kwiecień 1-11.doc

(130 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ 

W GRUPIE II DZIECI  3,4 – LETNICH

31 III – 13 IV 2014

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

I  TYDZIEŃ              - Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę – zabawy z bajką „Trzy koziołki spryciołki”

II  TYDZIEŃ              - Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

 

 

 

 

 

Opracowała:

                                                                        Anna Szeremeta

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę – zabawy z bajką „Trzy koziołki spryciołki”

 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§         Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

§  Wesoła figurka” – zabawa muzyczno-ruchowa

§  „Teatr w przedszkolu” – przygotowania w sali: wydzielenie miejsca na scenę i widownię,

§  „Trzy koziołki spryciołki”- wprowadzenie do bajki czytanej przez nauczyciela wg programu literackiego „klucz do uczenia się”

§  Słuchanie bajki „Trzy koziołki spryciołki” w oparciu o 8 obrazków epizodów.

§  „Bajkowe postacie” – zabawa   muzyczno-ruchowa

§  Rozmowa na temat bajki.

 

 

 

§  Zabawa „Zgadnij, kim jestem”.

 

 

§   samodzielnie organizuje sobie czas wolny

 

§  szybko reaguje na przerwę w muzyce,  pokazuje mimiką i gestem niektóre emocje

§  przygotowuje salę do przedstawienia,  poszerza wiedzę o teatrze

 

§  śledzi przygotowania nauczyciela przed opowiadaniem, po obejrzeniu okładki próbuje powiedzieć o czym ona będzie

 

§  słucha uważnie bajkę i dzieli się własnymi spostrzeżeniami na jej temat, nazywa i opisuje każdą z postaci

§  reaguje na przerwę w muzyce, naśladuje postaci z bajki

§  szczegółowo odpowiada na pytania dotyczące bajki, wyjaśnia jak się czują poszczególne postacie w różnych momentach bajki.

§  naśladuje poszczególne postacie i ich stany emocjonalne, poprzez odpowiednie użycie charakterystycznych głosów, intonacji oraz gestów.

 

1,6

 

5,8

 

7,3

 

 

14,3,7

 

 

 

14,3

 

 

8,5

 

3

 

 

 

7

 

 

 

WTOREK

§  Zabawy w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym

§  „Pajacyki” – zabawa ruchowa z podskokami

§  „Domek na koguciej nóżce” – ćwiczenie języka i naśladowanie odgłosów zwierząt (np. sowy)

§  „Magiczne miejsce” – słuchanie piosenki

§  Rozmowa z dziećmi nawiązująca do bajki z poprzedniego dnia.

§  Układanie i omawianie 8 obrazków epizodów we właściwej kolejności.

§  Zabawa „Co działo się przedtem? Co stanie się potem? Co dzieje się pomiędzy? – uzupełnianie sekwencji trzech obrazków.

§  Układanie pociągu z sekwencją obrazków – zabawa „Obrazki w szeregu zbiórka”.

§  „Laleczki i pajacyki” – zabawa muzyczno-ruchowa

 

§   samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.

§      czerpie radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej

§      naśladuje odgłosy zwierząt

 

 

§      poznaje słowa i melodię piosenki

 

§      identyfikuje wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie bajki

§      opisuje pojedyncze obrazki epizodów i określa ich miejsce w bajce

§      nadaje tytuły obrazkom epizodów, wie, co jest wcześniej, a co później. Uzupełnia obrazki wg podanego kryterium.

 

§      układa obrazki epizodów w odpowiedniej kolejności.

 

§      odpowiednio reaguje na zmianę barwy dźwięku

10,4

 

5

 

5,14

 

 

8

 

3,14,

 

4,3

 

14,4

 

 

 

4

 

 

5,8

 

ŚRODA

 

§  Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

§  Szkoła jazdy konnej” – zabawa bieżna

§  Wykonanie maski koziołka - ozdobienie według własnego upodobania i pomysłów

§  Zabawa dydaktyczna „Kim może być ta figura zastępcza?”

§  „Trzy koziołki spryciołki” – modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zastępczych – teatr symboli.

§  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

 

§  zgodnie współpracują w zabawie z innymi dziećmi

§  czerpie radość z uczestnictwa w zabawach ruchowych

§  wykonuje własną maskę

 

 

§  wybiera odpowiednie figury zastępcze dla postaci lub przedmiotów z bajki

§  porusza figurami zastępczymi, obrazując zachowania postaci. na wzmiankę o postaciach lub przedmiotach, potrafi wskazać odpowiednią figurę zastępczą.

§  zachowuje bezpieczeństwo podczas zabaw na powietrzu.

 

6,1

 

5

 

9

 

 

7, 4

 

7

 

 

 

5,6,2

 

CZWARTEK

    

 

§  Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną .

§  Idzie smok” – zabawa orientacyjno-porządkowa

§  „Magiczne miejsce” – utrwalenie piosenki, zabawa przy piosence

§  „Trzy koziołki spryciołki” – modelowanie wizualno – przestrzenne bajki.

 

§  Dopasowywanie obrazków i modeli epizodów – praca grupowa przy stoliku.

§  Układanie pociągu z sekwencją obrazków do bajki.

§  Układanie szkieletu bajki.

 

§  Zabawy na powietrzu z użyciem sprzętu ogrodowego.

 

 

 

§  rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną

 

§  zmienia ruch na umówiony sygnał

 

§  melodyjnie śpiewa piosenkę

 

§  zapisuje model epizodu, tzn. odczytuje układ figur zastępczych jako podpowiedź podczas szczegółowego odtwarzania istotnych elementów epizodów bajki

§  samodzielnie łączy modele epizodów z obrazkami epizodów.

 

§  układa sekwencję bajki

 

§...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin