OKRES BEZPODRĘCZNIKOWY -WRZESIEŃ
Temat lekcji
Główne zadania
Główne słownictwo i zadania
Materiały
Lekcja 1 – Lekcja organizacyjna
Przywitanie się uczniów z nauczycielem
Śpiewanie piosenki Hello rap
Zapoznanie (2c) / przypomnienie (2a) z nazwami przedmiotów w klasie
zapoznanie z systemem mierzenia hałasu Noisometer
Pożegnanie wszystkich dzieci
Hello, I’m …, What’s your name? How are you today? I’m fine, It’s English, Let’s work and play
chair, desk, school bag, picture, window, door, board
obrazki przedstawiające przedmioty
Noisometer
CD 1
Lekcja 2 – Książeczki z instrukcjami
Zabawa ‘please’ - instrukcje klasowe – na zasadach Simon says
Wykonywanie książeczki
Hello, How are you today? I’m fine, It’s English, Let’s work and play
Close your book, listen carefully, make a circle, look at the board, make a line, open your book, take out your book, raise your hand
maskotka Lucy the Ladybird
obrazki przedstawiające instrukcje klasowe
kartka A4 dla każdego ucznia (historyjka)
kartka do wycinania z obrazkami dla każdego ucznia
UNIT
TEMAT LEKCJI
STR.
FUNKCJE JĘZYKOWE
MATERIAŁ GRAMATYCZNY
SŁOWNICTWO I TEMATYKA
UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE
ZGODNOŚĆ Z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
ŚCIEŻKI EDUKACYJNE
Welcome back to Bugs World! - wrzesień
Lekcja 3 – Przywitajmy się ze stworzonkami!
4
Powitanie, pożegnanie się, zastosowanie zwrotu grzecznościowego
Wydawanie poleceń
Pytanie i odpowiadanie na pytanie, jaki jest dzień tygodnia
Pytanie o osoby
Nazywanie zabawek, zwierząt, jedzenia i członków rodziny
Liczenie w zakresie
1-7
Pytanie o imię
Tryb rozkazujący
Zdania typu wh- questions
Zdania z podmiotem domyślnym
Zdania z czasownikiem to be i przysłówkiem here
Zdania pytające z czasownikiem modalnym can.
Liczebniki główne
Zdania typu wh-questions
Hello!
Goodbye.
How are you today?
I’m fine.
Stand up! / Jump! / Run! / Swim! / Fly! / Stop!
What day is it today?
It’s Monday / Tuesday / Wednesday / Thursday / Friday / Saturday / Sunday.
Who’s this?
It’s … / Here’s … (Lucy the ladybird, Colin the caterpillar, Annie the ant, Buuterfly, Snail, Bee)
Can you find …? (animals, food, toys, family members)
Liczebniki 1-7
What’s your name?
I’m …
Słuchanie i mówienie
Nawiązywanie znajomości, powitanie, przedstawianie się
Określanie dnia tygodnia
Szukanie i nazywanie szczegółów na obrazku
Liczenie do 7
Słuchanie i działanie / ruch
Śpiewanie piosenek: Hello rap, Days of the week, Bugs World, Tidy up rap
Wykonywanie poleceń
Rysowanie własnej twarzy i podpisywanie się swoim imieniem
§ kształtowanie u uczniów wiary we własne możliwości
§ kształtowanie postaw takich jak: uczciwość, kreatywność, wiarygodność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych, ciekawość poznawcza oraz kultura osobista.
§ ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata
§ Indywidualizacja nauczania, personalizacja
§ kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki
§ rozbudzanie ekspresji muzycznej i ruchowej
§ kształtowanie dociekliwości w poznawaniu otaczającego świata
Uczeń:
§ komunikuje się w języku obcym
§ rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje
1. Lucy’s new pencil case – wrzesień / październik
Lekcja 4 – Co Lucy ma w piórniku?
5
• Powitanie i zastosowanie zwrotu grzecznościowego
• Przedstawianie siebie i innych osób
• Poznanie nazw przyborów szkolnych
• Wyrażenie posiadania
• Odpowiadanie na pytania dotyczące treści historyjki
• Określanie
przynależności
• Wydawanie poleceń
• Wyrażanie umiejętności
• Pytanie o pozwolenie
• Stosowanie zwrotów grzecznościowych przy wyrażaniu zgody, odmawianiu prośbom, wręczaniu czegoś
• Poznanie świata małych zwierząt i owadów
• Rozpoznawanie, które ze zwierząt mają skrzydła i ile mają nóg
• Pożegnanie
• Rzeczowniki
• Czasownik ...
ania_banasik