Październik 2014
Ośrodki zainteresowań :
1. Bezpieczny przedszkolak
2. Warzywa
3. Jesień w parku
4. Jesień w lesie
5. Jesień wśród zwierząt
Opracowanie:
Zajęcia dydaktyczne
Inne formy działalności
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK
29.09.2014 – 03.10.2014
1. (3/ 6/ 10 ) „ Na skrzyżowaniu”- historyjka obrazkowa. Poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego i ich przestrzeganie.
2. ( 8 ) „ Indiańskim krokiem”- zabawy ruchowe i umuzykalniające na tle piosenki.
3. ( 3 ) „Gdy zamierzasz przejść ulicę” (Wanda Chotomska) osłuchanie i nauka wiersza.
4. ( 6 ) „ Przedszkolak bezpieczny na drodze”- spotkanie z panem policjantem. Wysłuchanie pogadanki.
5. ( 13/9/10 ) „Sygnalizator świetlny”- poznawanie kształtu koła. Praca plastyczna rozmazywanie plasteliny w obrębie koła. Umiejętność rozmiękczania plasteliny, właściwy nacisk palców.
1. ( 6 /10) Układanie układanek przy stoliczkach –przestrzeganie bezpiecznej zabawy.
2. ( 2/6/10 ) „ Na skrzyżowaniu” –wycieczka tematyczna -obserwuje ruch uliczny na skrzyżowaniu.
3. ( 9 ) „ Ruch uliczny”- prawidłowe korzystanie z przyborów plastycz.
4. ( 9/ 14) Wycinanie z czasopism motoryzacyjnych zdjęć samochodów. naklejanie ich na karton - praca zbiorowa.
5. ( 3 /10 ) „Samochody” – rozpoznawanie dźwięków z otoczenia połączone z ćwiczeniem ortofonicznym.
6. ( 4/10 ) Zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne na temat : „ Budujemy miasto”.
7. ( 2 ) Czynności higieniczne.
8. ( 7 ) Teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach „Wystawa” – zapoznajemy się z przygodą Jacka na ulicy – o jego nieprawidłowym poruszaniu się w ruchu drogowym – oceniamy zachowani się chłopca
9. ( 8 ) Poranek muzyczny - śpiewanie piosenek z repertuaru przedszkola.
Zabawy ruchowe:
orient.- porządk. „ Przejście przez ulicę”
-z elem. biegu „ Tramwaj i autobus”
- z elem. równowagi „ Hulajnoga
Zestaw ćwiczeń porannych
- wg K.Wlaźnik
JESIEŃ W PARKU
13..10.2014 – 17.10.2014
1.( 3/14 )„Skarby jesieni” – rozmowa na podstawie wiersza H. Zdzitowieckiej. Rozpoznawanie po owocach i liściach wybranych gatunków drzew (jarzębina, kasztanowiec, dąb)
2( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z woreczkami wg K. Wlaźnik .Zwrócenie uwagi na dokładne wykonywanie ćwiczeń zgodnie z poleceniem.
3.(3/14/9) ,,Portret jesieni” – D. Gellner – nauka wiersza na pamięć. Kolorowanie i ozdabianie sukni Pani Jesieni.
4. (13) „Listki” – słuchanie wiersza M. Czarkowskiej, segregowanie zgromadzonych liści wg wielkości: duży liść, mały liść oraz według kolorów.
5.(9) „Liście” wykonanie pracy plastycznej– malowanie liści farbą, odbijanie liści na kartonie ( dzieci 3- letnie); - wydzieranka z kolorowego papieru(dzieci 4 – letnie
1. (12/5/6) „Jesienny bukiet z liści” – spacer po najbliższej okolicy przedszkola. Zbieranie liści, dostrzeganie ich różnych barw. Zbieranie kasztanów, żołędzi, jarzębiny.
2. (12)Systematycznie gromadzimy w kąciku przyrody skarby jesieni (szyszki, żołędzie, kasztany, liście, igły drzew). BHP
.
3. (9 )Lepienie z czerwonej masy solnej na temat „Korale Pani Jesieni”.
4. (13) „Kasztany i żołędzie” – zabawy z wykorzystaniem naturalnych owoców – próby przeliczania, układanie wzorów, rytmów itp.
5. (1/3)Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćw. Oddechowe.
6. (10) Zabawa dydaktyczna „Znajdź drugi taki sam...” – kształtowanie spostrzegawczości poprzez prawidłowe odszukiwanie drugiego takiego samego elementu np. szyszka – szyszka.
7. (1/4/7 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań -bawi się z innymi dziećmi.
8. (3/12)Rozwiązywanie i układanie zagadek o plonach pani Jesieni.
9. (5/6 )Zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego – zabawy w piaskownicy: stawianie babek z piasku, budowanie zamku z piasku.
- „Taniec liści”- orientacyjno – porządkowa;
- „ Myszki”- z elem. skoku
- „ Listki”
JESIEŃ W LESIE
20.10.2014 – 24.10.2014
1. (3/11/12) „ Jesienny las”- rozmowa w oparciu o ilustrację połączona z zabawą dydaktyczną „Co możemy zobaczyć w lesie?”.„Jesienne drzewo”- ćwiczenia graf.
2. (13/14)„Igły” – zabawa dydaktyczna; segregowanie pasków długich i krótkich.
3.(8) „Jesienna orkiestra”- nauka piosenki, gramy na instrumentach perkusyjnych, określamy charakter piosenki (powolna, smutna, nastrojowa), naśladujemy ruchem treść piosenki – wykorzystujemy sylwety zwierząt (jeża, niedźwiedzia, wiewiórki i zająca)
4. (9/10 ) „Dary lasu – grzyby”- doklejanie według wzoru – praca plastyczna z kolorowego papieru.
5. (5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych -prowadzony metodą zadaniową. Wykonuje ćwiczenia zademonstrowane przez nauczycielkę, przestrzega zasad bezpieczeństwa.
1. (3)Wykonujemy ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „szu – szu”.
2. (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;
3. (9)Orzeszki dla wiewiórki – lepimy z plasteliny kulki różnej wielkości, kształtujemy sprawność manualną;
4. (8) Poranek muzyczny - zabawy kołowe ze śpiewem;
5. (1 /10/15 )Zabawy wybraną zabawką, zwrócenie uwagi na poszanowania prawa do zabawy każdego dziecka.
6. (9/14)„Jeżyk” – próby cięcia papieru . Naklejanie wyciętych „kolców” na sylwetkę.
7. (14)“Co gdzie pasuje?” zabawa polegająca na przyporządkowaniu obrazków do właściwych ilustracji np. grzyb-las, jabłko-sad;
8. (14 ) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę ;
9. (11/12 )Wycieczka do lasu”- pokaz slajdów – podsumowanie wiadomości o lesie
Wiewiórki do dziupli” – z el biegu
„Spacer do lasu” - orient porządk
„Jeż wiewiórki”- z el. Podskoku
JESIEŃ WŚRÓD ZWIERZĄT
27.10.2014 – 31.10.2014
1. ( 3/12 ) „Kto ma dom w lesie?” – wyszukiwanie obrazków przedstawiających mieszkańców lasu na podstawie wiersza I. Salach Jeż.
2. ( 8 ) „ A to jeż” – osłuchanie i nauka piosenki. Ilustrowanie treści ruchem. Ćwiczenia słuchowe – utrwalanie kontrastowych pojęć: głośno-cicho, szybko-wolno, wysoko-nisko.
3. ( 3/12 ) „ Zapasy wiewióreczki”- opowiadanie M. Kownackiej- poszerzenie wiadomości o zwierzętach żyjących w naturalnym środowisku- wiewiórka
4. (9) „Wiewiórka , niedźwiedź” – praca plastyczna wypełnianie konturów różnymi materiałami plastycznymi / farba, bibuła, plastelina/.
4. ( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści mchowej „Spacer po lesie”. Podskoki z nogi na nogę, wymachy ramion, bieg na palcach, przysiady.
...
kiciusia13