Dyscyplina: Siatkówka
Temat: Doskonalenie zagrywki i jej odbioru.
Klasa / płeć: V / chłopcy
Ilość uczniów: 20
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas: 45min
Przybory: piłki siatkowe, kreda.
Cele główne:
1.Umiejętności:
2.Motoryczność: koordynacja, wytrzymałość
3.Wiadomości: Z zakresu techniki zagrywki i jej odbioru
4.Akcenty wychowawcze: współpraca, dyscyplina
Imię i nazwisko prowadzącego: Zydek Grzegorz
97
Tok lekcji
Dozow.
Uwagi organ.-metod
1.Zorganizowanie grupy
1 Zbiórka.
2 Sprawdzenie obecności i gotowości do lekcji.
3 min.
Dwuszereg, odkładamy łańcuszki i zegarki
2.Motywacja do zajęć
1 Podanie tematu i celów lekcji.
2 min.
3.Rozgrzewka
psychomotoryka
profilaktyka
1 Zabawa ożywiająca „Berek w parach”
2 Ćw. RR –krążenia RR naprzemianstronne i jednoczesne, w przód i w tył – rozgrzanie nadgarstków
3 Ćw. NN przysiad podparty, na sygnał wyskok w gorę , RR w górę
4 Ćw. T – stojąc w lekkim rozkroku , jedna ręka łukiem nad głową , druga na biodrze , skłony T w bok (w obie strony)
5 Ćw. mm brzucha – leżenie tyłem o NN ugiętych – skłon w przód a dotknięciem RR stóp
6 Ćw. mm grzbietu – leżenie przodem – chwyt rękoma na kostki „kołysanka”
7 Ćw. w T stojąc w rozkroku – przez skłon T w przód dotknięcie LR prawej stopy i odwrotnie
8 Ćw. RR i NN – podpór leżąc przodem, wyrzuty naprzemianstronne raz NL, raz NP. w tył
9 Podskoki – 3 niskie podskoki obunóż, 4 wyskok wysoko w górę
10 Krążenia głową, ruchy potakiwania i zaprzeczania.
10 min.
N wskazuje berka.
Rozsypka. N rozlicza i pokazuje ćwiczenia.
4.Kształcenie sprawności i doskonalenie umiejętności
5 Uspokojenie organizmu.
6 Czynności organizacyjno – porządkowe.
7 Nastawienie do samodzielnej pracy.
I NAUCZYCIEL PRZYPOMINA PRAWIDŁOWĄ TECHNIKĘ ZAGRYWKI.
II ĆWICZENIA DOSKONALĄCE ZAGRYWKE:
- Pierwsi w rzędach U zagrywają piłkę, starając się trafić w zaznaczone przed sobą koła za siatką
- J. w. tyle że po skosie (koła po lewej stronie)
III ĆWICZENIA DOSKONALCE PRZYJECIE ZAGRYWKI:
- U zagrywający - zagrywa piłkę, U broniący przyjmuje piłkę na materac.
Zmiana miejsc przyjmujących po 2 min.
- U stały – przeskok nogami przez płotek, przewrót w przód i powrót na początek ćwiczenia 10 razy, następnie U przechodzi jako obrońca i przyjmuje 10 piłek od stałego podającego na materac
Analogicznie to samo z przeciwnej strony siatki
- U z piłką zagrywa, U bez piłki przyjmuje i zmieniają się miejscami.
III GRA SZKOLNA – zdobycie punktu bezpośrednio z zagrywki jest punktowane podwójnie.
1 Zabawa uspokajająca – „Bum”.
1 Sprzątnięcie sali.
2 Zbiórka.
3 Omówienie zajęć.
1 Zachęcenie do podejmowania aktywnego wypoczynku w czasie pozaszkolnym.
2 Sportowe pożegnanie.
1 min.
5 min.
4 min.
4 koła po 4 U.
Dwuszereg. Pochwały dla najlepszych.
Aguuul6