Plan pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej
w grupie 3,4-latki
„Biedronki”
na rok szkolny 2014/2015
Wrzesień 2014
Ośrodki zainteresowań :
1. Witamy przedszkole
2. Ja i moje przedszkole
3. Wspominamy wakacje
4. Jesień w sadzie
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
WITAMY PRZEDSZKOLE
01.09. – 05.09.2014r.
1.(1) „Poznajmy się” - umiejętność przedstawiania się z imienia, próby zapamiętywania imion kolegów. Tworzenie atmosfery sprzyjającej poczuciu bezpieczeństwa.
2. (8)„ Marsz przedszkolaków” – nauka piosenki.
ilustruje treść piosenki naśladując ruch nauczyciela.
3.(3/13) „Dzień w przedszkolu” – orientowanie się w pomieszczeniach przedszkola (szatnia, sala, łazienka, hol). Rozmowa nt. czynności wykonywanych w ciągu dnia w przedszkolu i w różnych pomieszczeniach.
4.(9/14/)„Biedronka”- kolorowanie kredkami świecowymi postaci.. Odkładanie kredek do pojemniczka.
5.(5/6)„Zabawy Biedronek” - zestaw zabaw ruchowych z animacyjną chustą Klanzy
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
1. (1) Zabawy integracyjno - porządkowe ze śpiewem.
2. (4 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
3. (1 ) Wspólne oglądanie sali, zabawek znajdujących się w niej.
4. (2 ) „Pociąg do łazienki” – poznaje zasady właściwego zachowania się w łazience,
5. (1) Zabawa integrująca grupę z piłką „Poznajmy się”;
6. ( 4/10) Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli
7. (6) Nasz ogród – spacer po ogrodzie przedszkolnym zapoznanie się z nim.
8. ( 4/6 ) Układanie układanek przy stoliczkach –przestrzega bezpiecznej zabawy.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
„Zapamiętaj swoją parę”- orien porz
„Pajacyk”- z el podskoku
„Figurki”- z el biegu
„Kotki”- z el czworakow
JA I MOJE PRZEDSZKOLE
08.09.-12.09.2014r.
1.(1)„ Polubić przedszkole” – Spotkanie z Panią Dyrektor i innymi pracownikami placówki (woźne, kucharka, dozorca) i obserwowanie ich pracy. Zwiedzanie pomieszczeń sąsiadujących z salą zajęć (sale innych grup)
2 (8) Rytmika – zabawy przy muzyce, piosenki
„Kiedy idę do przedszkola”, sprawne poruszanie się takt muzyki.
3.(3/14)„O naszych wieszaczkach i pięknych znaczkach” słuchanie opowiadania na podstawie utworu M. Kownackiej z użyciem ilustracji, wyróżnianie na obrazkach i nazywanie znanych przedmiotów.
4.(9)„Mój znaczek”” – kolorowanie obrazka. Używanie całej palety barw, prawidłowe trzymanie kredki, doprowadzenie pracy do końca.
5.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg.K.Wlaźnik nr.1
1. ( 4 ) Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;
2. ( 1 ) ( 8 ) Zabawy kołowe ze śpiewem „Karuzela”, „Stary niedźwiedź”;
3. (1/4 )Zabawy tematyczne w kąciku lalek „Przyjęcie dla lalek”
4. (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;
5. ( 4 ) „W jaki sposób dbamy o porządek w naszej sali?”. Ustalamy miejsce zabawek na półkach oraz odnoszenia zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsce
6. ( 13 ) Zabawa dydaktyczna „Co masz w ręku?” – odgadujemy poprzez dotyk nazwy drobnych zabawek;
7. (14)„Wędrujący języczek” – ćwiczenie mięśni narządów mowy .
8. (6) Nasz plac przedszkolny – wyjście na plac zabaw, poznanie urządzeń w ogrodzie oraz bezpiecznej zabawy w czasie ich korzystania zna zasady bezpiecznej zabawy na urządzeniach
9. (9/10) Dowolna działalność plastyczna
„Słonko świeci deszcz pada”- orient porządk
WSPOMINAMY WAKACJE
15.09.-19.09.2014r.
1.(11/13) „ Nad morzem” – zabawa dydaktyczna połączona ze słuchaniem wiersza
D. Gellner „ Muszelki”. Przeliczanie muszelek
2.( 8 ) „Co to za dźwięki” – wyrabianie wrażliwości słuchowej, osłuchanie i nauka piosenki „Wesołe przedszkole
3.( 3/14 ) „ W górach” –rozmowa w oparciu o ilustracje ,wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy: góral, szczyt, itp
4.( 9 ) Wakacje – wykonanie pracy plastycznej
5.( 12 ) Sprzątanie świata – włączenie się w Ogólnopolską akcję pod nazwą „Turysto szanuj środowisko”
kiciusia13