1 wrzesień 2014.doc

(87 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

                      Plan  pracy  wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej

 

 

w grupie 3,4-latki

„Biedronki

 

na rok szkolny 2014/2015

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Wrzesień 2014

 

        Ośrodki zainteresowań :

 

1. Witamy przedszkole

2. Ja i moje przedszkole

         3. Wspominamy wakacje

         4. Jesień w sadzie

 

Opracowanie:

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

   Inne formy działalności

                        WITAMY   PRZEDSZKOLE 

                                 01.09. – 05.09.2014r.

                              

                               

 

 

 

1.(1) „Poznajmy się” -  umiejętność przedstawiania się z imienia, próby zapamiętywania imion kolegów. Tworzenie atmosfery sprzyjającej poczuciu bezpieczeństwa.

 

2. (8)„ Marsz przedszkolaków” – nauka piosenki.

ilustruje treść piosenki naśladując ruch nauczyciela.

 

3.(3/13) „Dzień w przedszkolu” – orientowanie się w pomieszczeniach przedszkola (szatnia, sala, łazienka, hol). Rozmowa nt. czynności wykonywanych w ciągu dnia w przedszkolu i w różnych pomieszczeniach.

 

4.(9/14/)Biedronka”- kolorowanie kredkami świecowymi postaci.. Odkładanie kredek do pojemniczka.

 

5.(5/6)Zabawy Biedronek” - zestaw zabaw ruchowych z animacyjną chustą Klanzy

aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

 

 

 

1.  (1Zabawy integracyjno - porządkowe ze śpiewem.

 

2.  (4Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 

3.  (1 )  Wspólne oglądanie sali, zabawek znajdujących się w niej.

 

4.  (2„Pociąg do łazienki” – poznaje zasady właściwego zachowania się w łazience,

 

5.  (1Zabawa integrująca grupę z piłką „Poznajmy się”;

 

6.  ( 4/10Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli

 

7.  (6)  Nasz ogród – spacer po ogrodzie przedszkolnym zapoznanie się z nim.

 

8.  ( 4/6 )  Układanie układanek przy stoliczkach –przestrzega bezpiecznej zabawy.

 

             ( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Zapamiętaj swoją parę”- orien porz

„Pajacyk”- z el podskoku

„Figurki”- z el biegu

„Kotki”- z el czworakow

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

Inne formy działalności

                                     JA I MOJE PRZEDSZKOLE   

                                                  08.09.-12.09.2014r.              

                               

                               

 

 

 

1.(1)„ Polubić przedszkole” – Spotkanie z Panią Dyrektor i innymi pracownikami placówki (woźne, kucharka, dozorca) i obserwowanie ich pracy. Zwiedzanie pomieszczeń sąsiadujących z salą zajęć (sale innych grup)

 

2 (8) Rytmika – zabawy przy muzyce, piosenki

„Kiedy idę do przedszkola”, sprawne poruszanie się takt muzyki. 

 

3.(3/14)„O naszych wieszaczkach  i pięknych znaczkach słuchanie opowiadania na podstawie utworu M. Kownackiej z użyciem ilustracji, wyróżnianie na obrazkach i nazywanie znanych przedmiotów.

 

 

4.(9)„Mój znaczek”” – kolorowanie obrazka. Używanie całej palety barw, prawidłowe trzymanie kredki, doprowadzenie pracy do końca.

 

5.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg.K.Wlaźnik nr.1

 

 

1.                ( 4 )  Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;

 

2.                ( 1 ) (  8 ) Zabawy kołowe ze śpiewem „Karuzela”, „Stary niedźwiedź”;

 

3.                (1/4 )Zabawy tematyczne w kąciku lalek „Przyjęcie dla lalek”

4.                (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;

 

5.                ( 4 ) „W jaki sposób dbamy o porządek w naszej sali?”. Ustalamy miejsce zabawek na półkach oraz odnoszenia zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsce

 

6.                ( 13 ) Zabawa dydaktyczna „Co masz w ręku?” – odgadujemy poprzez dotyk nazwy drobnych zabawek;

 

7.                (14)„Wędrujący języczek” – ćwiczenie mięśni narządów mowy .

 

8.                (6) Nasz plac przedszkolny – wyjście na plac zabaw, poznanie urządzeń w ogrodzie oraz bezpiecznej zabawy w czasie ich korzystania zna zasady bezpiecznej zabawy na urządzeniach

 

9.                (9/10) Dowolna działalność plastyczna

 

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

 

„Słonko świeci deszcz pada”- orient porządk

„Pajacyk”- z el podskoku

„Figurki”- z el biegu

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                   WSPOMINAMY WAKACJE  

                                               15.09.-19.09.2014r.              

                               

                               

 

 

 

1.(11/13) „ Nad morzem – zabawa dydaktyczna połączona ze słuchaniem wiersza

D. Gellner „ Muszelki”. Przeliczanie muszelek

 

2.( 8 ) Co to za dźwięki” – wyrabianie wrażliwości słuchowej, osłuchanie i nauka piosenki „Wesołe przedszkole

 

3.( 3/14  ) „ W górach” –rozmowa w oparciu o ilustracje ,wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: góral, szczyt, itp

 

4.( 9  )  Wakacje – wykonanie pracy plastycznej

 

5.( 12  ) Sprzątanie świata – włączenie się w Ogólnopolską akcję pod nazwą „Turysto szanuj środowisko”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin