kosz-1.doc

(67 KB) Pobierz

Temat główny dla osnowy: Nauka prowadzenia piłki w dwójkach i trójkach bez zmiany pasów działania.

 

 

Lekcja numer 1

 

 

Dyscyplina: koszykówka.                                                                                                               

Temat: Nauka prowadzenia piłki w dwójkach bez zmiany pasów działania.

 

Cele główne lekcji:                                                                                                                              

1.umiejętności: U potrafi prowadzić piłkę w dwójkach bez zmiany pasów działania.

2.motoryka: U kształtuje zdolności koordynacyjne (zdolność łączenia ruchów, szybką reakcję).

3.wiadomości: U  zna rozmieszczenie pasów działania na boisku.

4.akcent wychowawczy: U dba o higienę osobistą.

 

Klasa: II Gim.

Płeć: chłopcy.

Ilość uczniów: 12

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.

Czas: 45 min.

Przybory: piłki koszykowe, szarfy.

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metod.

1.zorg. grupy

1. Zbiórka w dwuszeregu.

 

2. Sprawdzenie obecności i stroju U.

 

 

 

 

3. Podanie tematu zajęć: „Nauka prowadzenia piłki w dwójkach

bez zmiany pasów działania”.

1’

 

1

 

 

 

 

   0,5

-X X X X

X X X X

-Odłożenie zegarków i

łańcuszków.

Niećwiczący

siadają na ławeczkę.

 

-N podaje temat lekcji

2.Nastawienie

do

aktywnego

udziału w zaj.

1. N informuje o zbliżających się zawodach międzyszkolnych z

koszykówki.

 

   0,5

 

3.Rozgrzewka,

Psychomoto-    ryka,

profilaktyka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca: „Chroń plecy przed berkiem”. Uczniowie poruszają się krokiem odstawno- dostawnym i kozłują piłki. Berek porusza się tak samo. Przekazanie berka odbywa się przez

położenie rąk na plecach osoby uciekającej.

 

 

 

 

1. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując

piłkę PR, a LR wykonują krążenia w przód (rys. poniżej).

 

 

 

 

 

 

2. Ćwiczenie jak wyżej, tylko kozłują piłkę LR, a PR wykonują

krążenia w przód.

 

3. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując

piłkę PR, a LR wykonują krążenia w tył.

 

4. Ćwiczenie jak wyżej, tylko kozłują piłkę LR, a PR wykonują

krążenia w tył.

 

 

5. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując

piłkę dowolną ręką. Na sygnał nauczyciela, uczniowie chwytają

piłkę w obie ręce, wykonują skłon T w przód, kładąc piłkę na

podłoże i podbiegają do piłki osoby znajdującej się z przodu.

 

 

6. Uczniowie poruszają się truchtem po obwodzie koła, kozłując

piłkę dowolną ręką. Na sygnał nauczyciela, uczniowie chwytają

piłkę w obie ręce przed sobą i wykonują przysiad. Po wykonaniu przysiadu zmieniają kierunek biegu.

 

7. Uczniowie leżą tyłem na obwodzie koła, NN ugięte w kolanach,

piłka w wyprostowanych RR przed sobą. Uczniowie wykonują 20 półskłonów (tzw. „brzuszki”).

 

8. Uczniowie leżą tyłem na obwodzie koła, NN ugięte w kolanach,

piłka w PR. Uczniowie podnoszą biodra i wykonują toczenie piłki

pod biodrami.

 

 

9. Pozycja wyjściowa: siad prosty, piłka w PR. Uczniowie

wykonują siad równoważny , tocząc piłkę jednoczenie pod NN.

 

 

10. Pozycja wyjściowa: stojąc w rozkroku, RR w bok, piłka na

podłożu. Uczniowie wykonują skrętoskłony do P i LN, tocząc piłkę palcami rąk po podłożu.

 

11. Uczniowie stoją na obwodzie koła, piłka między kostkami NN. Uczniowie poprzez wyskok podrzucają piłkę w górę i łapią ją w

ręce.

 

 

    2’

 

 

 

 

 

 

 

0,5’

 

 

 

 

 

 

 

0,5’

 

 

0,5’

 

 

0,5

 

 

 

1’

 

 

 

 

 

1’

 

 

 

 

20x

 

 

 

20x

 

 

 

 

15x

 

 

 

20x

 

 

 

1,5’

-Uczniowie zabierają

piłki (każdy z piłką) i poruszają się po polu wcześniej

ograniczonym przez nauczyciela. Berek ma

szarfę.

 

- Rozgrzewka po

obwodzie koła, każdy

z piłką. Uczniowie zaczynają na syg. nauczyciela

 

 

 

-Jw. U ćwiczenie

wykonują w truchcie.

 

-Jw.

 

 

- Jw.

 

 

 

-Uczniowie poruszają

się po obwodzie koła.

Ćwiczenie wykonują

na sygnał nauczyciela.

 

 

-Uczniowie ćwiczenie rozpoczynają i kończą

na syg. nauczyciela.

 

 

-Uczniowie ćwiczenie wykonują w miejscu

na obwodzie koła.

 

- Jw.

 

 

 

 

-Jw.

 

 

 

-Jw.

 

 

 

-Jw.

4.Kształtowa-       nie

umiejętności i doskonalenie

sprawności

Doskonalenie postawy w obronie i kroku odstawno-

dostawnego:

 

1.Uczniowie ustawieni parami, przodem do siebie, przyjmują

postawę obrońcy. Na sygnał nauczyciela każdy z nich stara się

uderzyć przeciwnika w udo. Za każde uderzenie przeciwnika

otrzymuje 1 punkt. Uczeń z mniejszą ilością punktów wykonuje

10 pompek.

 

2. Uczniowie ustawieni na obwodzie koła trzymają się za RR.

poruszają się po obwodzie koła krokiem odstawno- dostawnym w

prawą lub lewą stronę. Na zewnątrz znajduje się jeden ćwiczący,

który stara się złapać wyznaczonego ćwiczącego znajdującego się

w kole.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin