Ćw. oddechowe i elongacyjne II(1).doc

(5 KB) Pobierz

 

 

Pływanie korekcyjne

 

Dorota Hendrys 3B

Edyta Sigłowa 3A

 

Opanowanie oddychania w wodzie

 

.          „Gotująca się woda”

Liczba uczestników - dowolna

Ustawienie -  w rozsypce

Przebieg zabawy:

Na sygnał wszyscy wykonują głęboki wdech i przysiad, zanurzając się w wodzie. Powoli wypuszczają powietrze do wody, którego pęcherzyki przypominają gotującą się wodę.

.          „Wesołe foki”

Liczba uczestników -  dowolna

Ustawienie – w rozsypce

Przebieg zabawy:

Uczniowie biegają w wodzie, na sygnał prowadzącego wykonują wdech, zanurzają się całkowicie i wyciągają ręce nad wodą. Klaszczą. W trakcie klaskania wykonują długi wydech.

.          „Labirynt”

Liczba uczestników – dowolna

Ustawienie – w rzędach pięcioosobowych

Przybory – obręcze ( po trzy dla każdego rzędu)

Przebieg zabawy:

Uczniowie z obręczą ustawiają się w odstępie 1,5m od siebie, trzymając obręcz zanurzoną pod wodą. Pozostali uczniowie przechodzą pod obręczami, wykonując wydech do wody. Po pokonaniu wszystkich przeszkód zmienia się z osobą i wszyscy przesuwają się o jedno miejsce.

 

XX 

              X

 

              X

 

              X

 

.          „Berek Nurek”

Liczba uczestników – dowolna

Ustawienie – w rozsypce

Przybory – obręcze

Przebieg zabawy:

Nauczyciel wyznacza berka, która łapie pozostałych uczestników zabawy. Ochronią  przed złapaniem jest wpłynięcie do środka koła i wykonanie 5 wydechów do wody. Mniej obręczy niż uczestników zabawy.

 

 

 

 

 

X                   X                           B  

 

X                X                  X

 

        X                    X

 

 

.          „Zbieranie przedmiotów z dna”

Liczba uczestników – dowolna

Ustawienie – w rozsypce

Przybory – krążki, złota rybka

Przebieg zabawy:

Uczniowie ustawiają się tyłem do prowadzącego a on wrzuca do wody przedmioty do wyławiania. Na sygnał prowadzącego uczniowie nurkują i wyławiają krążki i złotą rybkę. Uczniom którym nie udało się wyłowić żadnego przedmiotu wykonują 5 wydechów do wody.

 

 

Ćwiczenia elongacyjne

 

1. Liczba uczestników- dowolna

Ustawienie- przy ścianie basenu, w parach

Przebieg ćwiczenia:

 Jeden z uczniów  wykonuje leżenie na grzbiecie stara się wypchnąć biodra do góry, ramiona wyprostowane ,głowa między RR , wzrok skierowany w  górę. Drugi trzyma go za kostki i przeciąga go z jednego brzegu na drugi.

 

2. Liczba uczestników – dowolna

Ustawienie – przy ścianie basenu

Przybory – małe deski

Przebieg ćwiczenia:

Uczniowie na sygnał nauczyciela przemieszczają się na drugą stronę pływalni z deską położoną na głowie. Ćwiczenie wykonują bardzo powoli i dokładnie, mocno wypychając deskę do góry, starając się by nie spadła.( 2 raz w formie wyścigu)

 

3. Liczba uczestników – dowolna

Ustawienie- przy ścianie basenu

Przybory – piłki

Przebieg ćwiczenia:

Uczniowie ustawiają się przodem do ściany basenu w odległości ok. 1,5m. Chwytają piłkę w dwie ręce podnoszą wysoko w górę a następnie wykonują skłon i próbują dotknąć piłką ściany basenu mocno wyciągając ramiona w przód.

 

 

 

4. Liczba uczestników - dowolna

Ustawienie – w rozsypce

Przybory- piłki

Przebieg ćwiczenia:

Każdy z uczniów wykonuje 10 podrzutów piłki pionowo w górę, wyskakuje znad powierzchnie wody z wyprostowanymi ramionami i łapie piłkę w wyskoku, cały czas mając wyprostowane ramiona.

 

 

5. Liczba uczestników – dowolna

Ustawienie – przy ścianie basenu

Przybory – makarony

Przebieg ćwiczenia:

Uczniowie chwytają makaron wyprostowanymi ramionami, jak najszerzej. Wykonują poślizg na grzebiecie i przepływają na drugą stronę pływalni NN do kraula.

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin