Auto alarm BLOKER STIG 3zworki 40,41,42,44,45,47H,48,49-2010-1.pdf

(678 KB) Pobierz
ALARM SAMOCHODOWY BLOKER 40, 41, 42, 44, 45, 47H, 48, 49
PILOTY ALARMU – oznaczenie przycisków (3 zworki)
PILOTY WERSJA “40”
PILOTY WERSJA “41”
PILOTY WERSJA “42”
PILOTY WERSJA “44”
PILOTY WERSJA “45”
PILOTY WERSJA “47H”
PILOTY WERSJA “48”
PILOTY WERSJA “49”
STEROWANIE PILOTEM
PRZYCISK
FUNKCJA
URUCHOMIENIE / DZIAŁANIE
(A)
Zazbrojenie + zamknięcie drzwi
Światła błysną 1 raz i syrenka wyda 1 dźwięk.
(B)
Rozbrojenie i otwarcie drzwi
Światła błysną 2 razy i syrenka wyda 2 dźwięki.
(C)
Ciche zazbrojenie + zamknięcie drzwi
Światła błysną 1 raz i syrenka nie wyda dźwięku.
(B)
Ciche rozbrojenie i otwarcie drzwi po
wcześniejszym zazbrojeniu przyciskiem C
Światła błysną 2 razy i syrenka nie wyda dźwięku
przez 2 sek.
Otwarcie bagażnika gdy alarm jest rozbrojony
Wcisnąć i przytrzymać przez 2 sekund. Jeśli czynność ta
jest wykonywana od razu po rozbrojeniu alarmu syrenka
nie wyda dźwięku. Jeśli w czasie późniejszym- syrenka i
kierunkowskazy dadzą znać o użyciu 2 kanału.
lub (D)
Identyfikacja miejsca postoju samochodu /
odstraszanie intruza – funkcja PANIC
Syrena i światła włączą się na 10 sekund
(syrena nie włączy się w trybie cichego zazbrojenia).
1222015943.051.png 1222015943.062.png 1222015943.073.png 1222015943.080.png 1222015943.001.png 1222015943.002.png 1222015943.003.png 1222015943.004.png 1222015943.005.png 1222015943.006.png 1222015943.007.png 1222015943.008.png 1222015943.009.png 1222015943.010.png 1222015943.011.png 1222015943.012.png 1222015943.013.png 1222015943.014.png 1222015943.015.png 1222015943.016.png 1222015943.017.png 1222015943.018.png 1222015943.019.png 1222015943.020.png 1222015943.021.png 1222015943.022.png 1222015943.023.png 1222015943.024.png 1222015943.025.png 1222015943.026.png 1222015943.027.png 1222015943.028.png 1222015943.029.png 1222015943.030.png 1222015943.031.png 1222015943.032.png 1222015943.033.png 1222015943.034.png 1222015943.035.png 1222015943.036.png 1222015943.037.png 1222015943.038.png 1222015943.039.png 1222015943.040.png 1222015943.041.png 1222015943.042.png 1222015943.043.png 1222015943.044.png 1222015943.045.png 1222015943.046.png 1222015943.047.png 1222015943.048.png 1222015943.049.png 1222015943.050.png 1222015943.052.png
RODZAJE ALARMOWANIA
Z CZUJNIKA DRZWIOWEGO, CZUJNIKA RUCHU,
PRÓBA WŁĄCZENIA STACYJKI
TRYB ZAZBROJENIA
Wywołany zostanie 30sekundowy alarm, w tym czasie kierunkowskazy błyskają , a syrenka wydaje ciągły
dźwięk.
Zazbrojenie w trybie głośnym
(ze światłami i dźwiękiem)
Zazbrojenie w trybie cichym
(tylko światła)
Wywołany zostanie 30sekundowy alarm, w tym czasie kierunkowskazy błyskają , a syrenka wydaje ciągły
dźwięk.
POZOSTAŁE FUNKCJE:
1. Unieruchomienie pojazdu w sytuacji gdy kierowca poczuje się niebezpiecznie:
W czasie jazdy kierowca wyczuwając zagrożenie wciska przycisk C. Następnie kiedy światła zaczną błyskać, w ciągu 10 sekund
należy wcisnąć przycisk A. Silnik zostanie zablokowany po 40 sekundach, światła zaczną błyskać i syrenka uruchomi się .Tylko
wciśnięcie przycisku B wyłączy działanie funkcji.
2. Ponowne zazbrajanie się alarmu
Po zazbrojeniu alarmu w przypadku wciśnięcia klawisza rozbrojenia przez nieuwagę i braku sygnału o otworzonych drzwiach alarm
zazbroi się w ciągu 30 sekund. UWAGA: ABY FUNKCJA NIE SPRAWIAŁA KŁOPOTU NALEŻY KONIECZNIE PODŁĄCZYĆ
ALARM POD CZUJNIKI DRZWIOWE I +12V PO ZAŁĄCZENIU ZAPŁONU!
3. Automatyczne ryglowanie drzwi w czasie jazdy
Funkcja ta ma na celu uchronić pasażerów oraz kierowcę pojazdu poprzez zablokowanie centralnego zamka drzwi i uniemożliwienie
dostania się do środka kabiny pasażerskiej osobom obcym. W tym celu przy włączonym zapłonie należy wcisnąć w czasie jazdy
przycisk A lub B na pilocie, a drzwi odpowiednio zostaną zablokowane lub odblokowane. Dodatkowo system posiada wbudowaną
możliwość automatycznego blokowania centralnego zamka po 15 sekundach od włączenia zapłonu i wciśnięcia pedału hamulca. Jeśli
drzwi zostały dokładnie domknięte ale nie zablokowane przy użyciu pilota to po około 15±5 sekundach od wciśnięcia pedału hamulca
automatycznie zostaną one zablokowane. Drzwi zostaną odblokowane automatycznie po zatrzymaniu silnika.
Aby wyłączyć funkcję: Aby wyłączyć możliwość skorzystania z tej funkcji należy w czasie instalacji nie podłączać pomarańczowego
przewodu do hamulca nożnego / lampki STOP.
4. Ostrzeganie o otwartych drzwiach – Miganie kierunkowskazów po otwarciu drzwi (programowalne zworka J1)
Jeśli drzwi zostaną otworzone przy wyłączonym silniku wówczas kierunkowskazy będą błyskać przez 30 sekund. Jeśli silnik będzie
włączony to kierunkowskazy będą migały do chwili zamknięcia drzwi.
5. Automatyczne domykanie elektrycznych szyb (programowalne zworka J2)
Jeśli w pojeździe zainstalowano moduł domykania szyb (naszej firmy lub fabryczny), to po wciśnięciu przycisku zazbrojenia alarm
automatycznie da 30sekundowy impuls do modułu domykania szyb co spowoduje domknięcie szyb.
6. Alarmowanie o włamaniu do bagażnika
Jeśli w pojeździe zainstalowano czujnik tylnej klapy bagażnika i jest on podłączony równolegle z linią drzwi, to w trybie
zazbrojonym, przy otwarciu klapy bagażnika wywołany zostanie ciągły alarm.
7. Tryb serwisowy
Przy włączonym trybie serwisowym wszystkie funkcje alarmu pozostaną nieaktywne (wyłączone) z wyjątkiem funkcji sterowania
centralnym zamkiem (zamykanie i otwieranie drzwi z pilota)
Aby włączyć / wyłączyć funkcję: Gdy alarm jest rozbrojony, należy przełączyć zapłon w pozycję ON, a następnie nacisnąć i trzymać
przez 3s przycisk A na pilocie (do usłyszenia 1 sygnału syrenki ) aby wyłączyć jego działanie. Powtórzenie operacji spowoduje ze
syrenka wyda 2 sygnały co spowoduje ponowne włączenie wszystkich funkcji alarmu.
8. Nieulotna pamięć alarmu
Jeśli źródło zasilania zostanie odcięte, to po ponownym przywróceniu zasilania nie trzeba wczytywać pilotów do centrali.
Ponadto, jeśli w momencie zaniku zasilania alarm znajdował się w trybie rozbrojonym to po ponownym przywróceniu źródła
zasilania alarm powróci do trybu rozbrojonego. Jeśli w momencie zaniku zasilania alarm znajdował się w trybie uzbrojonym lub
alarmował to po ponownym przywróceniu źródła zasilania alarm zacznie alarmowanie jak w przypadku włamania.
9. Awaryjne rozbrojenie systemu (ukryty przycisk)
Jeśli zdarzy się sytuacja, że baterie w pilotach alarmu rozładują się, istnieje sposób aby przy użyciu kluczyków wejść do auta
i rozbroić jednorazowo system alarmowy. Należy otworzyć drzwi kluczykami, a gdy alarm zacznie sygnalizować włamanie, wsiąść
do auta, następnie zamknąć drzwi, włączyć zapłon i nacisnąć ukryty przycisk na 2 sekundy aż do momentu gdy system przestanie
alarmować i będzie rozbrojony.
DODATKOWE FUNKCJE
10. PANIC / Poszukiwanie auta (alarm VEYRON/STIG 40, 42, 45, 48, 49)
Naciśnięcie przycisku (D) jeden raz (gdy alarm jest uzbrojony lub rozbrojony) wywoła funkcję odstraszenia potencjalnego intruza od
1222015943.053.png 1222015943.054.png 1222015943.055.png 1222015943.056.png 1222015943.057.png 1222015943.058.png 1222015943.059.png 1222015943.060.png
samochodu lub poszukiwania auta na parkingu. W czasie działania funkcji przez 10 sekund będą błyskać kierunkowskazy, a syrenka
będzie wydawać dźwięk. Działanie funkcji można przerwać przed czasem poprzez przycisku B na pilocie.
Uwaga! Podczas montażu należy zwrócić uwagę na odległość przewodów od ruchomych elementów silnika, układu wydechowego
i przewodów wysokiego napięcia. W miejscach narażonych na uszkodzenia przewody należy zabezpieczyć koszulkami
i przymocować do stałych elementów taśmą izolacyjną lub opaskami. Przed podłączeniem alarmu należy odłączyć prąd z przewodów
do których podłączmy system i podłączyć prąd dopiero po całkowitym zakończeniu montażu.
INSTRUKCJA MONTAŻU
Wtyczka 6P (sześć przewodów): pomarańczowy, biały, żółty, pomarańczowo/czarny, biało/czarny, żółto/czarny - podłączamy
według jednego z 4 schematów, który jest odpowiedni do danego typu zamka.
UWAGA! Jeśli samochód posiada fabryczny centralny zamek pneumatyczny to w pierwszej kolejności należy upewnić się czy jest
możliwość sterowania go przewodami (styki przy wkładce zamka lub przewody w wiązce drzwiowej) i zastosować schemat 1 lub 2 w
zależności od tego jakim sygnałem jest sterowany. Dopiero w przypadku braku takiej możliwości podłączamy się bezpośrednio do
kompresora (schemat 4). S ymbol nożyczek oznacza że nie podłączamy przewodu (pozostawiamy zaizolowane)
Wtyczka 12P
Czarny przewód - podłączamy pod masę samochodu. Należy zwrócić uwagę aby podłączenie było jak najdokładniejsze z całą
konstrukcją metalową samochodu lub akumulatorem.
Brązowy przewód - podłączamy pod przewód w którym pojawia się impuls +12V (pulsujący) podczas włączonych
kierunkowskazów (strona LEWA). Pamiętajmy aby natężenie prądu nie przekraczało 7,5A.
Czerwony przewód - podłączamy do stałego napięcia +12V.
Zielono/czarny – podłączamy do modułu domykania szyb elektrycznych (naszej firmy lub fabrycznego). Po zazbrojeniu alarmu
pojawia się na tym przewodzie impuls 30 sekundowy(-) dla modułu domykania szyb co spowoduje domknięcie szyb po zazbrojeniu
alarmu. UWAGA!!! Maksymalne obciążenie 500mA.
Brązowy przewód - podłączamy pod przewód w którym pojawia się impuls +12V (pulsujący) podczas włączonych
kierunkowskazów (strona PRAWA). Pamiętajmy aby natężenie prądu nie przekraczało 7,5A.
Zielony - możemy wykorzystać do dodatkowych podłączeń np. do otwierania osobno klapy bagażnika (o ile nasz samochód jest
wyposażony w elektryczny zamek tylnej klapy). Pojawia się bowiem na nim przez 1 sekundę sygnał minusowy po naciśnięciu
przycisku „B” (patrz oznaczenia na pilocie) na dwie sekundy przy rozbrojonym alarmie. UWAGA!!! Podłączenie wykonujemy przez
przekaźnik celem uniknięcia spalenia wyjścia centrali alarmu. Stosujemy schemat “P” na str. 5. Pobór prądu przez siłownik klapy to
zwykle ~12A, prąd wyjściowy na przewodzie alarmu ~500mA!!
Różowy przewód - podłączamy do plusowego (czerwonego) przewodu syrenki, a w przypadku syreny z własnym zasilaniem.
Stosujemy schemat “S” na str. 5
Niebieski przewód - podłączamy pod kabel, w którym pojawia się impuls [+] podczas otwierania drzwi. Możemy tu również
podłączyć równolegle czujniki ochrony klapy i bagażnika.
UWAGA: NIE PODŁĄCZAMY PRZEWODÓW NIEBIESKIEGO I FIOLETOWEGO RAZEM POD TEN SAM CZUJNIK
DRZWIOWY. W ZALEŻNOŚCI OD IMPULSU [+] CZY [-] WYBIERAMY JEDEN Z NICH!
1222015943.061.png
Fioletowy przewód - podłączamy pod kabel, w którym pojawia się impuls [-] podczas otwierania drzwi. Możemy tu również
podłączyć równolegle czujniki ochrony klapy i bagażnika.
UWAGA: NIE PODŁĄCZAMY PRZEWODÓW NIEBIESKIEGO I FIOLETOWEGO RAZEM POD TEN SAM CZUJNIK
DRZWIOWY. W ZALEŻNOŚCI OD IMPULSU [+] CZY [-] WYBIERAMY JEDEN Z NICH!
Pomarańczowy przewód – podłączamy pod przewód na którym pojawia się +12V podczas naciskania pedału hamulca. Wciśnięcie
hamulca przy uzbrojonym systemie spowoduje wywołanie alarmu. Po uruchomieniu silnika, wciśnięcie pedału hamulca spowoduje
domknięcie centralnego zamka po 15 sekundach. Jeśli nie chcemy korzystać z tej funkcji nie podłączamy pomarańczowego
przewodu.
Żółty przewód - służy do sterowania rozcięciem zapłonu lub innego układu elektrycznego. Podłączamy go do przekaźnika
dołączonego do zestawu pod pin 86 (żółty przewód). Układ przekaźnika polega na tym, że po podaniu przez przewód żółty sygnału
(do przewodu żółtego przekaźnika) styki 87A i 30 (zielone przewody) rozcinają obwód. Odcięcie np. zapłonu następuje podczas
uzbrojenia alarmu. Styk 85 (niebieski przewód) podłączamy pod +12V pojawiające się po po włączeniu zapłonu. Jeśli stykami 87A
i 30 rozcinamy układ stacyjki to styk 85 musi być podłączony przed odcięciem.
UWAGA : Po wybraniu obwodu rozcinanego przekaźnikiem przetnij przewód i sprawdź czy można uruchomić samochód. Silnik nie
powinien dać się uruchomić.
Biały przewód - podłączamy pod +12V pojawiające się po włączeniu zapłonu. Po wyłączeniu stacyjki napięcie w przewodzie do
którego podłączamy biały przewód powinno zniknąć.
Pozostałe elementy jak: dioda, czujnik wstrząsowy, czujniki ruchu łączymy metodą wtyczka-gniazdko zwracając uwagę na ich kształt
i połączenie “kolor w kolor”
Antena - (czarny przewód o długości ok.20cm) ma bardzo duży wpływ na niezawodne działanie alarmu. Należy umieścić ją z daleka
od długich metalowych elementów. Antena powinna być wyprostowana aby zapewniać maksymalny zasięg działania pilotów.
Opis zworek
OPCJA I
bliżej dołu centralki
OPCJA II
dalej od dołu centralki
numer zworki / funkcja
J1 / ostrzeganie o otwartych drzwiach
Wyłączona
Włączona
J2 / impuls do modułu domykania szyb
Wyłączona
Włączona
J3 / czas impulsu do centralnego zamka
3.5sek
0.5 sek
UWAGA: Czas dla centralnego zamka zmienimy na 3,5s TYLKO GDY STOSUJEMY
SCHEMAT 4 dla zamka pneumatycznego.
PODŁĄCZENIE CENTRALNEGO ZAMKA
Do podłączenia wykorzystujemy wtyczkę z przewodami 12P (początkowe: pomarańczowy, biały, żółty, pomarańczowo-czarny,
biało-czarny, żółto-czarny). Jeśli do tego alarmu podłączamy centralny zamek kupiony w naszej firmie to łączymy przewody według
schematu dla impulsu minusowego. W innym przypadku musimy dowiedzieć się jaki typ centralnego zamka jest zamontowany
w posiadanym samochodzie. Informacje taką można uzyskać np. w serwisie. Jeśli nie ma takiej możliwości sami musimy rozpoznać
rodzaj systemu. Jeśli jest to centralny zamek fabryczny to poszukujemy kabli które są wyprowadzone z centrali centralnego zamka.
Zazwyczaj są one pozostawione jako “wolne”. Interesują nas te w których prąd zmienia się podczas zamykania i otwierania
centralnego zamka. Obserwujemy czy podczas zamykania i otwierania pojawia się plus [+] czy minus [-].
SCHEMAT 1 DLA IMPULSU MINUSOWEGO
Jeśli podczas zamykania na jednym kablu pojawia się minus i podczas otwierania na drugim kablu pojawia się minus.
SCHEMAT 2 DLA IMUPULSU PLUSOWEGO
Jeśli podczas zamykania na jednym kablu pojawia się plus i podczas otwierania na drugim kablu także pojawia się plus.
SCHEMAT 3 BEZPOŚREDNIEGO PODŁĄCZENIA SIŁOWNIKA SLAVE
pokazuje jak podpiąć siłownik centralnego zamka bezpośrednio (bez centrali centralnego zamka) do alarmu.
Jeśli już będziemy wiedzieli który centralny zamek mamy w samochodzie musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
1. Przewód brązowy z zamka podłączamy pod przewód otwierający zamek,
2. Przewód biały zaś pod zamykający.
1222015943.063.png 1222015943.064.png 1222015943.065.png 1222015943.066.png 1222015943.067.png 1222015943.068.png 1222015943.069.png 1222015943.070.png 1222015943.071.png 1222015943.072.png 1222015943.074.png
SCHEMAT 4 DLA ZAMKA PNEUMATYCZNEGO stosujemy jeśli w naszym samochodzie jest zamek pneumatyczny (niektóre
Audi, VW Golf III, Mercedes …). W tym przypadku poszukujemy przewodu w wiązce pod kokpitem. Powinien na nim pojawiać się
impuls +12V przy zamykaniu i impuls masowy przy otwieraniu (lub na odwrót). Przetnij ten przewód
i podłącz do niego alarm według schematu. Pamiętaj też, że przy pneumatycznym zamku czas impulsu na centralę powinien wynosić
3~4 sekundy (zmień ten parametr przy pomocy zworki J3). Fabrycznie zworka jest założona w opcji I, gdzie czas trwania impulsu
ustawiono na 0,5 sekundy. Czynność tę należy wykonać wyłącznie po odłączeniu centrali alarmu od źródła zasilania. W przypadku
gdy podczas uzbrajania alarmu centralny zamek otwiera się, a przy rozbrajaniu zamyka się należy zmienić podłączenie przewodów:
żółto / czarnego na “masę” i żółtego na “+12V”.
Wczytywanie pilotów
Alarm ma fabrycznie zaprogramowane piloty!!! Po podłączeniu jest gotowy do pracy.
Wkodowanie pilotów stosujemy TYLKO gdy alarm przestaje reagować na piloty (straci z nimi łączność) !!
Aby wczytać piloty do centralki należny rozbroić alarm następnie pozamykać wszystkie drzwi następnie włączamy zapłon, teraz
wciskamy biały przycisk RESET znajdujący na płytce centralki (należy rozkręcić obudowę centralki) i trzymamy 3s. Jeżeli operacja
ta została wykonana prawidłowo to syrenka wyda 3 sygnały a światła migaczy będą się świeciły światłem ciągłym w tym momencie
należy wcisnąć dowolny przycisk na 1 pilocie, wczytanie pilota zostanie potwierdzone sygnałem syrenki następnie należny wcisnąć
dowolny przycisk na 2 pilocie co tez będzie potwierdzone sygnałem syrenki. Gdy już piloty zostaną pomyślnie wczytane czekamy aż
światła migaczy zgasną wyłączamy zapłon i alarm powinien być gotowy do użytku.
SCHEMAT „S” - podłączenie syreny z własnym zasilaniem,
innej niż jest w zestawie
SCHEMAT „P” - podłączenie przekaźnika do sterowania
siłownika klapy bagażnika
Czujniki dodatkowe (wstrząsowy, mikrofalowy) podłączamy do gniazda 4 pinowego centralki według poniższego rysunku. Jeśli
podłączamy oba czujniki jednocześnie to należy przylutować przewody równolegle.
1222015943.075.png 1222015943.076.png 1222015943.077.png 1222015943.078.png 1222015943.079.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin