cl_20a.pdf

(174 KB) Pobierz
System Centralnego Zamykania
CL - 20 A (CL - 20 A2)
Zasilanie dodatnie - Czerwony przewód z uchwytem bezpiecznika (15
A) powinien być podłączony bezpośrednio do dodatniego zacisku kabla
akumulatora.
Opis
Omawiany system elektromechaniczny zamykania jest odpowiedni dla
wszystkich samochodów posiadających instalację elektryczną o
napięciu 12 V oraz masę (uziemienie).
Zestaw obejmuje dwa serwomechanizmy dla drzwi przednich , dwa
serwomechanizmy dla drzwi tylnich , jednostkę sterującą oraz wiązkę
przewodów. Istnieje możliwość wyboru elementów mechanicznych do
łatwego montażu serwomechanizmów do drzwi.
Model CL - 20A2 jest modyfikacją dla samochodów dwudrzwiowych
(model ten nie zawiera serwomechanizmów dla tylnich drzwi).
Mechaniczne wyjście serwomechanizmu powinno być połączone z
mechanicznym systemem zamykania wewnątrz drzwi w taki sposób
aby wykonywało takie same ruchy jak podczas manualnej obsługi
zamków.
Serwomechanizmy drzwi przednich wyposażone są w detektory
pozycyjne. Informacja o położeniu jest przetwarzana przez jednostkę
sterującą. Jeżeli stwierdzona zostanie zmiana położenia, jednostka
sterująca „wyda” instrukcje do innych serwomechanizmów aby
wykonały analogiczną zmianę położenia. Umożliwia to obsługę
wszystkich zamków drzwi z jednego punktu (lub z zamków drzwi
przednich).
Jednostka sterująca może być także podłączona do systemu zdalnego
sterowania. Należy stosować alarmy samochodowe lub jednostki
zdalnego sterowania z „Zmiennym kodem”. Taki typ systemu zapewnia
znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa aniżeli system ze stałym
kodem. Polecamy połączenie systemu zamka centralnego z alarmem
samochodowym CA - 320, CA - 321 firmy Jablotron, immobilizera CA
-322 lub pilota zdalnego sterowania model CL - 301S.
Uziemienie - podłącz czarny przewód do oryginalnego punktu masy
(uziemienia) samochodu. Nie stosuj uziemienia tymczasowego.
Zdalne sterowanie - oznaczony na biało przewód z niebieskim
paskiem (nie zamknięty) oraz oznaczony białym kolorem przewód z
czarnym paskiem (zamknięty) są wejściami dla systemu zdalnego
sterowania. Są one czułe na ujemny potencjał (połączenie z
uziemieniem) . Jeżeli masz zamiar podłączyć CL - 20 A z systemem
zdalnego sterowania wykonaj to po zakończeniu montażu systemu
zamykania oraz po jego przetestowaniu. Jeżeli nie chcesz stosować
wejść systemu zdalnego sterowania , możesz usunąć przewody z
płaskiego łącznika, przyciskając odpowiednią klapkę z boku obudowy
łącznika co pozwala wyciągnąć przewód.
Włącz płaski łącznik do gniazda w jednostce sterującej. Upewnij się, że
łącznik znajduje się w prawidłowym położeniu i orientacji. Sprawdź
okablowanie , następnie zamontuj bezpiecznik na czerwonym kablu (15
A), podłącz akumulator.
Sprawdź działanie systemu zamykania przy pomocy kluczyka w
przednich drzwiach. Jeżeli żaden z zamków drzwi przednich nie
aktywuje działania innych , sprawdź położenie odpowiednich
serwomechanizmów. Część ruchoma serwomechanizmu musi być
ustawiona w taki sposób aby była wycentrowana w środku jej możliwej
drogi ruchu podczas zamykania i otwierania drzwi kluczykiem.
Piąte drzwi
Możliwe jest także sterowanie zamkiem piątych drzwi, pod warunkiem.
ze zamontujesz dodatkowy serwomechanizm. Zastosuj model CM - 2
(dwuprzewodowy), podłącz go równolegle do jednego z
serwomechanizmów drzwi przednich. W ten sposób system zamykania
może być sterowany z drzwi przednich.
Specyfikacja techniczna
Jeżeli zamontujesz model CM -5 (pięcioprzewodowy), możesz także
sterować systemem przy pomocy kluczyka w zamku piątych drzwi.
napięcie robocze
10 do 15 V , prąd stały
pobór mocy w trybie oczekiwania max. 0.1 mA
max. robocze natężenie prądu 14 A
siła serwomechanizmu 40 N
zasięg działania serwomechanizmu 18 mm
czas reakcji max. 0.3 sek.
wejścia zdalnego sterowania są czułe na ujemne sygnały (uziemienie)
Uwaga : przed podjęciem decyzji o montażu serwomechanizmu
zapoznaj się dokładnie z działaniem zamka piątych drzwi. Niektóre
systemy uniemożliwiają taki montaż.
Montaż
Montaż mechaniczny serwomechanizmów do niektórych typów
samochodów może być skomplikowany. Dlatego też zalecamy
wykonanie montażu przez profesjonalistów.
Serwomechanizmy muszą być zamontowane w taki sposób aby oś
ruchu serwomechanizmu była taka sama jak oś ruchu zamka
poruszającego drzwi. Serwomechanizmy z pięcioma przewodami są
przeznaczone dla drzwi przednich. Serwomechanizmy z dwoma
przewodami są przeznaczone dla drzwi tylnich. Po montażu
serwomechanizmu, sprawdź manualnie czy zamki działają łatwo i bez
oporu.
Zanim zamontujesz jednostkę sterującą , odłącz akumulator. Następnie
usuń bezpiecznik z uchwytu na wiązce przewodów elektrycznych
dostarczanej wraz z systemem. Należy pamiętać, że jeżeli samochód
posiada jakieś wbudowane funkcje pamięci to mogą one ulec
wymazaniu (skasowaniu) na skutek odłączenia akumulatora. Przed
odłączeniem akumulatora prosimy odnieść się do instrukcji obsługi
użytkownika samochodu.
Zamontuj jednostkę sterującą w kabinie pasażera. Zaleca się położenie
pod deską rozdzielczą.
poprowadź wiązkę kabli do każdych drzwi. Upewnij się, że kable nie
zostaną złamane podczas otwierania lub zamykania drzwi. Końcówki
kabli są wyposażone w łączniki, podłącz przewody o odpowiednio
oznaczonych kolorach.
Jeżeli jeden lub więcej zamków drzwi przy zamykaniu drzwi wymaga
przeciwnego ruchu serwomechanizmu, zamień niebieski przewód
odpowiedniego serwomechanizmu na przewód zielony. W przypadku
serwomechanizmu przednich drzwi także konieczna jest zamiana
brązowego przewodu na biały.
Konserwacja
System nie wymaga szczególnej konserwacji . Od czasu do czasu
sprawdź manualnie czy zamki działają łatwo. posmaruj zamki przed i
po każdym sezonie zimowym.
Jeżeli zamek zamarznie w zimie , lub zostanie mechanicznie
zablokowany z jakiegoś powodu usuń bezpiecznik jednostki sterującej
co pozwoli uniknąć zniszczenia serwomechanizmu.
1447881796.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin