DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE II DZIECI 3,4 – LETNICH
31 III – 13 IV 2014
TEMATYKA :
I TYDZIEŃ - Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę – zabawy z bajką „Trzy koziołki spryciołki”
II TYDZIEŃ - Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
Opracowała:
Anna Szeremeta
I TEMAT KOMPLEKSOWY – Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę – zabawy z bajką „Trzy koziołki spryciołki”
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
§ „Wesoła figurka” – zabawa muzyczno-ruchowa
§ „Teatr w przedszkolu” – przygotowania w sali: wydzielenie miejsca na scenę i widownię,
§ „Trzy koziołki spryciołki”- wprowadzenie do bajki czytanej przez nauczyciela wg programu literackiego „klucz do uczenia się”
§ Słuchanie bajki „Trzy koziołki spryciołki” w oparciu o 8 obrazków epizodów.
§ „Bajkowe postacie” – zabawa muzyczno-ruchowa
§ Rozmowa na temat bajki.
§ Zabawa „Zgadnij, kim jestem”.
§ samodzielnie organizuje sobie czas wolny
§ szybko reaguje na przerwę w muzyce, pokazuje mimiką i gestem niektóre emocje
§ przygotowuje salę do przedstawienia, poszerza wiedzę o teatrze
§ śledzi przygotowania nauczyciela przed opowiadaniem, po obejrzeniu okładki próbuje powiedzieć o czym ona będzie
§ słucha uważnie bajkę i dzieli się własnymi spostrzeżeniami na jej temat, nazywa i opisuje każdą z postaci
§ reaguje na przerwę w muzyce, naśladuje postaci z bajki
§ szczegółowo odpowiada na pytania dotyczące bajki, wyjaśnia jak się czują poszczególne postacie w różnych momentach bajki.
§ naśladuje poszczególne postacie i ich stany emocjonalne, poprzez odpowiednie użycie charakterystycznych głosów, intonacji oraz gestów.
1,6
5,8
7,3
14,3,7
14,3
8,5
3
7
WTOREK
§ Zabawy w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym
§ „Pajacyki” – zabawa ruchowa z podskokami
§ „Domek na koguciej nóżce” – ćwiczenie języka i naśladowanie odgłosów zwierząt (np. sowy)
§ „Magiczne miejsce” – słuchanie piosenki
§ Rozmowa z dziećmi nawiązująca do bajki z poprzedniego dnia.
§ Układanie i omawianie 8 obrazków epizodów we właściwej kolejności.
§ Zabawa „Co działo się przedtem? Co stanie się potem? Co dzieje się pomiędzy? – uzupełnianie sekwencji trzech obrazków.
§ Układanie pociągu z sekwencją obrazków – zabawa „Obrazki w szeregu zbiórka”.
§ „Laleczki i pajacyki” – zabawa muzyczno-ruchowa
§ samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.
§ czerpie radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej
§ naśladuje odgłosy zwierząt
§ poznaje słowa i melodię piosenki
§ identyfikuje wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie bajki
§ opisuje pojedyncze obrazki epizodów i określa ich miejsce w bajce
§ nadaje tytuły obrazkom epizodów, wie, co jest wcześniej, a co później. Uzupełnia obrazki wg podanego kryterium.
§ układa obrazki epizodów w odpowiedniej kolejności.
§ odpowiednio reaguje na zmianę barwy dźwięku
10,4
5
5,14
8
3,14,
4,3
14,4
4
ŚRODA
§ „Szkoła jazdy konnej” – zabawa bieżna
§ Wykonanie maski koziołka - ozdobienie według własnego upodobania i pomysłów
§ Zabawa dydaktyczna „Kim może być ta figura zastępcza?”
§ „Trzy koziołki spryciołki” – modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zastępczych – teatr symboli.
§ Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
§ zgodnie współpracują w zabawie z innymi dziećmi
§ czerpie radość z uczestnictwa w zabawach ruchowych
§ wykonuje własną maskę
§ wybiera odpowiednie figury zastępcze dla postaci lub przedmiotów z bajki
§ porusza figurami zastępczymi, obrazując zachowania postaci. na wzmiankę o postaciach lub przedmiotach, potrafi wskazać odpowiednią figurę zastępczą.
§ zachowuje bezpieczeństwo podczas zabaw na powietrzu.
6,1
9
7, 4
5,6,2
CZWARTEK
§ Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną .
§ „Idzie smok” – zabawa orientacyjno-porządkowa
§ „Magiczne miejsce” – utrwalenie piosenki, zabawa przy piosence
§ „Trzy koziołki spryciołki” – modelowanie wizualno – przestrzenne bajki.
§ Dopasowywanie obrazków i modeli epizodów – praca grupowa przy stoliku.
§ Układanie pociągu z sekwencją obrazków do bajki.
§ Układanie szkieletu bajki.
§ Zabawy na powietrzu z użyciem sprzętu ogrodowego.
§ rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną
§ zmienia ruch na umówiony sygnał
§ melodyjnie śpiewa piosenkę
§ zapisuje model epizodu, tzn. odczytuje układ figur zastępczych jako podpowiedź podczas szczegółowego odtwarzania istotnych elementów epizodów bajki
§ samodzielnie łączy modele epizodów z obrazkami epizodów.
§ układa sekwencję bajki
§...
Lolinda