Test sprawdzający umiejętności językowe pod koniec II klasy
Imię i nazwisko:..........................................................
Zadanie 1. Wstaw brakujące litery do tekstu:
W zeszłym tygodniu udaliśmy się całą klasą na majówkę. Droga jaką pokonaliśmy na pie...otę, nie była kr...tka. Po męczącej wędr...wce usiedliśmy pod d......ewem i zorganizowaliśmy piknik. Nad .....eką towarzyszył nam rechot ...ab. Wiedzieliśmy, o tym że w lesie nie wolno ....ałasować. Po godzinie dotarliśmy do ...owego Miasta nad ....artą. Tam uczestniczyliśmy w zajęciach bibliotecznych. Pani opowiadała nam, o tym jak należy wypo.....yczać ksią....ki, i w jaki spos....b mo....emy je odszukać na regałach. Dzięki ciekawej opowieści poznaliśmy ...istorię powstania miejscowości. Dł...go będziemy wspominać smak k...pionych lod....w. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wr....ciliśmy do naszej szkoły.
Zadanie 2. Odpowiedz na pytania związane z uzupełnionym tekstem.
Czego nie wolno robić w lesie ?
.................................................................................................................................
Czego dowiedzieliśmy się od pani bibliotekarki ?
Zadanie 3. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.
padał, deszcz, mocno, Wczoraj
dlatego, mleko, o, Dbam, piję, zdrowie
Zadanie 4. Dokończ zdania według własnego pomysłu:
Dzisiaj mam dobry humor, ponieważ .....................................................................
Na pieszą wycieczkę należy zabrać ........................................................................
Zadanie 5. Uzupełnij tabelę.
gotuję
pomaluję
płakałem
Liczba punktów...../3
Zadanie 6. Do podanych wyrazów utwórz liczbę pojedynczą lub mnogą.
smok - .......................................
.............................. - zabawy
samochód - ........................................
............................. - maskotki
Zadanie 7. Ułóż zdanie pytające do podanych odpowiedzi. Zapytaj o podkreślony wyraz.
Wojtek był wieczorem bardzo zmęczony.
Koło samochodu była głęboka kałuża.
Zadanie 8. Uzupełnij tekst wyrazami z ramki w odpowiedniej formie.
Ciekawy, czytać, książka, pierwszy, zwierzęta
............................ stronie namalowany był słoń. Dowiedziałem się z niej wiele
ciekawych rzeczy o ................................. . Warto ........................., bo dzięki
temu uczymy się.
Zadanie 9. Ułóż w kolejności alfabetycznej następujące wyrazy:
leszcz, szczupak, lin, karp, węgorz, sum, płotka, karaś
Zadanie 10. Opisz co najmniej czterema zdaniami rzecz, którą widzisz na stoliku.
................................................................................................................................
Zadanie dodatkowe:
Napisz, jak chciałbyś spędzić swój wymarzony Dzień Dziecka.
Liczba punktów.........
Zdobyłe(a)ś ................... punktów na 33możliwe.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
wychowawca Artur Pachala
szwarc1979