To install: 1. Copy unpacked teutonic folder into 'Medieval II Total War' folder 2. Rename the copy to 'baltic' 3. Unpack installation RAR. 4. Copy the contents into 'Medieval II Total War' - allow the system to replace the exact files. 5. Delete map.rwm file and imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt.strings.bin files. 6. Lounch through baltic.bat 7. Enjoy! INSTALACJA: (Mod pod wersjê 1.05) 1. Za pomoc¹ unpackera (znajduje siê w folderze tools w katalogu g³ównym gry) rozpakowaæ katalog ,,teutonic" (uruchomiæ unpack_all.bat). Potwierdzaæ komunikaty: "yes". Po rozpakowaniu "teutonic" powinien mieæ ponad 2GB (uwaga bo czasem sie nie rozpakowuje ca³kowicie) 2. Skopiowaæ rozpakowany katalog ,,teutonic" z folderu ,,mods" do folderu g³ównego gry i zmieniæ jego nazwê na ,,baltic". 3. Wkleiæ pliki baltic.bat i baltic.preference.cfg do g³ównego folderu gry, zaœ zawartoœæ katalogu ,,data" wrzuciæ do katalogu o tej samej nazwie w folderze ,,baltic". Pliki podmieniaæ. 4. Usun¹æ trzy pliki: a) map.rwm: baltic -> data -> world -> map -> base b) imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt.strings.bin c) export_units.txt.strings.bin: oba znajduj¹ siê w folderze data -> text. 5. Grê uruchamiamy przez plik baltic.bat ¯yczê przyjemnej rozgrywki. Cechy: Mapa: 1. Ca³kowita zmiana prowincji. Dodanie oko³o 40, poprawienie nazw i po³o¿enia ju¿ istniej¹cych. 2. Dodanie i modyfikacja wielu rzek. 3. Ca³kowite przemalowanie mapy, realistyczniej rozmieszczone lasy, piêkniejszy krajobraz. 4. Forty sta³e znane z Kampanii Brytyjskiej. S¹ rozlokowane g³ównie w zachodniej czêœci mapy. 5. Grywalna Norwegia i Mongo³owie. 6. Nowe warunki zwyciêstwa. 7. Zró¿nicowana infrastruktura. 8. Wymagaj¹ce armie rebelianckie. 9. Spore koszty rekrutacji i utrzymania jednostek, podwy¿szone koszty budynków, wyd³u¿ony czas budowy, zmniejszony replenish jednostek. Rozgrywka: 1. Zaimplementowana Ultima AI 2. System walki, kieruj¹cy siê zmniejszeniem ataku jednostek i dopasowaniem si³y ataku oraz obrony do u¿ywanej broni. Jednostki: 1. Polska - ca³kowicie nowy rooster konceptu Rayokena stworzony przez Vondagara. 2. Nowogród - kilka jednostek z WWMWE: Wojowie, Ruska Gwardia Miecznicza, Ciê¿kozbrojni Miecznicy, JeŸdŸcy Ruscy. 3. Niemcy - Giermkowie, Piechota M³ociarzy, Stra¿ Halabardnicza. 4. Litwa - Jednostki z Lithuania Mod. Nacje: Polska - Startuje z bardzo ma³¹ armi¹ i s³abo rozwiniêtymi prowincjami. Posiada jednak ogromny potencja³ ziemi i rolnictwa oraz jednostki zdolne walczyæ zarówno z rycerstwem niemieckim jak i z Mongo³ami. Zakon Krzy¿acki - Dobra gospodarka i potê¿ne jednostki s¹ dobr¹ podstaw¹ do budowy potê¿nego pañstwa na gruzach s¹siadów i licznych pogañskich rebelii. Zakon musi obserwowaæ uwa¿nie wszystkie fronty, lecz pocz¹tkowo przed Nowogrodem chroni¹ go ziemie rebelianckie, zaœ przed Dani¹ morze. Litwa - Posiada ogromn¹ i tani¹ w utrzymaniu armiê. Od pocz¹tku zagro¿ona jest przez Zakon Krzy¿acki. Posiada mo¿liwoœæ ekspansji na tereny Rusi. Niemcy - Posiadaj¹ rozwiniête miasta i zamki (równie¿ fortecê w Magdeburgu) oraz doskona³e ciê¿kie jednostki. Nie s¹ jednak tak mobilni jak Polacy, a topornicze wojska Danii mog¹ powa¿nie im zagroziæ. Dania - Dobrze rozwiniêta gospodarczo i posiadaj¹c¹ wspania³¹ piechotê ofensywn¹ oraz siln¹ flotê. Musi strzec swoich interesów w ca³ym Basenie Morza Ba³tyckiego. Norwegia - Œrednio rozwiniêta gospodarczo, posiada siln¹ piechotê ofensywn¹ i spore po³acie Skandynawii do podbicia. Zagro¿ona przez potê¿niejsz¹ od siebie Daniê. Nowogród - Œrednio rozwiniêty gospodarczo, œmiertelnie zagro¿ony przez Mongo³ów. Posiada piechotê zdoln¹ walczyæ z Litwinami i jazdê, która jest w stanie odeprzeæ najazdy stepowców. Mongo³owie - Posiadaj¹ potê¿ne armie na starcie i czerpi¹ ogromne zyski z sakiewki króla. Maj¹ bardzo zacofane w rozwoju miasta (wczeœniej przez nich pl¹drowane). Ich si³¹ jest mobilnoœæ, a celem podbój. Ich pó³nocne rubie¿e przejawiaj¹ nisk¹ lojalnoœæ wobec w³adzy. Konflikty z Nowogrodem o Ziemie Wielkoruskie, Litw¹ o Ruœ i Polsk¹ o Wo³yñ s¹ nieuniknione. UWAGI: 1. Tak bardzo chcia³em urozmaiciæ armie rebelianckie, ¿e nie wystrzeg³em siê oddzia³ów - duchów. S¹ one widoczne, ale mimo to wybaczcie. 2. Brakuje wielu unitcardów. Nie bijcie. Nie potrafiê ich zrobiæ. 3. Po klikniêciu prawym przyciskiem myszy na Ciê¿kozbrojnych W³óczników dostêpnych w armii Nowogrodu na starcie, gra wyrzuca do pulpitu. Mimo to jednostka prawid³owo wyœwietla siê w czasie bitew - wspomniany bug nie przeszkadza w rozgrywce.
susic1