Luber Anna gr. IVa/I rok/I sem/stacj./USM
KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI
Temat: Nauka skoku rozkrocznego przez kozła.
Cele główne lekcji:
1. Umiejętności: uczniowie mają opanowany skok rozkroczny przez kozła
2. Wiadomości: technika skoku rozkrocznego przez kozła
3. Sprawność fizyczna: skoczność, zwinność, równowaga, orientacja przestrzenna
4. Postawy: zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń na koźle, asekuracja
Ø Klasa: V SP
Ø Liczba uczniów: 16 chłopców
Ø Czas trwania: 45 min.
Ø Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ø Przybory: materace, odskocznia, kozioł, gumowe piłki
Tok lekcji
Treść i zakres zadań
Uwagi
(Część 1 wstępna 10-15’)
1. Zorganizowanie lekcji
2. Motywacja do zajęć
3. Rozgrzewka
Ćwiczenia kształtujące
1. Ćw. RR
2. Ćw. T pł. strz. w przód
3. Ćw. NN
4. Ćw. T pł. czoł.
5. Ćw. RR i NN
6. Ćw. T pł. strz. w tył
7. Ćw. mm brzucha
8. Ćw. T w pł. złożonej
9. Ćw. równoważne
10. Podskoki
(Część II główna 25-30’)
4. Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
(Część III końcowa 5’)
5. Uspokojenie organizmu
6. Czynności organizacyjno-wychowawcze
7. Nastawienie do samodzielnego wykonania ćwiczeń
1. Zbiórka w dwuszeregu
2. Powitanie
3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
4. Podanie i omówienie tematu zajęć
5. Zabawa ożywiająca „Berek ranny”
Pw. postawa stojąc 1-wznos RR przodem w górę, 2- opust RR w bok, 3-zgięcie RR poziome przodem, 4-wyprost RR w bok, 5-przenos RR w przód, 6-przenos RR w bok, 7-wznos RR w górę, 8-opust RR przodem w dół
Pw. postawa rozkroczna 1-opad T RR w bok, 2-skłon T RR w dół, 3-opad T RR w bok, 4-wyprost T do p.w.
Pw. postawa stojąc 1-wspięcie obunóż, 2-powrót po postawy stojąc, 3-wymach Np w przód, 4-opust Np w dół, 5-wspięcie obunóż, 6-powrót do postawy stojąc, 7-wymach Nl w przód, 8-opust Nl w dół
Pw. postawa rozkroczna RR za biodra chwyć 1-wznos Rl w górę i skłon T w prawo, 2-3-pogłębienie, 4-wyprost T do p.w.
Pw. podpór przodem 1-ugięcie RR i wymach Nl w tył, 2-wyprost RR i opust Nl w dół, 3-ugięcie RR i wymach Np w tył, 4-wyprost RR i opust Np w dół
Pw. Leżenie przodem RR w bok 1-skłon T w tył z równoczesnym przenosem RR w tył, 2-3-pogłębienie skłonu, 4-wyprost do leżenia przodem z RR w bok
Pw. Leżenie tyłem 1-leżenie przerzutne, 2-leżenie przewrotne, 3-leżenie przerzutne, 4-powrót do leżenia tyłem
Pw. siad płotkarski 1-skłon T do nogi prostej, 2-wyprost T, 3- skrętoskłon do nogi ugiętej, 4-wyprost T, 5-skłon T w przód, 6-wyprost, 7-skłon T w tył, 8-wyprost
Pw. postawa stojąc 1-waga przodem, 2-powrót do postawy stojąc
W parach skoki boczne obunóż w bok oraz rozkroczne przez partnera
Omówienie i pokaz nauczanego elementu
I stacja:
1. przewrót w przód z półprzysiadu do postawy 2. przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego
II stacja:
1. zwis na drabince – wznosy NN w górę,
2. przechodzenia z drabinki na drabinkę
III stacja:
Uczniowie parami przechodzą po 2 ławeczkach ustawionych równolegle rzucając sobie piłkę
IV stacja:
1. wykonanie kilku podskoków na odskoczni z trzymaniem kozła RR
2. j.w. tylko po 3 skoku starają się wskoczyć na kozła
3. z rozbiegu i odbiciu obunóż od odskoczni skok rozkroczny przez kozła
1. Uporządkowanie sprzętu
2. Każdy zespół ćwiczebny układa ze swoich ciał ocenę, którą uważają za odzwierciedlenie swojego zaangażowania w zajęciach
3. Zbiórka w dwuszeregu
4. Omówienie zajęć
5. Zachęcanie do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym
6. Pożegnanie grupy
- niećwiczący siadają na ławce
- sprawdzenie strojów, butów
- ograniczony teren zabawy
- ok. 8 powtórzeń
- ustawienie w szachownicy
- Rl na zmianę z Rp
- ze zmianą nogi
- na zmianę
- podział uczniów na 4 zespoły
- uczniowie robią na zmianę przewrót w przód i w tył
- przejścia na zmianę przodem, i tyłem
- z asekuracją nauczyciela
- pochwalenie najaktywniejszych uczniów
Aguuul6