KS_1-3_16.pdf

(53 KB) Pobierz
Kraina sztuki. Sztuka w przestrzeni publicznej • Załącznik 2 do scenariusza 1 • Barwy nie tylko do ozdoby
Załącznik 2
Przykładowe pytania do wybranych tematów
Nakrycia głowy potęgujące moc rozumu
– Czy chcielibyście mieć rozum o nieograniczonych możliwościach?
– O jakie mozliwości chcielibyście wzbogacić swój rozum/intelekt?
– Jakie nakrycie głowy mogłoby pomóc spotęgować moc rozumu?
– Co mogłoby się na nim znaleźć, jaki wzór, jakie symbole i kolory?
Płaszcze niezauważalności
– W jakich momentach przydałby Ci się płaszcz niezauważalności?
– Kiedy człowiek wyróżnia się w tłumie?
– Kiedy człowiek jest najmniej widoczny w tłumie?
– Jaki kształt i kolor może mieć płaszcz niezauważalności?
Okulary wyrazistości
– Co to znaczy „widzieć wyraźnie sprawy, sytuacje, zjawiska społeczne”?
– Czy są sprawy, których na co dzień nie zauważacie?
– Czy wyraźnie można zobaczyć takie zjawiska, jak: dobroć, miłość, cierpienie, niesprawiedliwość?
– Jak mogą wyglądać symboliczne okulary, które będą wskazywały na coś, co warto wyraźnie zobaczyć?
Maski nastroju
– Do czego mogłaby być przydatna maska nastroju? Czy do:
• pozyskania przyjaciół?
• rozśmieszenia?
• zmiany humoru?
– W jaki sposób za pomocą koloru możesz pokazać swój nastrój?
– Czy pamiętasz, jak wyglądały maski z teatru starożytnych Greków?
Tarcza zwycięskiej szkoły
– Z czym kojarzy Wam się tarcza?
– Jakie funkcje mogą pełnić „tarcze”? (np.: obronne, szkolne, zegarowe)
– Jaka tarcza może być symbolem zwycięstwa i jakim kolorem najlepiej można podkreślić jej funkcję?
1
1309963950.001.png 1309963950.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin