PLAN PRACY IV13.docx

(43 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc IV

GRUPY  II

NA ROK SZKOLNY 2012/2013

 

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc KWIECIEŃ

Tematyka tygodniowa:

1.     Zaproszenie do cyrku.

2.     Mieszkańcy ZOO.

3.     Domowy zwierzyniec.

4.     Fryzjer – metoda projektu.

Dzieci będą:

Ø      Odpowiadać na pytania dotyczące treści opowiadań, bajek i wierszy.

Ø      Rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie pięciu.

Ø      Poznawać zawód weterynarz.

Ø      Poznawać wybrane zwierzęta egzotyczne, hodowlane.

Ø      Prawidłowo reagować na zmianę tempa muzyki.

Ø      Wskazywać różnice między dwoma obrazkami.

Ø      Łączyć elementy w całość.

Ø      Poznawać zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu

Ø      Rozwijać wrażliwość  słuchową poprzez słuchanie muzyki poważnej.

Ø      Doskonalić umiejętność posługiwania się nożyczkami; zachowanie bezpieczeństwa.

Ø      Poznawać czynniki niezbędne dla prawidłowego rozwoju kota i psa.

Ø      Odwiedzą przychodnię weterynaryjną.

Ø      Uczestniczyć w zabawach inspirowanych treścią piosenki.

Ø      Przestrzegać ustalonych zasad zabaw w przedszkolu.

Ø      Formułować wnioski z obserwacji.

Ø      Wykonywać pracę wg instrukcji.

 

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – przypomnienie  zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – zakładanie hodowli roślin; aksamitka, cebula; groszek ozdobny; pielęgnacja roślin.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań przy stole; korzystanie z serwetek jednorazowych, nakrywanie do stołu.

4.     Kącik „Bezpieczny przedszkolak” – ilustracje przedstawiające postawy zachowania się podczas kontaktu ze zwierzętami.

5.     Kącik „Małe ZOO” - zwierzęta – zabawki.

Współpraca z  rodzicami:

1.     Kontakty indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

 


TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Zaproszenie do cyrku..

Podstawa programowa: budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i przyrodniczym; rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

2.04.13

wtorek

 

Przyjechał cyrk.

Rozwijanie mowy.

I – Ceremoniał powitania;

·         ćw ortofoniczne „Odgłosy dzikich zwierząt”

·         zaznaczenie kalendarza pogody; omówienie charakterystycznych cech pogody

·         zabawy stolikowe: puzzle, układanki, kolorowanki

II

1.       Zestaw zabaw ruchowych nr XIX wg K. Wlaźnik

·         Przygotowanie do śniadania; czynności  higieniczne: nakrywamy do stołu.

2.       Oglądanie filmu „Cyrk” z serii „Reksio treser”

·         Rozmowa nt treści filmu

·         Zab rozwijająca zmysł orientacji „Czarodziejski krąg” wg Vopla

·         Słuchanie opowiadania „W cyrku”

·         Rozmowa nt treści; wypowiadamy się całym zdaniem.

·         Praca plastyczna – zwierze w cyrku

·         Zab ruchowo- naśladowcza „Cyrkowe sztuczki”

3.       Spacer w pobliże przedszkola- bezpiecznie w szatni; obserwacja pogody

4.       Zabawy swobodne; kolorowanie, budowle, puzzle, kąciki zainteresowań

·         Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu

5.       Czas na bajkę- głośne czytanie dzieciom

·         Zab czytelnicze wg Majchrzak

III

·         Zab pantomimiczna „Czarodziejski kapelusz”

·         Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań

·         Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne

ü         Nazywa czynności wykonywane przez kucharza

ü         Wie jak należy nakryć do stołu

 

 

 

3.04.13

środa

 

Mali treserzy.

Rozwijanie poczucia rytmu.

I - Ceremoniał powitania

·         Ćwiczenia w wycinaniu „Magiczny kwadrat”- bezpiecznie posługujemy się nożyczkami.

·         Zab ruchowa „Niedźwiedzie w klatce”

·         Zaznaczenie kalendarza pogody; omówienie cech charakterystycznych

II

1.       Zestaw zabaw ruchowych nr XIX wg K. Wlaźnik

·         Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu

2.       Oglądanie cyrkowych afiszy, biletów; swobodna rozmowa z dziećmi nt wizyty w cyrku

·         Słuchanie piosenki „Cyrk” – rozmowa nt treści piosenki

·         Zab muzyczno – ruchowa do piosenki „Cyrk”

·         Zabawy linią – spacer po linie

·         Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej ( naprzemienne dotykanie ucha)

3.       Spacer w pobliże przedszkola; bezpiecznie w szatni; doskonalimy samodzielne ubieranie się

4.       Zabawy dowolne; kolorowanki, budowle z dowolnie wybranych klocków

·         Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu

III

·         Czas na bajkę; dojrzałość emocjonalna „złość”

·         Zabawy czytelnicze wg Majchrzak „Co zaczyna się na literę..”

·         Zab muzyczno – ruchowa do piosenki „Cyrk”

·         Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne z dziećmi; kontakty z rodzicami

ü        Porusza się przy piosence

ü        Bezpiecznie posługuje się nożyczkami

ü       Stara się wypowiadać całymi zdaniami

4.04.13

Czwartek

 

Wesoły klaun.

Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.

I – Ceremoniał powitania

·         Ćwiczenia logopedyczne „Tresowany piesek”

·         Zab ruchowa „Niedźwiedzie w klatce” z elementem czworakowania

·         Zaznaczenie kalendarza pogody; omówienie jej cech charakterystycznych

II

1.       Zestaw zabaw ruchowych nr XIX wg K. Wlaźnik

·         Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu

2.       Zabawa matematyczna „Wesoły klaun” – ćw w liczeniu piłek

·         Zab ruch „Marsz klaunów”

·         Zab bieżna „ Wesoły klaun i smutny klaun”

·         Praca plastyczna „Wesoły klaun

3.       Spacer po okolicy; obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; bezpiecznie podczas spaceru

4.       Zabawy dowolne; kolorowanki, budowle z dowolnie wybranych klocków

·         Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu

III         Czas na bajkę; dojrzałość emocjonalna; „skarżypyta”

·         Ćw analizy i syntezy wzrokowej

·         Zab ruchowa „Załóż kapelusz”

·         Zabawy swobodne w wybranych kącikach

·         Podsumowanie dnia; kontakty indywidualne z rodzicami.

ü        Posługuje się liczebnikami porządkowymi

ü        Próbuje korzystać z serwetek higienicznych

ü        Bezpiecznie korzysta z nożyczek

ü        Porządkuje swoje miejsce pracy i zabawy

5.04.13

Piątek

 

Cyrkowe czary – mary.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin