sztuka_pisania_perswazyjnyc.pdf

(4117 KB) Pobierz
1523813963.049.png
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani
w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana
w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania
się jej publicznego udostępniania w Internecie, oraz odsprzedaży zgodnie
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 06.03.2007
Tytuł: Sztuka pisania perswazyjnych tekstów
Autor: Piotr R. Michalak i Jakub Woźniak
Wydanie I
ISBN: 978-83-7521-165-8
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Lidia Kaźmierczak
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
1523813963.059.png 1523813963.062.png 1523813963.063.png
 
SPIS TREŚCI
WSTĘP? . ....................................................................................5
ZANIM ZACZNIESZ PISAĆ TEKST . .......................................................8
Przekonania genialnego copywritera . ............................................8
Kto jest Twoim Klientem Idealnym? . ............................................11
Jaka jest Najbardziej Oczekiwana Akcja? . ....................................14
AIDA: CZTERY KROKI SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI . ...............................16
STRATEGIA, KTÓRA UŁATWI CI NAPISANIE TEKSTU OFERTOWEGO
W
. ...........................................................................21
JAK PODJĄĆ DECYZJĘ ZA KLIENTA (EMOCJE I
PRAKTYCE
PRZEKONANIA)
................53
USUWANIE PRZESZKÓD W DRODZE DO
.55
JAK SPRAWIĆ, BY KLIENCI CI ZAUFALI . ............................................56
Dowody . ...............................................................................56
Opinie . ................................................................................56
Gwarancje . ...........................................................................57
Próbki . .................................................................................59
Edukacja . .............................................................................61
Kawa na ławę . .......................................................................62
Eksperckie podejście . ..............................................................64
Dowód społeczny . ...................................................................65
Fakty . ..................................................................................66
KILKA UWAG O MYŚLENIU SYSTEMOWYM . .........................................69
JAK DZIAŁA JĘZYK PERSWAZJI . ......................................................71
Trans . ..................................................................................71
Dopasowanie i prowadzenie . .....................................................72
Wygrany-wygrany . ..................................................................74
JĘZYK ZMYSŁÓW . .......................................................................75
Wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy . ..........................................75
Kolorowe słowa, czyli predykaty . ...............................................77
Skuteczne używanie predykatów . ...............................................78
DZIAŁANIE NA EMOCJE . ...............................................................91
KOTWICZENIE STANÓW ..............................................................101
MAGICZNE SŁOWA . ....................................................................102
Zaprzeczenia . ......................................................................102
„Ale” i „pomimo że” . .............................................................103
„Spróbuj” . ..........................................................................104
Implikacje . ..........................................................................105
Implikacje jednoczesności . ......................................................105
Implikacje znaczenia . ............................................................108
Implikacje przyczyny i skutku . .................................................109
Implikacje warunkowe . ..........................................................110
Presupozycje . ......................................................................111
Presupozycje dotyczące świadomości . .......................................112
NAJBARDZIEJ OCZEKIWANEJ AKCJI
1523813963.001.png 1523813963.002.png 1523813963.003.png 1523813963.004.png 1523813963.005.png 1523813963.006.png 1523813963.007.png 1523813963.008.png 1523813963.009.png 1523813963.010.png 1523813963.011.png 1523813963.012.png 1523813963.013.png 1523813963.014.png 1523813963.015.png 1523813963.016.png 1523813963.017.png 1523813963.018.png 1523813963.019.png 1523813963.020.png 1523813963.021.png 1523813963.022.png 1523813963.023.png 1523813963.024.png 1523813963.025.png 1523813963.026.png 1523813963.027.png 1523813963.028.png 1523813963.029.png 1523813963.030.png 1523813963.031.png 1523813963.032.png 1523813963.033.png 1523813963.034.png 1523813963.035.png 1523813963.036.png 1523813963.037.png 1523813963.038.png 1523813963.039.png 1523813963.040.png 1523813963.041.png 1523813963.042.png 1523813963.043.png
 
Presupozycje przymiotnikowe i przysłówkowe . ............................113
Tworzenie pozornego wyboru . .................................................114
Liczebniki porządkowe . ..........................................................115
Presupozycje „już” i „jeszcze” . ...............................................116
Presupozycje dotyczące poziomów logicznych . ............................116
Ukryte polecenia . .................................................................117
Cytaty . ...............................................................................118
Tryb przypuszczający . ...........................................................120
Wyobraź sobie… . ...................................................................121
Nieznane możliwości interpunkcji . ............................................121
Wiesz, jak to jest…? . ..............................................................123
Wieloznaczności . ..................................................................124
Skojarzenia . ........................................................................126
NA ZAKOŃCZENIE . ....................................................................164
1523813963.044.png 1523813963.045.png 1523813963.046.png 1523813963.047.png 1523813963.048.png 1523813963.050.png 1523813963.051.png 1523813963.052.png 1523813963.053.png 1523813963.054.png 1523813963.055.png 1523813963.056.png 1523813963.057.png 1523813963.058.png
 
SZTUKA PISANIA PERSWAZYJNYCH TEKSTÓW - P. R. Michalak i J. Woźniak
str. 5
Wstęp?
Wstęp?
Nazywam się Piotr R. Michalak. Zapewne nie interesowałoby Cię to jak
się nazywam, gdyby nie fakt, że czytasz moją książkę. Skoro już czytasz
moją książkę, oznacza to, iż zainteresowała Cię ona. Czy nie
zastanawiałeś się nigdy jak to się dzieje, że niektóre teksty Cię
interesują, a inne nie?
Jak to możliwe, że spośród wszystkich dostępnych książek wybrałeś
właśnie tę? Być może tytuł Cię zainteresował. Być może okładka Ci się
spodobała.
Tytuły sprzedają, to zostało dowiedzione w badaniach. Czytałem kiedyś
o wydawnictwie amerykańskim. Wydawnictwo to robiło specyficzny
zabieg na książkach, które się słabo sprzedawały. Zmieniali tytuł.
Okazywało się, że ta sama, identyczna książka, z nowym tytułem
sprzedawała się często w ilości kilkukrotnie większej niż pierwotnie. I to
bez żadnych dodatkowych sztuczek przy promocji książki. Jak to
możliwe? Czyżby faktycznie sam tytuł mógł zadecydować o tak
ogromnej różnicy skuteczności?
Ekonomiści często mówią o zasadzie ceteris paribus . Ceteris paribus
oznacza „przy niezmienności pozostałych czynników”. Bardziej po
ludzku: Kiedy w moim przykładzie wydawnictwo wydaje po pewnym
czasie nową książkę, ustalamy, że będziemy mierzyć ilość sprzedanych
sztuk. Co na to wpływa? Multum czynników. Okres, sezonowość, popyt
na rynku, popularność danego tematu, reklama, publicity, wszelkie inne
formy promocji, okładka, dystrybucja… Tych czynników jest po prostu
mnóstwo.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Ententa
1523813963.060.png 1523813963.061.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin