PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc IV
GRUPY II
NA ROK SZKOLNY 2012/2013
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc KWIECIEŃ
Tematyka tygodniowa:
1. Zaproszenie do cyrku.
2. Mieszkańcy ZOO.
3. Domowy zwierzyniec.
4. Fryzjer – metoda projektu.
Dzieci będą:
Ø Odpowiadać na pytania dotyczące treści opowiadań, bajek i wierszy.
Ø Rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie pięciu.
Ø Poznawać zawód weterynarz.
Ø Poznawać wybrane zwierzęta egzotyczne, hodowlane.
Ø Prawidłowo reagować na zmianę tempa muzyki.
Ø Wskazywać różnice między dwoma obrazkami.
Ø Łączyć elementy w całość.
Ø Poznawać zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu
Ø Rozwijać wrażliwość słuchową poprzez słuchanie muzyki poważnej.
Ø Doskonalić umiejętność posługiwania się nożyczkami; zachowanie bezpieczeństwa.
Ø Poznawać czynniki niezbędne dla prawidłowego rozwoju kota i psa.
Ø Odwiedzą przychodnię weterynaryjną.
Ø Uczestniczyć w zabawach inspirowanych treścią piosenki.
Ø Przestrzegać ustalonych zasad zabaw w przedszkolu.
Ø Formułować wnioski z obserwacji.
Ø Wykonywać pracę wg instrukcji.
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – przypomnienie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – zakładanie hodowli roślin; aksamitka, cebula; groszek ozdobny; pielęgnacja roślin.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań przy stole; korzystanie z serwetek jednorazowych, nakrywanie do stołu.
4. Kącik „Bezpieczny przedszkolak” – ilustracje przedstawiające postawy zachowania się podczas kontaktu ze zwierzętami.
5. Kącik „Małe ZOO” - zwierzęta – zabawki.
Współpraca z rodzicami:
1. Kontakty indywidualne.
2. Gazetka grupowa.
3. Strona internetowa przedszkola.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Zaproszenie do cyrku..
Podstawa programowa: budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i przyrodniczym; rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
2.04.13
wtorek
Przyjechał cyrk.
Rozwijanie mowy.
I – Ceremoniał powitania;
· ćw ortofoniczne „Odgłosy dzikich zwierząt”
· zaznaczenie kalendarza pogody; omówienie charakterystycznych cech pogody
· zabawy stolikowe: puzzle, układanki, kolorowanki
II
1. Zestaw zabaw ruchowych nr XIX wg K. Wlaźnik
· Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne: nakrywamy do stołu.
2. Oglądanie filmu „Cyrk” z serii „Reksio treser”
· Rozmowa nt treści filmu
· Zab rozwijająca zmysł orientacji „Czarodziejski krąg” wg Vopla
· Słuchanie opowiadania „W cyrku”
· Rozmowa nt treści; wypowiadamy się całym zdaniem.
· Praca plastyczna – zwierze w cyrku
· Zab ruchowo- naśladowcza „Cyrkowe sztuczki”
3. Spacer w pobliże przedszkola- bezpiecznie w szatni; obserwacja pogody
4. Zabawy swobodne; kolorowanie, budowle, puzzle, kąciki zainteresowań
· Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu
5. Czas na bajkę- głośne czytanie dzieciom
· Zab czytelnicze wg Majchrzak
III
· Zab pantomimiczna „Czarodziejski kapelusz”
· Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań
· Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne
ü Nazywa czynności wykonywane przez kucharza
ü Wie jak należy nakryć do stołu
3.04.13
środa
Mali treserzy.
Rozwijanie poczucia rytmu.
I - Ceremoniał powitania
· Ćwiczenia w wycinaniu „Magiczny kwadrat”- bezpiecznie posługujemy się nożyczkami.
· Zab ruchowa „Niedźwiedzie w klatce”
· Zaznaczenie kalendarza pogody; omówienie cech charakterystycznych
· Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne; nakrywamy do stołu
2. Oglądanie cyrkowych afiszy, biletów; swobodna rozmowa z dziećmi nt wizyty w cyrku
· Słuchanie piosenki „Cyrk” – rozmowa nt treści piosenki
· Zab muzyczno – ruchowa do piosenki „Cyrk”
· Zabawy linią – spacer po linie
· Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej ( naprzemienne dotykanie ucha)
3. Spacer w pobliże przedszkola; bezpiecznie w szatni; doskonalimy samodzielne ubieranie się
4. Zabawy dowolne; kolorowanki, budowle z dowolnie wybranych klocków
· Czas na bajkę; dojrzałość emocjonalna „złość”
· Zabawy czytelnicze wg Majchrzak „Co zaczyna się na literę..”
· Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne z dziećmi; kontakty z rodzicami
ü Porusza się przy piosence
ü Bezpiecznie posługuje się nożyczkami
ü Stara się wypowiadać całymi zdaniami
4.04.13
Czwartek
Wesoły klaun.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
I – Ceremoniał powitania
· Ćwiczenia logopedyczne „Tresowany piesek”
· Zab ruchowa „Niedźwiedzie w klatce” z elementem czworakowania
· Zaznaczenie kalendarza pogody; omówienie jej cech charakterystycznych
2. Zabawa matematyczna „Wesoły klaun” – ćw w liczeniu piłek
· Zab ruch „Marsz klaunów”
· Zab bieżna „ Wesoły klaun i smutny klaun”
· Praca plastyczna „Wesoły klaun”
3. Spacer po okolicy; obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie; bezpiecznie podczas spaceru
III Czas na bajkę; dojrzałość emocjonalna; „skarżypyta”
· Ćw analizy i syntezy wzrokowej
· Zab ruchowa „Załóż kapelusz”
· Zabawy swobodne w wybranych kącikach
· Podsumowanie dnia; kontakty indywidualne z rodzicami.
ü Posługuje się liczebnikami porządkowymi
ü Próbuje korzystać z serwetek higienicznych
ü Bezpiecznie korzysta z nożyczek
ü Porządkuje swoje miejsce pracy i zabawy
5.04.13
Piątek
Cyrkowe czary – mary.
Miracz