oligofrenopedagogika Ćwiczenia ogólnorozwojowe mające na cel.doc

(42 KB) Pobierz
Marcin Sikora gr

Ewelina Dziok

Rafał Wardejn

Marcin Sikora

 

KONSPEKT INDYWIDULNYCH ZAJĘĆ REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZYCH

Z UCZNIAMI Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.

 

TEMAT: Ćwiczenia ogólnorozwojowe mające na celu doskonalenie umiejętności

ruchowych.

 

CELE:

- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej;

- doskonalenie umiejętności naśladownictwa;

- ćwiczenie spostrzegawczości;

- korygowanie wad postawy;

- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole;

 

FORMA ZAJĘĆ: grupowa;

FORMA ORGANIZACYJNA: 45 minut;

METODY: słowne, pokazu, naśladownictwa;

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: piłki, szarfy, skakanki, pachołki;

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozowanie

Uwagi organizacyjno

metodyczne

Zorganizowanie grupy

Zbiórka

Powitanie

Sprawdzenie gotowości do zajęć

Sprawdzenie obecności

2 min.

 

Umotywowanie do zajęć

Podanie tematu i celów lekcji

Przekazanie wiadomości

Umotywowanie do aktywności podczas zajęć

3 min.

 

Rozgrzewka

  1. trucht dookoła sali, krążenia piłki wokół bioder i głowy
  2. bieg dookoła sali podrzut piłki chwyt
  3. w marszu przekładanie piłki na przemian pod prawą i lewą nogą
  4. P.W. stojąc w rozkroku, toczenie piłki po ósemce
  5. P.W. leżenie tyłem, piłka pomiędzy nogami na wysokości kostek. Ruch: NN w przód chwyt piłki w ręce i z powrotem
  6. P.W. Leżenie przodem, ruch: unoszenie T, RR wyprostowane, chwyt piłki RR

10 min

 

Część główna

  1. P.W. Przysiad podparty, ruch: wyrzut NN, skurcz NN
  2. P.W. Siad prosty, ruch: skręt T z dotknięciem podłoża za ćwiczącym.
  3. P.W. Leżenie tyłem o NN ugiętych, ruch: unoszenie bioder
  4. P.W. stojąc naprzeciw siebie Podania i chwyty piłki w parach(górą i kozłem)
  5. kozłowanie piłki w miejscu P i L R
  6. P.W. stojąc, wyrzut piłki w górę i chwyt tak aby nie upadła na ziemię
  7. P.W. siad skrzyżny, ustawienie w kole, toczenie piłki do partnera z boku (w P iL)
  8. Toczenie piłki nogą między pachołkami;

 

  1. przeciąganie liny;

 

 

 

 

  1. zabawa „KAŁUŻE”;

 

 

 

 

 

 

  1. naśladowanie ruchów;

 

 

 

 

 

  1. dmuchanie watki

 

 

 

 

  1. Rzuty do kosza z miejsca(w dowolny sposób)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

uczeń stara się utrzymać ciągły kontakt z piłką

 

nauczyciel łączy

dwie skakanki;

uczniowie ciągną za

końce „liny”;

 

nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy; uczniowie przeskakują z jednej do drugiej; na sygnał gwizdka przeciągają szarfę w stronę głowy;

 

nauczyciel chodzi po sali i wykonuje różnorodne czynności ruchowe; uczniowie mają za zadanie odtwarzać dany ruch;

 

czniowie mają za zadanie utrzymać jak najdłużej w powietrzu watkę, dmuchając w nią;

Uspokojenie organizmu

W marszu dookoła sali wznos RR bokiem w górę wdech, opust RR przodem w dół wydech

2 min

 

Ćwiczenia organizacyjno porządkowe

Zbiórka

Kontrola obecności

 

2 min.

 

Umotywowanie do samodzielnej pracy

Zachęcenie do regularnych ćwiczeń

1 min.

 

 

1

Zgłoś jeśli naruszono regulamin