KONSPEKT LEKCJI - piłka koszykowa.doc

(40 KB) Pobierz

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

DYSCYPLINA: Piłka koszykowa

TEMAT: Doskonalenie kozłowania piłki koszykowej.

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie zręczności i wytrzymałości.

UMIEJĘTNOŚCI

-          uczeń potrafi kozłować piłkę w biegu bezbłędnie przez dwie długości boiska.

WIADOMOŚCI

-          uczeń zna przepisy dotyczące poruszania się z piłką po boisku i liczenia punktów w piłce koszykowej.

DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          uczeń będzie potrafił zorganizować i sędziować zabawę rzutną w piłce koszykowej.

 

MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

KLASA  -  IV

LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  11

CZAS  -  45 minut

PRZYBORY  -  piłki koszykowe, stojaki, szarfy

 

Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-naśladowcza, naśladowcza-

ścisła, bezpośredniej celowości ruchu.

Formy prowadzenia zajęć : rozsypka, frontalna, strumieniowa.

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Czynności. organizacyjno-

porządkowe

1.Zbiórka,raport i powitanie.

2.Sprawdzenie obecności.

3.Podanie i omówienie tematu lekcji.

2 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek żuraw” –kto chce uniknąć schwytania przez berka przyjmuje pozycję podobną do żurawia –staje na jednej nodze, podkładając pod kolano drugiej, wysoko ugiętej, rękę, którą równocześnie chwyta się za nos. Jeśli zostanie dotknięty przez berka zanim przyjmie pozę żurawia staje się nowym berkiem.

3 min.

 

 

 

 

 

Berek oznaczony szarfą.

Uczniowie poruszają się po całej sali.

 

 

 

 

3. Ćw. kształtujące

1.Trucht, na gwizdek bieg tyłem, na drugi powrót do truchtu.

2.Bieg, na gwizdek obrót wokół własnej osi.

3.Bieg krokiem odstawno-dostawnym.

4.Bieg z naprzemiennym krążeniem ramion w przód i w tył, na przemian i oburącz.

5.Marsz, ramiona w przód, wymachy nóg z dotknięciem stopą dłoni.

6.Skiping A,B,C.

7.Lekki rozkrok, skłony tułowia w przód z pogłębieniem.

8.P.W.j.w.,skłony tułowia do prawej i lewej nogi.

9.Rozkrok, ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.

10.Podpór przodem –„ pompki”.

11.Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona na karku –„ brzuszki”.

12.Podskoki w miejscu obunóż, na prawej, a następnie lewej nodze.

10 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie koła.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w rozsypce.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4. Doskonalenie elementów techniki kozłowania piłki.

 

 

 

 

 

 

 

1. Kozłowanie piłki w miejscu prawą i lewą ręką. Uczeń kozłując przechodzi ze stania do siadu i wstaje.

2. Kozłowanie piłki slalomem w marszu .

3. Kozłowanie piłki slalomem w biegu, ze zmianą ręki kozłującej.

4. Kozłowanie piłki zygzakiem ze zmianą ręki kozłującej.

5. Kozłowanie piłki w biegu zakończone rzutem do kosza.

6. Podania piłki oburącz sprzed klatki piersiowej.

20 min.

 

Uczniowie poruszają się po torze z pachołków ustawionych na sali.

Nauczyciel objaśnia ćwiczenia i koryguje występujące błędy.

 

 

 

 Uczniowie ustawieni w parach

5.Gra szkolna.

Konkurs rzutów osobistych.

5 min.

Uczniowie ustawieni w rzędzie.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

6. Ćwiczenia uspokajające

1. Spokojny marsz, wznos ramion w górę, wspięcie na palcach.

2. Marsz, wznos ramion przodem w górę z jednoczesnym wdechem, opuszczenie bokiem z jednoczesnym wydechem.

3. Swobodne skłony tułowia w przód.

3 min

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali.

7. Czynności organizacyjno –porządkowe.

1. Podsumowanie i ocena zajęć.

2. Motywacja uczniów do samodzielnego ruchu w czasie pozalekcyjnym.

2 min.

Uczniowie w siadzie skrzyżnym.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin