pytania_na_kolokwium.doc

(29 KB) Pobierz

I kol

 

1.                   Przedstaw jak pojmujesz kulturę fizyczną (podaj definicję Demela lub Osińskiego)?

2.                   Wyjaśnij rozumienie i znaczenie kryteriów oceny poziomu kultury fizycznej?

3.                   Wyjaśnij, dlaczego podejmujemy problematykę wartości w kontekście kultury fizycznej? Dokonaj charakterystyki współcześnie uznawanych wartości w kf?

4.                   Wyjaśnij jak rozumiesz, że tzw. wartości ciała można uznawać jako autoteliczne/instrumentalne (wyjaśnij wybrane)?

5.                   Opisz, na czym polega stymulacyjna rola aktywności ruchowej w ontogenezie człowieka?

6.                   Opisz, na czym polega kompensacyjna rola aktywności ruchowej w ontogenezie człowieka?

7.                   Opisz, na czym polega adaptacyjna rola aktywności ruchowej w ontogenezie człowieka?

8.                   Opisz, na czym polega korekcyjna rola aktywności ruchowej w ontogenezie człowieka?

 

II kol

 

Wyjaśnij, na czym polega propedeutyczna funkcja wychowania fizycznego w stosunku do innych form uczestnictwa w kulturze fizycznej?

 

Zdefiniuj współczesne wychowanie fizyczne ( wg. H. Grabowskiego)?

 

 

Narysuj schemat struktury współczesnej edukacji fizycznej – wychowania fizycznego rozumianego szeroko.

 

Wyjaśnij, co we współczesnym wychowaniu fizycznym znaczy pojęcie „kompetencje technologiczne” i na czym polega ich znaczenie?

 

Wyjaśnij, co we współczesnym wychowaniu fizycznym znaczy pojęcie „kompetencje aksjologiczne” i na czym polega ich znaczenie?

 

Wyjaśnij, co w wychowaniu fizycznym należy rozumieć pod pojęciem „wąsko rozumiane wychowanie fizyczne”, co to jest postawa prosomatyczna oraz dlaczego tę problematykę podejmujemy, omawiając współczesne wf?

 

Na podstawie przedstawionej definicji wychowania fizycznego, nazwij wyodrębnione cele wf, scharakteryzuj je krótko i przedstaw ich znaczenie?

Co to jest postawa prosomatyczna?

 

 

              Co to są cele teraźniejsze i które efekty edukacji fizycznej do nich zaliczamy?

 

              Co to są cele przyszłościowe i które efekty edukacji fizycznej do nich zaliczamy?

 

              Co to jest sfera emocjonalno-wolicjonalna?

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin