PLAN PRACY III13.docx

(39 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc III

GRUPY  II

NA ROK SZKOLNY 2012/2013

 

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc MARZEC

Tematyka tygodniowa:

1.     Mali kucharze.

2.     Kapryśny marzec.

3.     Witaj wiosno!

4.     Wielkanocne tradycje.

Dzieci będą:

Ø      Odpowiadać na pytania dotyczące treści opowiadań, bajek i wierszy.

Ø      Rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie pięciu.

Ø      Poznawać zawód kucharza.

Ø      Poznawać charakterystyczne oznaki przedwiośnia.

Ø      Prawidłowo reagować na zmianę tempa muzyki.

Ø      Wskazywać różnice między dwoma obrazkami.

Ø      Łączyć elementy w całość.

Ø      Poznawać ptaki wracające do nas wiosną.

Ø      Rozwijać wrażliwość  słuchową poprzez słuchanie muzyki poważnej.

Ø      Doskonalić umiejętność posługiwania się nożyczkami; zachowanie bezpieczeństwa.

Ø      Poznawać czynniki niezbędne do prawidłowego rozwoju roślin.

Ø      Zakładać hodowlę roślin.

Ø      Wypowiadać się na temat tradycji świątecznych przygotowań.

Ø      Uczestniczyć w zabawach inspirowanych treścią piosenki.

Ø      Przestrzegać ustalonych zasad zabaw w przedszkolu.

Ø      Formułować wnioski z obserwacji.

Ø      Wykonywać pracę wg instrukcji.

Ø      Samodzielnie przygotowywać posiłek z gotowych produktów.

 

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – przypomnienie  zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrodyzakładanie hodowli roślin; pietruszka, cebula; poznawanie warunków sprzyjających rozwojowi roślin.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań w grupie.

4.     Kącik „Bezpieczny przedszkolak” – ilustracje przedstawiające postawy zachowania się w kuchni, gdy pomagamy rodzicom.

5.     Kącik kucharza – czapki kucharza, nakrywanie do stołu.

6.     Kącik świąteczny – przygotowanie ozdób świątecznych do kącika przyrody; świąteczny nastrój w Sali.

Współpraca z  rodzicami:

1.     Kontakty indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

 


TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Mali kucharze.

Podstawa programowa: poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu; dbamy o nasze zdrowie, spożywanie zdrowej żywności.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

4.03.13

Poniedz.

 

 

W przedszkolnej kuchni.

Poznawanie czynności wykonywanych przez kucharza.

I – Ceremoniał powitania; ćw słuchowe „Kuchenna muzyka”

II – Zestaw zabaw ruchowych nr XVIII wg K. Wlaźnik

1.       Czynności  higieniczne: nakrywamy do stołu.

2.       Odwiedzamy przedszkolną kuchnię

·         Ćw poprawnej wymowy językowej „językowe wyliczanki”

·         Słuchanie opowiadania A. Frączek „Budyń”

·         Rozmowa nt treści; wypowiadamy się całym zdaniem.

·         Zab czytelnicze wg Majchrzak

·         Praca plastyczna - czapka kucharza

·         Zab Dyd – nakrywamy do stołu ; serwetki, łyżki widelce, kubeczki

3.       Spacer w pobliże przedszkola- bezpiecznie w szatni; zapinamy guziki

4.       Zabawy swobodne; kolorowanie, budowle, puzzle

5.       Słuchanie bajki :edukacja emocjonalna – zazdrość.

III -  Poobiedni odpoczynek- starannie składamy ubrania

·         Ćw ortofoniczne

IV – Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne.

ü         Nazywa czynności wykonywane przez kucharza

ü         Wie jak należy nakryć do stołu

 

 

5.03.13

Wtorek

 

 

Co robi kucharz?

Rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

I – Ceremoniał powitania; ćw ortofoniczne

II – Zestaw zabaw ruchowych nr XVIII wg K. Wlaźnik

1.       Czynności  higieniczne: nakrywamy do stołu.

2.       Kuchenne zagadki

·         Rozmowa nt ilustracji przedstawiającej pracę w kuchni

·         Słuchanie piosenki „Kuchareczki”

·         Rozmowa nt treści piosenki

·         Zab ruchowa do piosenki

·         Przeliczanie przedmiotów potrzebnych kucharzowi

·         Praca plastyczna ; wycinanie i naklejanie przyborów kuchennych

3.       Spacer w pobliże przedszkola- bezpiecznie w szatni; zapinamy guziki

4.       Zabawy swobodne; kolorowanie, budowle, puzzle.

5.       Słuchanie bajki; edukacja emocjonalna – zazdrość

III – Poobiedni odpoczynek starannie układamy ubrania; zapinamy guziki przy piżamkach

·         Zab ruch z elementem rzutu „Warzywa do garnka”

IV – Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne.

 

ü         Porusza się rytmicznie przy piosence

ü         Wypowiada się całym zdaniem

ü         Pozostawia porządek w swoim miejscy zabawy

6.03.13

Środa

 

 

Garnki i rondelki.

Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie czterech.

I – Ceremoniał powitania; ćw z kinezjologii edukacyjnej „Rysujemy garnki”

II – Zestaw zabaw ruchowych nr XVIII wg K. Wlaźnik

1.       Czynności  higieniczne: nakrywamy do stołu

2.       Zab matematyczna:

·         Porównywanie przedmiotów

·         Słuchanie wiersza „Kuchareczka”- rozmowa nt treści

·         Zab matematyczna „Krojone warzywa”

·         Zab „Gorący kartofel „ wg K.W.Vopla

·         Przeliczanie na ile elementów pokrojone są warzywa

3.       Spacer w pobliże przedszkola- bezpiecznie w szatni; zapinamy guziki

4.       Zabawy swobodne; kolorowanie, budowle, puzzle.

5.       Słuchanie bajki; edukacja emocjonalna – zazdrość

III – Poobiedni odpoczynek starannie układamy ubrania; zapinamy guziki przy piżamkach

·         Zab ruch z elementem rzutu „Warzywa do garnka”

IV – Podsumowanie dnia; kontakty indywidualne z rodzicami.

ü         Przelicza w zakresie 4

ü         Porównuje przedmioty

ü         Stara się być samodzielne przy przebieraniu się na spacer

7.03.13

Czwartek

 

 

Zapraszamy do stołu.

Rozwijanie sprawności manualnych.

I – Ceremoniał powitania; ćw z kinezjologii edukacyjnej „Rysujemy garnki”

II – Zestaw zabaw ruchowych nr XVIII wg K. Wlaźnik

1.       Czynności  higieniczne: nakrywamy do stołu

2.       Zab „Prawda – fałsz”

·         Pokaz właściwego nakrywania do stołu ; używamy serwetki jednorazowe.

·         Zab ruchowa z elementem rzutu „Warzywa do garnka”

·         Zab czytelnicze wg Majchrzak

·         Praca plastyczna „Fartuszek – wycinanie i ozdabianie

·         Zab ruch „Kelnerzy”

3.       Spacer w pobliże przedszkola- bezpiecznie w szatni; zapinamy guziki

4.       Zabawy swobodne; kolorowanie, budowle, puzzle.

5.       Słuchanie bajki; edukacja emocjonalna – zazdrość

III – Poobiedni odpoczynek starannie układamy ubrania; zapinamy guziki przy piżamkach

·         Zab ruch „Mała kuchareczka”

IV – Podsumowanie dnia; kontakty z rodzicami.

ü         Wycina nożyczkami

ü         Właściwie umieszcza sztućce na stole

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin