informatyka europejczyka. ićwiczenia dla gimnazjum full.pdf
(
13559 KB
)
Pobierz
Spis treści
Rozdział 1.
Bezpieczny i legalny komputer / 5
Test sprawdzający / 13
Rozdział 2.
Budowa współczesnego zestawu komputerowego / 14
Test sprawdzający / 17
Rozdział 3.
Praca z plikami i katalogami / 19
Test sprawdzający / 26
Rozdział 4.
Obróbka grafi ki i retusz zdjęć / 27
Test sprawdzający / 33
Rozdział 5.
Redagowanie dokumentów tekstowych / 35
Test sprawdzający / 45
Rozdział 6.
Przetwarzanie ruchomych obrazów i dźwięku / 46
Test sprawdzający / 54
Rozdział 7.
Komunikowanie się w internecie / 56
Test sprawdzający / 77
Rozdział 8.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym / 79
Test sprawdzający / 87
Rozdział 9.
Zarządzanie zbiorem informacji / 88
Test sprawdzający / 94
Rozdział 10.
Projektowanie prostych algorytmów i symulacji / 95
Test sprawdzający / 104
3
Rozdział 3.
Praca z plikami i katalogami
Ćwiczenie 3.1.
Opisz, kiedy system będzie próbował skopiować, a kiedy przenieść rzecz podczas
przemieszczania jej ikony na ekranie.
System będzie kopiował, gdy .........................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
System będzie przenosił, gdy ........................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Ćwiczenie 3.2.
Dokończ zdania.
czynność
w Windows
w Mac OS
Aby zmusić system do kopiowania,
należy przytrzymać klawisz
Aby zmusić system do przenoszenia,
należy przytrzymać klawisz
Aby skopiować rzecz,
należy wcisnąć kombinację klawiszy
Aby wkleić rzecz, należy
wcisnąć kombinację klawiszy
Aby wyciąć rzecz, należy
wcisnąć kombinację klawiszy
Aby zaznaczyć wszystkie rzeczy,
należy wcisnąć kombinację klawiszy
Aby cofnąć ostatnią operację,
należy wcisnąć kombinację klawiszy
19
Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla gimnazjum
Ćwiczenie 3.3.
Połącz właściwe znaczeniowo określenia spotykane na przyciskach w programach
polsko- i anglojęzycznych:
Tak
Back
Drukuj
Option
Nie
Browse
Nowy
Properties
Otwórz
New folder
Anuluj
Cancel
Dalej
Close
Opcja
Print
Wstecz
Save
Właściwości
New
Pomoc
Finish
Przeglądaj
Help
Nowy katalog
Open
Zapisz
Next
Zakończ
No
Zamknij
Yes
Ćwiczenie 3.4.
W poniższym tekście w ramkach narysuj symbole znajdujące się na klawiszach, o któ-
rych mowa. Wpisz też brakujące słowa.
Klawisza
użyjesz, gdy będziesz pisać małe polskie litery: ą, ę, ó, ł, ć,
ń, ś, ź, ż.
Wciskając klawisz
jednocześnie z klawiszem litery, uzyskasz wielką literę.
Kiedy chcesz pisać wielkie litery w sposób ciągły, wciskasz raz klawisz
.
O tym, że jest on aktywny, informuje umieszczona na nim
. Aby go
wyłączyć, wystarczy powtórnie go nacisnąć.
Klikając z przytrzymanym klawiszem
, możesz wyświetlić tzw. menu
kontekstowe.
20
Aby napisać znak opisany na klawiszu w górnej jego części, przytrzymujesz klawisz
. Klawisza
użyj, gdy chcesz przejść do następnego
wiersza lub zatwierdzić swój wybór.
Klawisz
usuwa znak znajdujący się po lewej stronie migającego kursora.
Natomiast klawiszem
możemy usunąć znak znajdujący się po prawej
stronie kursora.
Za pomocą klawisza
zwiększysz głośność, klawisz
zmniej-
sza głośność, a
wyłącza dźwięk zupełnie.
Ćwiczenie 3.5.
Nazwij elementy widoczne na ekranie Twojego komputera, wpisując właściwe okre-
ślenia w białe ramki.
Rysunek 3.1.
21
Plik z chomika:
ValDoz
Inne pliki z tego folderu:
Scott Kelby mac-os-x-leopard.-205-lekcji-ze-scottem-kelbym ebook.pdf
(31978 KB)
projektowanie hurtowni danych. wspomaganie zarządzania relacjami z klientami full version.pdf
(5652 KB)
c++builder 6. cwiczenia zaawansowane cała książka.pdf
(2506 KB)
podręcznik wordpressa. smashing magazine ebook.pdf
(13740 KB)
autocad 2010. pierwsze kroki pełna wersja.pdf
(4596 KB)
Inne foldery tego chomika:
├►Bajki
├►Filmy [Lektor][BDRIP, DVDRIP]
├►Filmy [Napisy][BDRIP, DVDRIP]
├►Filmy [RMVB]
├►Filmy 3D
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin