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NAPĘD ELEKTRYCZNY

 

PROJEKT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

Emil Koncewicz

 

 

 

              Dobrać silnik do napędu windy towarowej o parametrach: masa windy , udźwig , masa przeciwwagi , prędkość , przyspieszenie , średnica bębna , pominąć masę liny i moment bezwładności bębna, przyjąć sprawność (bęben – lina) .

 

Typowy układ windy

 

ROZWIĄZANIE

Promień bębna:

Ciężary poszczególnych elementów windy:

Siła oddziaływania przeciwwagi

Siła oddziaływania klatki

Siła oddziaływania masy udźwigu

Równanie układu:

                                                                                                  gdzie, c – współczynnik

 

 

 

 

Współczynnik zrównoważenia:

Siła działająca podczas przyspieszania:

Zapotrzebowanie na moc:

Moment bębna:

Prędkość obrotowa bębna:

OBLICZONE PARAMETRY UKŁADU NAPĘDOWEGO

Zapotrzebowanie mocy:

Prędkość obrotowa:

Moment:

TYP I PARAMETRY DOBRANEGO SILNIKA

Producent: Celma indukta

Silnik indukcyjny pierścieniowy, typ: SUDf 112M-4B

Moc znamionowa:

Prędkość obrotowa znamionowa:

Moment znamionowy:

Silnik przeznaczony do pracy przerywanej S3 60%

Trójfazowy silnik pierścieniowy dźwignicowy.

TYP I PARAMETRY DOBRANEJ PRZEKŁADNI

Producent: BEFARED

Typ: 3NMa – 500

Przełożenie:  = 106

Przenoszona Moc: Pt = 3,5 kW

Obroty wejściowe: n1 = 1500 obr/min

 

SPRAWDZENIE

Po zastosowaniu przekładni i silnika:

 

 

 

 

             

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin