Temat główny dla osnowy: Nauka prowadzenia piłki w dwójkach i trójkach bez zmiany pasów działania.
Lekcja numer 1
Dyscyplina: koszykówka.
Temat: Nauka prowadzenia piłki w dwójkach bez zmiany pasów działania.
Cele główne lekcji:
1.umiejętności: U potrafi prowadzić piłkę w dwójkach bez zmiany pasów działania.
2.motoryka: U kształtuje zdolności koordynacyjne (zdolność łączenia ruchów, szybką reakcję).
3.wiadomości: U zna rozmieszczenie pasów działania na boisku.
4.akcent wychowawczy: U dba o higienę osobistą.
Klasa: II Gim.
Płeć: chłopcy.
Ilość uczniów: 12
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.
Czas: 45 min.
Przybory: piłki koszykowe, szarfy.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metod.
1.zorg. grupy
1. Zbiórka w dwuszeregu.
2. Sprawdzenie obecności i stroju U.
3. Podanie tematu zajęć: „Nauka prowadzenia piłki w dwójkach
bez zmiany pasów działania”.
1’
0,5’
-X X X X
X X X X
-Odłożenie zegarków i
łańcuszków.
Niećwiczący
siadają na ławeczkę.
-N podaje temat lekcji
2.Nastawienie
do
aktywnego
udziału w zaj.
1. N informuje o zbliżających się zawodach międzyszkolnych z
koszykówki.
3.Rozgrzewka,
Psychomoto- ryka,
profilaktyka
Zabawa ożywiająca: „Chroń plecy przed berkiem”. Uczniowie poruszają się krokiem odstawno- dostawnym i kozłują piłki. Berek porusza się tak samo. Przekazanie berka odbywa się przez
położenie rąk na plecach osoby uciekającej.
1. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując
piłkę PR, a LR wykonują krążenia w przód (rys. poniżej).
2. Ćwiczenie jak wyżej, tylko kozłują piłkę LR, a PR wykonują
krążenia w przód.
3. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując
piłkę PR, a LR wykonują krążenia w tył.
4. Ćwiczenie jak wyżej, tylko kozłują piłkę LR, a PR wykonują
krążenia w tył.
5. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując
piłkę dowolną ręką. Na sygnał nauczyciela, uczniowie chwytają
piłkę w obie ręce, wykonują skłon T w przód, kładąc piłkę na
podłoże i podbiegają do piłki osoby znajdującej się z przodu.
6. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując
piłkę w obie ręce przed sobą i wykonują przysiad. Po wykonaniu przysiadu zmieniają kierunek biegu.
7. Uczniowie leżą tyłem na obwodzie koła, NN ugięte w kolanach,
piłka w wyprostowanych RR przed sobą. Uczniowie wykonują 20 półskłonów (tzw. „brzuszki”).
8. Uczniowie leżą tyłem na obwodzie koła, NN ugięte w kolanach,
piłka w PR. Uczniowie podnoszą biodra i wykonują toczenie piłki
pod biodrami.
9. Pozycja wyjściowa: siad prosty, piłka w PR. Uczniowie
wykonują siad równoważny , tocząc piłkę jednoczenie pod NN.
10. Pozycja wyjściowa: stojąc w rozkroku, RR w bok, piłka na
podłożu. Uczniowie wykonują skrętoskłony do P i LN, tocząc piłkę palcami rąk po podłożu.
11. Uczniowie stoją na obwodzie koła, piłka między kostkami NN. Uczniowie poprzez wyskok podrzucają piłkę w górę i łapią ją w
ręce.
2’
20x
15x
1,5’
-Uczniowie zabierają
piłki (każdy z piłką) i poruszają się po polu wcześniej
ograniczonym przez nauczyciela. Berek ma
szarfę.
- Rozgrzewka po
obwodzie koła, każdy
z piłką. Uczniowie zaczynają na syg. nauczyciela
-Jw. U ćwiczenie
wykonują w truchcie.
-Jw.
- Jw.
-Uczniowie poruszają
się po obwodzie koła.
Ćwiczenie wykonują
na sygnał nauczyciela.
-Uczniowie ćwiczenie rozpoczynają i kończą
na syg. nauczyciela.
-Uczniowie ćwiczenie wykonują w miejscu
na obwodzie koła.
4.Kształtowa- nie
umiejętności i doskonalenie
sprawności
Doskonalenie postawy w obronie i kroku odstawno-
dostawnego:
1.Uczniowie ustawieni parami, przodem do siebie, przyjmują
postawę obrońcy. Na sygnał nauczyciela każdy z nich stara się
uderzyć przeciwnika w udo. Za każde uderzenie przeciwnika
otrzymuje 1 punkt. Uczeń z mniejszą ilością punktów wykonuje
10 pompek.
2. Uczniowie ustawieni na obwodzie koła trzymają się za RR.
poruszają się po obwodzie koła krokiem odstawno- dostawnym w
prawą lub lewą stronę. Na zewnątrz znajduje się jeden ćwiczący,
który stara się złapać wyznaczonego ćwiczącego znajdującego się
w kole.
...
Aguuul6